Gönderen Konu: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor  (Okunma sayısı 5158 defa)

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« : 01 Mayıs 2016, 12:35:20 »
Merhaba arkadaşlar,

Sorunuma çok acil çözüm arıyorum, sizin de fikirlerinize ihtiyacım var. Aracımda motor ısındıktan, özellikle trafikte dur kalk yaptıktan sonra baş gösteren bir sorun var. Son 2 aydır gözlemliyorum ve neresi arızalı acaba diye düşünerek ve arızalı olduğunu düşündüğüm parçaları test ederek bugüne kadar geldim. Ancak maalesef arızalı parçayı bulamadım.

Sorun : Trafikte dur kalk yapıyorum ve özellikle motor tam sındıktan (2 kere fan açıp kapattıktan) sonra, gaza bastığımda gaz kesme ve daha da ısındıktan sonra stop etme sorunu var. Stop ettikten sonra 4-5 kez marşa basıp gazı pompalamam gerekiyor. Ancak aracım soğuk havalarda veya motor fazla sınımadan ilerlerse hiçbir sorun yok. Ne zaman motor tam ısınıyor o zaman gaza bastığımda araç gitmiyor hatta neredeyse duracak kadar yavaşlıyor. Gazdan ayağımı hafif kaldırdığımda tekrar yola devam ediyorum.

-Buji, buji kabloları ve bobinde sorun yok eminim.
-Vag-Com' da hata kodu vermiyor.
-Distribütör sağlam. Kapak ve tevzi yaklaşık 4 ay önce değişti (Bosch marka)
-Boğaz kebeleği kesinlikle sağlam
-Hem lpg' de hem de benzinde yapıyor (Hatta 1 haftadır full benzinde kullanıyorum dün yine yaptı)
-Enjektör temizleyici atıldı ve emme mafioltu temizlendi ama çözüm olmadı

Artık katalitik konvektörden şüphelenmeye başladım. Yarın egzozcuma götürüp göstereceğim. Neden sadece motor ısınınca gaz kesiyor anlamadım. Gaz kesme işlemi olduğunda vag üzerinden kontrol ettim, enjektör süresi 1.72ms civarına düşüyor. Gazdan ayağımı hafif çekiyorum ve araç düzeliyor. Isınınca hangi parça arıza verebilir ki? Acaba katalitik konvektörün içi dolu ve ısınınca sorun yaratıyor olabilir mi diye düşünüyorum.

Sizinde fikirleriniz var ise, yardımlarınızı bekliyorum.. Saçma olabilir diye düşünmeyin her fikre açığım  ;D
« Son Düzenleme: 01 Mayıs 2016, 14:44:26 Gönderen: koug »

Logged

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« Yanıtla #1 : 01 Mayıs 2016, 14:19:50 »
Hareret müşiri olabilir, çin malı değil facet veya febi gibi bir marka taktırın, pahalı değil 25 civarı olması lazım. Bu parça arızalanınca dediğiniz belirtiler başlar.

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« Yanıtla #2 : 01 Mayıs 2016, 14:42:50 »
Cevabınız için teşekkürler ancak hararet müşürüm sağlam. Geçen sene febi taktırmıştım. Vag-Com'dan da takip ettiğime göre doğru değerler veriyor. Göstergemdeki değerler de doğru. Açıkcası şu an için hararet müşüründen dolayı bir tereddütüm yok.

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« Yanıtla #3 : 01 Mayıs 2016, 21:18:24 »
Aynı sorunu bu parçayı değiştirerek bitirmiştim, antrifiriz uygun değilse kireçleme yapıp yanlış değerler okuyabilir, vag-com da normal gözükür, diğer şeyler tamamen denenmiş bence değiştirin.

Çevrimdışı mkkpnar

  • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 6N
  • Şehir: Ankara
Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« Yanıtla #4 : 03 Mayıs 2016, 00:48:03 »
Cevabınız için teşekkürler ancak hararet müşürüm sağlam. Geçen sene febi taktırmıştım. Vag-Com'dan da takip ettiğime göre doğru değerler veriyor. Göstergemdeki değerler de doğru. Açıkcası şu an için hararet müşüründen dolayı bir tereddütüm yok.

aynı sorunu bende yasadım hararet musuru olma ihtimali yuksek.

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« Yanıtla #5 : 03 Mayıs 2016, 09:14:39 »
Geçen sene değiştirmiştim gerçi ama ben emme manifoltundaki oksijen sensöründen (MAF) şüpheleniyorum. Bu akşam fişini çekip deneyeceğim.

Hararet müşürü diyorsunuz ancak o müşürün zaten 2 tane çıkışı var. Biri gösterge biri ecu. İkisine de gelen veri sorunsuz. 92 dereceye kadar araç ısınıyor, sonra fan açınca 88 dereceye iniyor. Herhangi bir dengesizlik gözlemlemedim. Belki de kısa devre v.s. yapıyordur ben göremiyorumdur. Bu akşam manifolttaki sensörün fişini çekip test yapacağım. Eğer tahminim doğru çıkmazsa hemen yeni bir tane hararet müşürü alıp dener, sonucu buraya yazarım.

