Konunun ana başlığındaki sorunum çözüldü. Yokuş tırmanırken vitesin takılı kalıp atmaması boğaz kelebeği yüzündenmiş.
Bugün boğaz kelebeğini değiştirdik, ayrıca şanzıman beynini de resetledik. Golf 4 otomatik şanzıman boğaz kelebeğiyle direkt bağlantılı çalışırmış, ustam öyle söyledi.
Şanzıman kontrol ünitesi ile ilgili detaylı bilgi edindim nette araştırma yaparken. Bu beyin, kullanıcının sürüş alışkanlıklarını hafızasına alır, ona göre şanzımana komut gönderirmiş (vites değiştirme devir ve hızı gibi).
Aracı birden fazla sürücü kullanırsa, beynin kafası karışır ve dolayısıyla şanzıman hatalı davranmaya başlarmış. İşte bu yüzden bu problemi yaşayanların beyni resetlemelerinde büyük fayda var. Bu işlemden sonra beyin yeni verileri hafızaya alırmış.
Aynı ya da benzer problem yaşayan arkadaşlara tavsiyem:
İlk önce şanzıman kontrol ünitesinin hafızasını resetletin, bakın bakalım vites geçişleri düzelecek mi ?
Düzelmez ise, otomatik şanzımana bağlı 3 sensör var: G22, G38 ve G68 (Şanzıman devir ve hız sensörleri). Bunlardan biri arızalı olabilir.
En son ihtimal de boğaz kelebeği ömrünü doldurmuştur. Hiçbiri değil ise şanzımanda mekanik arıza ihtimalidir.
Not: Sabah motor soğukken ilk çalışmada meydana gelen sarsıntı, motorun boğulur gibi olması ve vuruntu sesleri de emme manifold contaları yüzündenmiş.
Özelliğini yitiren bu contalar, motor ısınana kadar içeri kaçak hava girmesine neden oluyor, daha sonra sıcaktan şişip hava kaçağını durduruyor.
LPG li araçlarda meydana gelen bir sorun bu. 60 TL ye değiştiriyorlar bu contaları.