Gönderen Konu: Lamborghini Reventon  (Okunma sayısı 37641 defa)

Çevrimdışı ®oyal

  • İleti: 2238
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: T5'04
  • Şehir: Bursa
Lamborghini Reventon
« : 06 Aralık 2007, 10:44:11 »











 - Sadece 20 adet üretilen Lamborghini’nin muhteşem “Supercar” modeli gün yüzüne çıktı

Lamborghini, Frankfurt Motor Show’da yeni modeli Lamborghini Reventón’u sundu. Sadece 20 adet üretilen ve her biri 1 Milyon Euro değerinde (vergiler hariç) olan Lamborghini Reventón, Murciélago LP640 ’ın teknik temeli baz alınarak üretildi. En hızlı uçaklardan esinlenilen Reventón özel tasarımı ve dinamizmiyle dikkat çekiyor.
  
   Reventon, 6.5 litre hacimli klasik 12 silindirli Lamborghini motoru, 8000 devirde 650 beygir gücünde. 100km/s’ye 3.4 saniyede ulaşan Reventón’un azami hızı 340 km/s’in üzerinde.

Dış tasarıma uygulanan yenilikçi etki Reventón ’un kokpitini de karakterize etmektedir. En üst kalite standartlarıyla uyumlu alcantara, karbon, alüminyum ve deri kullanılarak tasarlanan ve üretilen iç mekânda, gelecek nesil kokpitlerden esinlenilmiştir: Kokpit, tıpkı modern uçaklar gibi kumandalar ve yenilikçi görüntü modlarına sahip üç adet TFT-LCD ekranı da içermektedir. Bir düğme dokunuşuyla sürücü, iki araç görüntüleme modundan birini seçebilme imkânını yakalamaktadır.

Reventon’un adı Lamborghini geleneğine uygun şekilde seçildi. Reventón, Don Rodriguez ailesine ait, güreşçi bir boğaydı. Reventón, en ünlü boğalar listesinde yer almaktadır. 1943 yılında ünlü boğa güreşçisi Felix Guzman’ı öldürmekle tanınmaktadır.

Teknik veriler

İskelet: Karbon fiber bileşenlere sahip, yüksek seviyede dayanıklı tüp çelik yapı.
Karoser: Tavan ve dış kapı panelleri (çelik) hariç karbon fiberden yapılmıştır.

  Direksiyon
Tip    Mekanik güç destekli (Kremayer-pinyon dişli)
Sağ elle çevirme turu    12.55m (41.17 ft)

Jantlar ve Lastikler
Ön    245/35 ZR 18
Arka    335/30 ZR 18

  Motor
Tip    60°de 12 silindir
Silindir ve strok    88mm x 89mm (3.46 inç x 3.50 inç)
Hacim    6496 cc (396.41lin³)
Sıkıştırma oranı    (11± 0.2):1
Azami güç    8,000 d.dak’da 650 bg (478 kW) [motor seçimiyle garanti edilmiştir]
Azami tork    6,000 d.dak’da 660 Nm (487 lb-ft)
Motorun araç içindeki konumu    Orta-arka bölümde uzunlamasına yerleştirilmiştir
Silindir kafaları ve motor bloğu    Alüminyum
Emme sistemi    3 çalışma moduna sahip değişken geometri

   Zamanlama
Silindir başına 4 supap / üstten 4 eksantrik    
Şanzıman zamanlaması    2 zincirli
Sürekli zamanlama değiştiricisi (dahili ve harici)    Elektronik kontrollü

   Ateşleme sistemi
Ayrı bobinli statik tip ateşleme sistemi (her bir ateşleme bujisi için bir adet)
Ateşleme sırası 1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

   Yakıt sistemi / püskürtme
Lamborghini LIE elektronik motor kontrol ünitesi, çok noktalı, sekans sınırlamalı, DRIVE BY WIRE (elektronik gaz kontrol sistemi)

 Yağlama sistemi
Tip    Kuru tip yağ karterli
Kurtarma pompaları    2 dişli pompası
Devir pompası    1 dişli pompası

