Gönderen Konu: Motor suyu eksiltiyor nereleri kontrol etmeli.  (Okunma sayısı 8500 defa)

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Motor suyu eksiltiyor nereleri kontrol etmeli.
« : 07 Şubat 2016, 11:48:35 »
Arkadaslar, asiri olmamakla beraber motor suyu eksiltiyor cok ilginc.

bu arada uzun suredir yoktum herkese SELAMLAR.

Arac 3 senedir bende. Aldigimdan beri hic ellememistim motor suyunu rengi ve seviyesi iyi durumdaydi. Hic hararet v.s sorunu yasamamistim. Arac isindiktan sonra soguma sorunu vardi ve termostati 3 sene once degistirince duzelmisti.

Lakin gecen uzun yolda aniden STOP yazinca ekranda sogutma sistemini kontrol et v.s diye. Tirtstim :) Kaputu acip baktim biraz eksilmis. 100-200ml birsey. Neyse tamamladim yola devam ettim. Yaklasik 1000km yol yaptim ve evime dondum. Cok az antifriz koyarak takibe basladim.

Sehir icinde yine gezinirken STOP yazinca ekranda yine kenara cektim baktim. Yine 100-200ml bisi ekledim.

İcimden bir ses klima ile alakali olabilecegini soyluyor klime derken AUTO mode degil normal kalorifer yani ECON modda kullanirim hep. Ve surekli kullanirim hemen hemen.

Yani hesap yapamadim ama son 2 ayda 200-300ml su eksiltmis olabilir.

NOT: Aracta LPG yok.

Ustaya goturecegim ama sizlere yine de danismak istedim.
« Son Düzenleme: 07 Şubat 2016, 11:52:53 Gönderen: by_tata »

Logged

Çevrimdışı alperdag

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 golf 4 otomatik comfortline plus
  • Şehir: Ankara
Ynt: Motor suyu eksiltiyor nereleri kontrol etmeli.
« Yanıtla #1 : 07 Şubat 2016, 12:28:27 »
golf 4 lerin hastalığı plastik malzemeleridir.su hortumlarının plastik ek parçaları var (braket) deniyor.yaklaşık 4-5 tane var bunlardan.her birinin içinde 2 adet lastik conta var.özellikle soğuk havada içinden sıcak su geçerken bu plastikler çatlayabiliyor.veya içindeki lastikler zamanla eskiyip deforme oluyor.oradanda su sızdırabiliyor.ilk bakacağın yerler buralar :)

Çevrimdışı mstfozkn1

  • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor suyu eksiltiyor nereleri kontrol etmeli.
« Yanıtla #2 : 07 Şubat 2016, 14:51:59 »
Binim aracımdada eksiltme vardı kapıtu açınca motorun sağ tarafında biraz aşağıda motora giren bir plastik parça 3 tane felan hortum o plastiğe bağlıydı dibindeki conta eskimiş plastikle değiltirdim düzeldi motor suyu sıcak olduğu için direkt olarak su göremiyoruz boruların birleşim yerlerine dikkat ederseniz su kaçıran yerde veya döküldüğü yerde kararma olur

Çevrimdışı okaykay_1

  • İleti: 872
  • okay kaygusuz
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 1.9TDİ + yazlım mk4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Motor suyu eksiltiyor nereleri kontrol etmeli.
« Yanıtla #3 : 09 Şubat 2016, 11:24:36 »
Binim aracımdada eksiltme vardı kapıtu açınca motorun sağ tarafında biraz aşağıda motora giren bir plastik parça 3 tane felan hortum o plastiğe bağlıydı dibindeki conta eskimiş plastikle değiltirdim düzeldi motor suyu sıcak olduğu için direkt olarak su göremiyoruz boruların birleşim yerlerine dikkat ederseniz su kaçıran yerde veya döküldüğü yerde kararma olur
arkadasın dedigi gibi 3 su flanşı diye geciyor hararet müsürününde baglı bulundugu plastik kelepcenin oldugu yerden kacırıyordur mutlaka.
Meğer aşk varmışta biz onu sadece insanlarda aramışız.. tdi

Çevrimdışı Prokizya

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Motor suyu eksiltiyor nereleri kontrol etmeli.
« Yanıtla #4 : 11 Şubat 2016, 20:10:33 »
Binim aracımdada eksiltme vardı kapıtu açınca motorun sağ tarafında biraz aşağıda motora giren bir plastik parça 3 tane felan hortum o plastiğe bağlıydı dibindeki conta eskimiş plastikle değiltirdim düzeldi motor suyu sıcak olduğu için direkt olarak su göremiyoruz boruların birleşim yerlerine dikkat ederseniz su kaçıran yerde veya döküldüğü yerde kararma olur

