106 GTi'ın motoru tam aracın tonjaına göre ayarlanmış bir motordur. Dikkat ederseniz aynı marka grupta başka hiçbir tonajdaki araçta kullanılmamıştır. Araj hafifitir, şanzıman oranları motorun devir bandı ile uyumludur.
mk1 GTi ile arasında en az 20 sene teknoloji farkı var. mk1 de hafifi orası öle burası böle. mk1 ler eski teknoloji ürünü otomobiller, karoser pontolarına, tasarımlarına kadar. Başarısı ayrı, ama 20 sene sonraki 106 GTi ile Golf 1 GTi yan yana koyarsanız...106 GTi neredeyse her konuda üstün çıkar. Bunun için kullanmaya gerek internetten araştırın yeter.
Golf 1 GTi avrupa ülkerinde koleksiyon ve meraklılarının bindiği otomobiller iken, burada ben çok az meraklısı gördüm. Gerisi GTi segmenti araca binmek için ucuz bulup Golf 1 GTi almış. İlk parayı bulduğunda da aracını satıp hatta hurya averip kurtulmayı palnalıyordur. Kaç kişi elindeki Golf 1 GTi'ı komple orjinal restore edip, gözü gibi bakıyo?...Bunu eğer Golf1 GTi'ınıda yapmıyorsanız, eksiklerini tamamlayamıyorsanız zaten siz Golf 1 GTi'ı sadece ucuz oldğu için seviyorsunuz demektir. ( şahısları tenzi ederim )
Okudum okudum...garibime gitti 106 GTi apache arabası bilmemne arabası. 106 GTi kendi zamanının amacına uygun en başarılı otomobilidir. Ben çok severim, iyi otomobilleri başarılı otomobilleri, kaakterli otomobilleri severim çünkü. 106 GTi'da en çok Golf 1 GTi kadar karakterli ve zamanının başarılı otomobilidir. Ama bulunduğumuz zamanda stock bir Golf1 GTi sadece sahibinin ve maraklılarının dikkatini cezbeder, yol performansı ve motor verimlikliği olarak yeni GTi'lar ile verimli bir aşık atma yarışına giremez.
Teknolojiyi göz ardı etmemek lazım arkadaşlar... Adil bir karşılşatırma değil zaten bu.