Gönderen Konu: bagajdan su alma  (Okunma sayısı 3391 defa)

Çevrimdışı gkhan35

  • İleti: 126
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n
  • Şehir: İzmir
bagajdan su alma
« : 26 Ekim 2015, 00:04:39 »
kış geldi bagaja su girme sezonu açıldı bu merkezi kilit tarafında 2 senedir su giriyor ama bir türlü başa cıkamadım stobu söküp silikonlayıp yerine oturttum ama yine olmadı acaba bununla ilgili sorunu gidermiş arakaş varmı veya bir akıl verebilcek :D

Logged

Çevrimdışı nurettinalpay

  • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Ynt: bagajdan su alma
« Yanıtla #1 : 26 Ağustos 2016, 12:14:53 »
Merbaha...

Bu sorun ile daha önce karşılaşmış ve senin gibi stopların silikonlanmasını falan denemiş olarak.Ayrıntılı bir şekilde yazayım sana.

Olayın kesin yerini söylüyorum.Eğer daha önce aracının arka tamponları sökük halde gördüysen mutlaka tampon altındaki çamurluğun altına gelen kısımda(depo kapağının tam aldı denilebilir) aracın kapılarının kapandığı zaman araç içerisindeki havanın tahliyesini sağlayan ve aynı zamanda hava silkülasyonuna faydalı havalandırma kutuları var yaklaşık olarak  10 cm 'e 15 cm ebatında. Özellikle yağmurlu havalarda damlumbaz ek yerlerindeki boşuklardan giren lastiğin attığı suyun veya tampon çamurluk arasındaki boşluktan sızan su damlalarının bu mekanizmanın lastiklerinin zaman itibari ile gevreyip veya eskiyip içeriye buhar yapması sonucu oluyor.Merkezi kilit motorunun altında şablon olarak sert sünger yada köpük mevcut hafif kenara çekerek kaporta ile plastik aksam arasına elini bagaj içersinden gezdirerek orada nemi oksit tarzı beyazlamayı yada direk ıslaklığı farkedeceksin.Orada bulunan köpük veya süngerin yırtılmış,yıpranmış veya tamamen olmayabilir.

Soğuk havalarda araç kaloriferi yada klimayı sıcak açtığın zaman oradaki su ,ıslaklık buharlaşarak yukarıda merkezi kilit motor plastiğinin damaklarındaki boşluklardan içeri girerek oksitlenmeye veya lehimler üzerinde buhulanmaya sebeb oluyor.

Sebeb tamamen bu.Ben komple oraya el almış biri olarak eğer bu işlemi yaptıracaksan sana tavsiyem.Depo tarafındaki (merkezi kilit motorunun altındaki) bahsetmiş olduğum hava kutusunu iptal ettir herhangi bir malzeme ile güzelce kapattır. sonuç olarak diğer tarafta aynı havalandırma ve tahliye çıkışı mevcut  böylelikle araç içerisindeki hava kapıları örterken oradanda çıkabilir.Ben bu söylediklerimi aynen yaptım.Ne merkezi kilit motor sesi ne ıslaklık oksitlenme.

Sakın iki deliğide açmışken kapatayım deme. Öyle yaparsan kapıları örterken araç içerisindeki hava basıncı eğer herhangi fitil vb. yerde sorun yoksa hava çıkamaz , ya kapılar sert kapanır yada güneşli bir ortama koyduğun zaman aracı içerideki hava genleşerek cam patlamasına veya kapıların kapanmamasına sebeb olabilir.

Durum tamamen bundan ibaret.Ben bu olayı çözene kadar 1 sene uğraştım o merkezi kilitle şimdi ise hafif kapıları açan hava hortumlarının sesi bile yok.


Kolay gelsin.