Gönderen Konu: apexi safc2 poloya takan oldu mu ?  (Okunma sayısı 7184 defa)

Çevrimdışı polo34

  • İleti: 333
    • Profili Görüntüle
apexi safc2 poloya takan oldu mu ?
« : 16 Ekim 2007, 16:12:37 »
apexi safc2 poloya takan oldu mu ? ecu ye bağlantı nasıl yapılıyor? kolay mı? istanbulda kim cihazı bağlayıp ayar çekebilir?

Logged

Çevrimdışı corrado

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2328
  • amca
    • Profili Görüntüle
Ynt: apexi safc2 poloya takan oldu mu ?
« Yanıtla #1 : 16 Ekim 2007, 16:39:34 »
bildiğim kadarıyla sizde forumları yakından takip ediyorsunuz.
özgünü duymuşsunuzdur
techturkeyde sormadıysanız oraya yazın .
ayrıca cihazın atmosferik ve hard tune edilmemiş araçta fazla artısı olurmu oda tartışılır.
onuda bir araştırın derim.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı polo34

  • İleti: 333
    • Profili Görüntüle
Ynt: apexi safc2 poloya takan oldu mu ?
« Yanıtla #2 : 17 Ekim 2007, 05:17:52 »
bende dereceli, header, egzoz, hava f. kiti, chip var, linkteki cihazı aldım, yolda, içeri tam gaz pozisyonunda fazla hava gönderiyor, dynoda min 5 hp veriyormuş, diğer pervaneler gibi değil, epey araştırdım, bu farklı birşey, siparişini verdim ama şu an yurt dışında olduğum için 6 ay sonra takabileceğim, bir de gtech aldım, güç, 0-100 için, beceremezsek can bus kablo alıcaz
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110177587249

bir de nanacharger var, ondan öncesi sonrası olarak dynoda 5 hp almıştım, bu zımbırtılara göre ayar çekmek istiyorum, wideband bakıcaz, araç şu an afr göstergeme göre hafif fakir karışımda, bunu zengine çekmek istiyorum

apexi neo ile safc2 arasında fark varmıdır acaba?

Çevrimdışı polo34

  • İleti: 333
    • Profili Görüntüle
Ynt: apexi safc2 poloya takan oldu mu ?
« Yanıtla #3 : 17 Ekim 2007, 12:58:01 »
özgü
bildiğim kadarıyla sizde forumları yakından takip ediyorsunuz.
özgünü duymuşsunuzdur
techturkeyde sormadıysanız oraya yazın .
ayrıca cihazın atmosferik ve hard tune edilmemiş araçta fazla artısı olurmu oda tartışılır.
onuda bir araştırın derim.

özgünü önceden duymadım ama bir arkadaşı vasıtasıyla ona mesajı ilettik, çok sağol yardımın için ....

Çevrimdışı fay78

  • İleti: 851
  • Tuna AKYÖN
    • Profili Görüntüle
Ynt: apexi safc2 poloya takan oldu mu ?
« Yanıtla #4 : 17 Ekim 2007, 14:15:40 »
vaybe ....vallahi bravo...
''AKTİF KALMAN DİLEĞİYLE  ™  sözünün gerçek sahibi....Harbi FENERBAHÇE'Lİ....

http://pic1.resimupload.com/r9/thumb_680654231.jpghttp://img393.imageshack.us/img393/2523/index3pq0.jpghttp://img408.image

Çevrimdışı polo34

  • İleti: 333
    • Profili Görüntüle
Ynt: apexi safc2 poloya takan oldu mu ?
« Yanıtla #5 : 17 Ekim 2007, 14:43:45 »
vwturk forumundan biri özgünü tanıyormuş:) techturkey'de aramaya gerek kalmadı :) ama oradakilerinde konu hakkında fikirlerini alıyorum...

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: apexi safc2 poloya takan oldu mu ?
« Yanıtla #6 : 08 Aralık 2007, 00:09:09 »
Hava yakıt karışımını beyne müdahele ederek devir devir detaylı şekilde ayarlamanı sağlar... Bir nevi ince ayar makinası demek doğru olur. Chip tuning varsa aracında safc ile ufak tefek oynarak kılından tüyünden birşeyler çekebilirsin.

İyi bir ustanın detaylı bir çalışması ile...aracının motoru üzerindeki modifiyeler ile daha kusursuz hale gelebilir ancak bu makina avansa hükmedemeyeceği için herşey bir yere kadar :)

birde stock motorlar ( yani fabrikadan çıkan ) üzerindeki orj parçaları ile kusursuz setuplara sahip oldğu için Safc pek bir iş görmez... Atmosferik ya da Turbo modifiyeli araçlarda olması gereken hem detaylı çalışma için hem de görsellik açısından hoş bir ekipmandır. Hava yakıt katışımını gösteren bir afr göstergende varmış hayat artık sana çok güzel :)

Umarım ECU'ya sorunsuz uyum sağlar. Referans ayarları vs sorun olmaz
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2007, 00:13:24 Gönderen: Sile-R »
...