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« Yanıtla #6 : 03 Mayıs 2016, 23:15:21 »
Bizim araçlarda map(manifold air pressure) sensörü var, bu sensör hem hava basıncını hem sıcaklığını ölçüyor bildiğim kadarıyla, bu bozuk olunca hava yakıt karışımı dengesi bozulup 2000 devir civarı rampa çıkarken aşırı silkeleme yapıyor. Hararet müşirinin gönderdiği değerler doğru görünüp yanlış olabiliyor yaşadığım için biliyorum.

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« Yanıtla #7 : 06 Mayıs 2016, 09:10:17 »
Hararet müşürü olmadığına eminim çünkü avometre ile değerlerine baktım  :tamamdir Hiçbir sapma veya düzensizlik yok.

Sorun çözülmüştür. Sıkıntının emme manifoltundaki map sensöründen olduğunu farkettim. Fişini çıkartınca sorun ortadan kalktı. Piyasada hep yan sanayisini bulabildim. Sadece bir yerde Facet marka buldum. Taktık ve sorun çözüldü. İşi ilginç tarafı yaklaşık 1.5 sene önce orjinal marelli ile değiştirmiştim bu sensörü. Yalnız marelli ile facet arasında tasarım farkı olduğunu farkettim. Facet markasında sensör plastik kollar ile tepeye sabitlenmiş ve sensörün sadece yarısı uç kısıma erişiyor. Marelli ise tam kara düzen tasarım.

Aynı zamanda dolu katalizöre de çare bulduk. İçi boş susuturuculu, katalizör görünümlü bir egzoz takıldı.

Hazır elim deymişken takur tukur ses yapan ve vik vik öten parçaları da değiştirdim. Amortisör kafaları febi marka ile, prizdirek bilyaları meyle markası ile değiştirildi. Tablalar ve körükler de orjinal markalar ile değiştirildi.

Bugün araca bindim tıkır tıkır maşallah. Gerçi o kadar parayı ben de yesem, ben de tıkır tıkır olurum heralde :)

Teşekkürler.

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« Yanıtla #8 : 06 Mayıs 2016, 11:58:09 »
Piyasada orjinal marelli taklidi çin malları satılıyor, kaç liraya almıştınız marelliyi? Facet iyidir orjinal kalitede parça üretir. Ben de orjinal diye marelli alıp 100 tl ye iki sene önce yaklaşık uzun yola çıktım, yolda birşeylerin garip olduğunu anladım, bu sahte sensör silkeleme yapmıyor fakat tam değerleri okuyamadığı için hava yakıt karışımı farklı olup çekiş düşüp yakıt artıyor, zengin karışımdan motor da zarar görebilir neyse yol dönüşü facet buldum da araba kendine geldi. Bir de bu sensörün bozulmasına anlam veremiyorum, hava fitresi kutusundan giren karter yağ buharı bozuyor galiba, hatalı tasarım yani bunu buharı sensöre bulaştırmayacak şekilde verse birşey olmazdı. Geçmiş olsun ayrıca bu araba insanı uzman ediyor bir çok ustadan daha fazla.

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« Yanıtla #9 : 06 Mayıs 2016, 12:13:48 »
Merhabalar,

Öncelikle bu sıkıntıda fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkürler, benden size +rep  :tamamdir ;D

Yaklaşık 1.5 sene önce hiçbir arıza olmamasına rağmen, triger değişim yapılırken yenisini almıştım. Malum bizim afh motorlarda maf sensörünü sökmek tam bir eziyet. Üzerinden marelli çıktığı ve parçacım orjinali budur diye marelli verdiği için taktım. Eskisinde de yenisinde de VW işareti ve seri numaraları lazer ile yazılmış vaziyetteydi. Açıkcası bu aldığım çakma marelli ise, Çinliler kendilerini epey aşmış çakma ürün konsunda  ;D

İki sensörü de elimle inceledim. Marelli kesdinlikle bu konuda kara düzen bir sensör. facet çok daha kaliteli ve sensörün ucu kirlenmesin diye süper bir şekilde konumlandırılmış. Benim aracımda karter filtresi var ve yağ buharı emme manifoltuna girmiyor. Buna rağmen sensör kapkara kurum bağlamıştı. Açıkcası temizleyebilirdim ancak sizin de dediğiniz gibi marelli çok çabuk arıza yapıyor. Hatta ClubPolo sitesinde de bu konuya değinmişler. 90 lira için risk almak istemedim, çünkü her seferinde sök-tak parası verip aynı fiyata geleceğini düşündüm. Kendim uğraştım ancak çok kötü bir konumda olduğu için sökemedim.

Parçacıları gezdim ve bana topran kutusunda çin mali dandik sensörü satmaya çalıştılar. Hatta bir tanesi VDO kutusundan Çin malı bir sensör çıkarttı. Üçüncüsü ile zaten bu konuda tartıştık. Milleti düdüklemeye çok meraklılar. Çakma marelli sensörü gördüm, üzerine ''maralli'' yazıyordu  :bekleriz: Ve parçacı orjinal olduğundan o kadar emin ki, 2 sene içerisinde bozulursa getir yenisini verelim dedi. Yedek parça piyasası gerçekten içler acısı durumda..

Alt takımdaki tablaların orjinalini bulmak zaten tam bir mesele. Açıkcası bizim kasa araçların yedek parçalarını temin etmekte artık zorlanmaya başladım.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« Yanıtla #10 : 06 Mayıs 2016, 16:33:12 »
Geçmiş olsun, tecrübelerinizi ve çözümü paylaştığınız için teşekkürler. :)
Akıl yaşta değil baştadır.