İlk olarak, aracınız için doğru yağ seçimi, üreticinin istediği şartname ve viskozite sınıfını aynı anda karşılayan ürünü bulmanız ile olur. Üreticinin tanımladığı şartnameler, motorun tasarım felsefesi ve üreticinin motordan beklentileri (güvenilirlik seviyesi ve tasarımın hurdaya gidene kadar göstermesi gereken faydalı ömür) ve hukuki düzenlemelere (emisyon hadleri ve vergi) bağlı olarak, motor yağından istenen asgari performansı tanımlar.
Ancak ürünün şartnameyi karşılıyor olması, o performansın tüm kullanım boyunca görüleceği anlamına gelmez. Çünkü yağ kullanıldıkça katık paketi (çeşitli parçalarda karşılaştığı yüksek ısı ve yüksek basıncın sonucu olarak) yavaş yavaş çökelmeye başlar, yani baz yağdan ayrılır. Halbuki katık paketinin amacı seçilen baz yağın zayıf yönlerini güçlendirmektir. Katık çökelmesi ilerleyen kilometrelerde bu zayıflıkların görülmeye başlanmasına neden olur. Kullanıcılar olarak bizler ise kullandığımız motor yağından, 15-20 bin km aynı performansı bekleriz. Bunu sağlamanın yolu ise zayıflıkları son derece az olan yüksek kaliteli baz yağların seçildiği ürünleri kullanmaktır. Görece eski teknoloji araçlarda da, en yeni teknolojileri taşıyan, zorlanmaların daha yüksek olduğu, dolayısı ile motor yağı performansının önemli olduğu araçlara göre tasarlanmış kaliteli ve performansı sürekli olan motor yağlarının kullanılması, motorların aşınmaya karşı korunması açısından çok faydalıdır. Bu yeni teknoloji motor yağları, yüksek kaliteli baz yağ seçimleri nedeni ile daha az katığa ihtiyaç duyarlar.
Öncelikle güncel olarak 504/507 şartnamesine uygun yağlar tercih edilmeli. Bunların viskozite aralığı 5W-30'dur.
Örnek:
Mobil 1 ESP 5W-30
Motul X-Clean+ 5W-30
Shell Helix Ultra ECT 5W-30
Castrol EDGE 5W-30
Total Quartz Ineo Long Life 5W-30
Valvoline SynPower XL-III C3 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30
Eğer aracınız bu yağlar ile ikinci yağ değişiminde bile 10bin kilometrede 1-1,5 litre üzerinde eksiltme yapıyorsa, yine üretici şartnamelerine sadık kalınarak bir üst viskozite sınıfında ürün seçimi yapılmalıdır.(Eğer araç fabrika çıkışı halinde de fabrikanın belirlediği bir yağ tüketimi varsa mesela GTI modeller daha fazla yağ eksiltir, diyelim 10bin de 1 litre eksiltir. Bu tüketimin 2 litre düzeyine gelirse o zaman üst viskoziteye geçilir.)
Üst viskozite olarak xW-40 yağ kullanılmalı, şartname olarak 502.00/505.00 takip edilmelidir. Aynı zamanda low SAPS ve DPF uyumlu ibaresi aranmalıdır.
Örnek:
Mobil 1 ESP 0W-40
Shell Helix Ultra 5W-40
Motul 8100 X-Clean 5W-40
Castrol EDGE 5W-40
Total QUARTZ INEO MC3 5W-40
Valvoline SynPower MST C3 5W-40
Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40
Çok fazla aşınma olan eksiltme fazla olan motorlarda 5W-50 veya 10W-60 yağlar kullanılabilir.