Çevrimdışı polo34

  • İleti: 333
    • Profili Görüntüle
Ynt: apexi safc2 poloya takan oldu mu ?
« Yanıtla #7 : 08 Aralık 2007, 18:18:31 »
sahibinden.com da gördüm, ankarada turbolanmış bir polo 6n de uygulanmş, peki bunun ayarını ben hem elektroniktan anlayan (ecü ye bağlantısı için) hem de motordan anlayan bir arkadaşla oturup uğraşsak beceremezmiyiz sizce? ayrıca sizce ayar için kaç para çekerler sanayide ? avansı distribütör mili ile oynayarak değiştiremezmiyiz? bizim poloda o şekilde bir ayar mümkün galiba..

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: apexi safc2 poloya takan oldu mu ?
« Yanıtla #8 : 09 Aralık 2007, 00:43:33 »
Yeni motorlarda avans otomatik ayarlanıyor...müdahele edemessin chip tuning yapmadan...Aracınca chip tuning yoksa zaten safc de pek işe yaramaz.AVans ya da rotar eski tip otomobillerde distribütör sağa sola çevrilerek ayarlanırdı artık o mazide kaldı.

Turbo otomobillerde Hava ve benzin karışımını doğru ayarlamak anında müdahele tmek için kullanılır. Detonasyon, fakir, zengin gibi sorunlar ile karşılaşıp motoru kırmaman için. Turbolandığı için araç benzin ve hava karışımı değişmesi gerekmiş, o yüzden takılmış ona...müdahele edebilmek için...sanırım senin aracın atmosferik...sende öyle bir sorun olmaz.

Bağlantısı için para verirsin direk soketi vs direk uyumu olacağını sanmıyorum polo için...az para tutmaz ayrıca yapabilen azdır.
Ayarlatmak içinde para alırlar...az almazlar tabi. Tune neticede zevk, ihtiyaç değil.

Chip, Eksoz ve Filtre üçlüsü yoksa...safc'ninde pek bir işlevi olmaz. SAFC ütü gibidir...herşey yapılır, SAFC ile sistemin üzerinden geçilerek hava benzin karışımı ihtiyaca göre yeniden inca ayar görür...sağlayacağı artık belki %1 belki %10 olur...belli olmaz. Ama beyin ile araca yaptığın modifiyelerin aracılığını üstlenir mi demek lazım ne demek lazım...

« Son Düzenleme: 09 Aralık 2007, 00:46:45 Gönderen: Sile-R »
...

Çevrimdışı polo34

  • İleti: 333
    • Profili Görüntüle
Ynt: apexi safc2 poloya takan oldu mu ?
« Yanıtla #9 : 09 Aralık 2007, 05:58:22 »
"AVans ya da rotar eski tip otomobillerde distribütör sağa sola çevrilerek ayarlanırdı artık o mazide kaldı."
bizim polo da bu yazdığın şekilde bir ayar var:)

araçta chip, dereceli, header vs var, bu zımbırtı ile deneme yapmak istiyorum: eRacing :: Test Results dediklerine diğerlerinden farklıymış, %4-6 bir artış yüksek devirlerde elde ediliyor, sadece tam gaz sırasında devreye girip fazla hava veriyor, siteye göre yarışlarda da kullanıyorlarmış, ayrıca aracın ara borularını 51mm e yükseltip alt devirdeki kaybı yine apexi ile gidermek istiyorum, tabi ki mümkünse?

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: apexi safc2 poloya takan oldu mu ?
« Yanıtla #10 : 09 Aralık 2007, 21:09:32 »
eksoz çapın genişlerde düşük devirlerin bayılır, fazla dar yaparsanda bu sefer sıkışma olur yüksek devirlerin ölür. Bence orjinal tut ama yenile...

Yüksek devirlerinin canlandırmak istersen yüksek lift li dereceli egzantrik kullan. Tork bandını uzatır. Ama birçok mevzu motorun karakterinden kaynaklı.

SAFC kullanman şart değil...almadıysan elleme...ama dersen ışıklı ışıklı dursun aracımda öyle al koy.
...

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: apexi safc2 poloya takan oldu mu ?
« Yanıtla #11 : 09 Aralık 2007, 21:31:55 »
O tip elektrik süpürgesi motoru kılıklı zımbırtılarda yalan dolan...Doğru bişi olsa herkes arabasına takardı. Bir motor perfane ile hava basmanın bir faydası olmaz. Turbo ve supercahrger sistemleri böyle değildir. Havayı motora yüksek basınç ile yollar. BU ise sadece hava üfürür motora.
...