  Soğutma sistemi
Tip    Basınç devreli su soğutmalı

    Aktarım
Aktarım tipi    Viskoz Çekiş sürekli dört tekerlekten tahrik sistemi
Vites kutusu    6-ileri mekanik vites kutusu
Kavrama    Kuru tip tekli disk
Debriyaj diski çapı    272 mm (10.7 inç)

   Aktarma oranları
Vites kutusu:    
I.    1:3.091
II.    1:2.105
III.    1:1.565
IV.    1:1.241
V.    1:1.065
VI.    1:0.939
Geri vites    1:2.692

   Frenler
Her aks için vakum servolu bir adet olmak üzere, ikili bağımsız devreli, hidrolik aktarmalı, pedal kontrollü 4 adet kendinden havalandırmalı rotor. ABS kilitlenmeyi önleyici aygıt + DRP işlevi. Çelik fren hatları
Ön rotor    Ø 380 x 34 mm (14.96 inç x 1.34 inç)
Ön kaliper silindirleri    N. 8 (32-28mm/ 32-28mm) (1.26 inç-1.10 inç/1.26 inç-1.10 inç)
Arka rotor    Ø 355 x 32 mm (13.98 inç x 1.26 inç)
Arka kaliper silindirleri    N. 4 (40-44mm)(1.57 inç-1.73 inç)
Seramik rotor sistemi (İsteğe bağlı donanım)    
Ön rotor    Ø 380 x 38 mm (14.96 inç x 1.5 inç)
Ön kaliper silindirleri    N. 6 (32-36-38mm) (1.26 inç-1.42 inç-1.5inç)
Arka rotor    Ø 380 x 38 mm (14.96 inç x 1.5 inç)
Arka kaliper silindirleri    N. 6 (32-36-38mm) (1.26 inç-1.42 inç-
1.5inç)
El freni    Mekanik, arka tekerleklere etkiyor

   Süspansiyon
Mafsallı, dört kenarlı 4 tekerlek bağımsız sistem. Hidrolik amortisörler ve eş eksenli helezoni yaylar. Ön ve arkada ikili destekli, savrulmaya, batmaya ve çökmeye karşı koruyucu bar.

   Performans verileri
Azami hız    340 km/s (211.3 m/s)
0-100 km/s (0-62 m/s) hızlanma    3.4 saniye (daha önce 3.8 saniye idi)

   Ölçüler
Dingil mesafesi    2665 mm (104.92 inç)
Toplam uzunluk    4700 mm (185.04 inç)
Toplam genişlik    2058 mm (81.02 inç)
Toplam yükseklik    1135 mm (44.69 inç)
Kuru ağırlık (yakıt ve herhangi bir sıvı olmadan)    1665 kg (3670.7 lb)
Ön iz genişliği    1635 mm (64.37 inç)
Arka iz genişliği    1695 mm (66.73 inç)
Ön çıkıntı    1080 mm (42.52 inç)
Arka çıkıntı    955 mm (37.60 inç)
Dış aynalarla birlikte azami toplam genişlik    2215 mm (87.20 inç)

   Sıvı kapasiteleri (litre)
Motor yağı    12 litre (3.17 gal)
Şanzıman yağı    3.5 litre (0.92 gal)
Ön diferansiyel yağı    1 litre (0.26 gal)
Arka diferansiyel yağı    2.5 litre (0.66 gal)
Soğutma devresi    15 litre (3.96 gal)

  Tüketim (DIR 1999/100/CE’ye göre)
Şehir içi    32.3 litre/100 km
Şehir dışı    15.0 litre/100 km
Karma    21.3 litre/100 km
CO2 emisyonları    495 g/km
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2007, 13:36:51 Gönderen: wow »

Logged

Çevrimdışı AhMeTH61

  • İleti: 2223
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lamborghini Reventon
« Yanıtla #1 : 14 Aralık 2007, 21:13:20 »
hoşşş

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lamborghini Reventon
« Yanıtla #2 : 14 Aralık 2007, 23:08:33 »
Hımmm.  :saygılar

