Merhabalar konuyu hortlatıyorum ama, bugün 1996 Model Polo 6N 1.4 HB AEX Motor aracımda;
* tevzi makarasında kararmalar, dist. soket uçlarının kapak içi kısımlarında meme yapma,
* rölanti dalgalanmaları,
* kalkışlarda yığılmalar,
* fan, Hid. direksiyon vb. donanım devreye girdiğinde yük artışı olduğunda rölanti düşmesi
sorunların sebebini araştırmak için şüphelendiğim, avans ayarı ve distribütör milindeki boşluğu kontrol etmek istiyorum. Ettikten sonra da, tevzi makarası ve dist. kapağını, ardından da bujileri yenilemeyi düşünüyorum.. Bunları kontrol etmeden yenilersem, yeni aldıklarımı da mahvedecektir diye düşünüyorum.
Neyse asıl sormak istediklerim ise:
1-) Avans ayarı için referans noktaları gösteren resimlerdeki pozisyonu nasıl tutturacağız? Araç çalışmıyorken o triger dişlilerini çevirme şansımız var mıdır? veya tam o pozisyona nasıl getirile bilir?
2-) Tevzi makarasının takıldığı mildeki boşluğu nasıl kontrol edebiliriz? Elimizle tutup hafif sağa sola oynatmaya çalışınca boşluk olup olmadığını belli eder mi veya bunu öğrenmenin el yordamıyla yolu nedir?
Ayrıca dist. mil boşluğu ve avans ayarı ile ilgili paylaştıklarınız gerçekten çok faydalı olmuş. Allah razı olsun. İnş. benide bu gıcık durumdan kurtulmama vesile olur arabadan soğutuyor resmen..
Cevaplar içinde şimdiden teşekkürler... Herkese kazasız belasız arızasız günler..