Ben de o 3 lü plastik boğazı değiştirdim sorun kalktı. Yalnız eğer o parçadan ise sadece motor çalışırken kaçak oluyordu bende.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor suyu eksiltiyor nereleri kontrol etmeli.
« Yanıtla #5 : 13 Şubat 2016, 15:36:54 »
Evt, sanki hareket halindeyken eksiltiyor. Oyle dururken ne damla ne islaklik goremedim bir yerde yerde v.s Az eksiltigi icin anlasilmaz zaten herhalde de.

Gecen ay iste hafif min. cizgisine yakinda dikatimi cekmisti. Yolda koyarim diyip cikmistim yola. 300km sonra siniri gecer gecmez bordta uyari verince aklima geldi eklemistim biraz.

Ustaya goturecegim bakalim bu hafta bir baksin su flanşa.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor suyu eksiltiyor nereleri kontrol etmeli.
« Yanıtla #6 : 03 Mayıs 2016, 11:20:40 »
Arkadaslar, dediginiz gibi sızıntı 3 su flansı denilen parcadan cikti. Gozlemledik ve degistirdik ama o parca genelde sızıntıya megilli bir parcaymis ustanin kendisinde de ayni aractan var 2 senede 3 defa degistirdim diyor. Kalitelisini bulmak zormus. Taktik bakalim ne kadar idare edecek.

Çevrimdışı Prokizya

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Motor suyu eksiltiyor nereleri kontrol etmeli.
« Yanıtla #7 : 10 Mayıs 2016, 20:12:20 »
Arkadaslar, dediginiz gibi sızıntı 3 su flansı denilen parcadan cikti. Gozlemledik ve degistirdik ama o parca genelde sızıntıya megilli bir parcaymis ustanin kendisinde de ayni aractan var 2 senede 3 defa degistirdim diyor. Kalitelisini bulmak zormus. Taktik bakalim ne kadar idare edecek.

Sebebi bulmuş olmanız sevindirici. Bende yan sanayi taktım maalesef.

Masrafınız ne kadar oldu acaba merak ettim.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor suyu eksiltiyor nereleri kontrol etmeli.
« Yanıtla #8 : 16 Mayıs 2016, 16:51:43 »
ucuz bir parca, 10-15 TL e birsey idi takmasida o kadardi. Yurtdisindayim TL e cevirdim ;)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Motor suyu eksiltiyor nereleri kontrol etmeli.
« Yanıtla #9 : 17 Mayıs 2016, 23:17:44 »
"Motorların soğutma suyunun eksilmesi için iki ana neden vardır. Akıp sızma veya yanarak buharlaşma Bu iki ihtimalin kesin olarak tespiti için ise donanım ve yöntemler vardır. Donanımı ve yöntemini bilmeyenler ise deneme yanılma ile boşuna zaman kaybederler. Kaçak tespiti için radyatör kapağının çıkarılıp aynı yere özel hava basınç pompasın takılır ve 5 bar kadar basınç uygulanarak basınç kayıpları gözlenerek beklenir. Basınç kayıpları gözlenir iken zaten motorun bir yerinden su kaçağı var ise damlamaya veya akmaya başlayacaktır. Bu testin sıcak motorda yapılması gereklidir ki ısınıp genleşme ile bir kaçak başlıyor ise o da tespit edilebilsin. Basınç kaybı veya kaçak yok ise konu conta kontrolüne gelir. Bu iki yöntem ile yapılabilir motorun ısıtılarak gaz vermek ve bırakmak sureti ile 4 gaz analiz cihaz ekzost a takılan hortum ucu radyatör kapağına yaklaştırılır ve HC değerleri takip edilerek yükselen değer oranında yorum yapılır. Yine sıcak motor ortamında bujilerin sökülerek pistonların teker teker ateşleme zamanında üst ölü noktaya getirilerek buji deliklerinden özel bir test aleti ile hava basıncı uygulanarak ağzına kadar su dolu olan radyatör kapağı bölgesinde suda yükselme veya kabarcık oluşumu takip edilir. Hangi silindirde kabarcık veya su yükselmesi oluşuyor ise o silindir bölgesinde conta sorunu vardır."

Onno Usta
Akıl yaşta değil baştadır.