Çevrimdışı volksport

  • İleti: 3193
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lamborghini Reventon
« Yanıtla #3 : 14 Aralık 2007, 23:37:10 »
Otohaberdemi neydi okumuştum, gerçekten araba değil makina yani savaş uçağının yanında resmi vardı pilotlarla cok acayip bi manzara yansıtıyodu...Deli bir makina :D :D :D :D

Çevrimdışı cabrio63

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1930
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lamborghini Reventon
« Yanıtla #4 : 15 Aralık 2007, 00:50:06 »
vw satın aldıktan sonra,lamborghini bile ilerledi  ;)

Çevrimdışı r76

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lamborghini Reventon
« Yanıtla #5 : 15 Aralık 2007, 00:53:09 »
Tüketim (DIR 1999/100/CE’ye göre)
Şehir içi    32.3 litre/100 km


ohaa çok yakıo bu be, ben almam bunu  :p

Çevrimdışı white quattro

  • İleti: 2035
  • S-Line white quattro
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lamborghini Reventon
« Yanıtla #6 : 15 Temmuz 2010, 13:14:31 »
Alıntı yapılan: volksport link=topic=3849.msg41240#msg41240 date=1197668230
Otohaberdemi neydi okumuştum, gerçekten araba değil makina yani savaş uçağının yanında resmi vardı pilotlarla cok acayip bi manzara yansıtıyodu...Deli bir makina :D :D :D :D






quattro

Çevrimdışı o.bilge

  • İleti: 2328
  • Bir Alex değil.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lamborghini Reventon
« Yanıtla #7 : 01 Aralık 2011, 21:00:58 »


Normalde bu tip 2 kişilik arabaları sevmem ama, deli bişey olmuş. Bu sevdirir belki bana :D

Çevrimdışı didonana25

  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lamborghini Reventon
« Yanıtla #8 : 18 Ocak 2012, 18:20:54 »
tüp takılır mı buna  :p

Çevrimdışı dj_burak

  • İleti: 1359
  • Burak Çetin
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lamborghini Reventon
« Yanıtla #9 : 09 Şubat 2012, 14:59:16 »
bugattiyle kafa kafaya sanırım :)

Çevrimdışı o.bilge

  • İleti: 2328
  • Bir Alex değil.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lamborghini Reventon
« Yanıtla #10 : 09 Şubat 2012, 16:01:56 »
bugattiyle kafa kafaya sanırım :)
ve bugattiden daha yakışıklı :D

Çevrimdışı Londonn

  • İleti: 457
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lamborghini Reventon
« Yanıtla #11 : 17 Şubat 2012, 02:18:57 »
ve bugattiden daha yakışıklı :D

bugatti acaip tipsiz araba..bunun yanindan şimşek gibi geçer o başka :) düz modeli bugattinin 1001 beygir :D

ama tercihim her zaman lamborghini - aventador
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2012, 02:20:03 Gönderen: Londonn »

Çevrimdışı o.bilge

  • İleti: 2328
  • Bir Alex değil.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lamborghini Reventon
« Yanıtla #12 : 17 Şubat 2012, 12:19:22 »
bugatti acaip tipsiz araba..bunun yanindan şimşek gibi geçer o başka :) düz modeli bugattinin 1001 beygir :D

ama tercihim her zaman lamborghini - aventador
ben reventoncuyum artık. gran turismo 5 oynuyorum bi ps3 cafede. adamlar konsol falan yapmışlar spor koltuk 6 ileri manuel vites + tiptronik falan filan. acayip oluyo.

hatta vw aşkıma yenik düşüp mercedes sls amg karşısına golf v GTI ile çıktım ;D



buna çok benziyor

Çevrimdışı ozmo

  • İleti: 1197
  • 96 Polo 1.6
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lamborghini Reventon
« Yanıtla #13 : 17 Şubat 2012, 23:11:45 »
Tüketim (DIR 1999/100/CE’ye göre)
Şehir içi    32.3 litre/100 km


ohaa çok yakıo bu be, ben almam bunu  :p
sen bunu al atiker marka tüp taktırırsın fıstık gibi olur  >:D