Merhaba arkadaslar.Benim gibi ticari araclarla ilgilenenler yada ilgilenmek zorunda olan arkadaslarim icin haber niteligi tasimasini istedigim bir topik acmak istedim.Bu topikte 2008 yilinin ikinci yarisinda piyasaya surulmesi beklenen yeni kasa partner in tepee modelini konusalim istedim.(tepee demek su an ki adventure+bazi opsiyonlar demek.Hafif arazi kosullarina uygun olarak uretilen partner modeli)
Bu araci 2-3 hafta once bir dergide gormustum ve dergideki tek fotografindan esinlenerek arastirmaya basladim.Google arama motorlari derdime derman olmadilar.Uzun arastirmalarim sonucunda yahoo ve diger arama motorlarini kullanarak derdime deva olabilecek niteleikte siteler buldum ve anladim ki tek basina google arama motoru yetmiyor...Bu topikte okuyacaginiz ve goreceginiz fotograflar uzun arastirmalar sonucu buldum ve hepsini bir topikte birlestirmek istedim.Simdiden keyfini cikarin derim
Aracin gorunusu bence 10 numara olmus.Heleki on tasarim su ana kadar gordugum ticari araclar icerisinde bence en iyisi.Arka tasarim ve yan camlardaki tasarim beni biraz hayal kirikligina ugratsa da genel anlamda tasarimi begendim.
Aracta yenilikler meydana gelmis.Ozellikle tavan kismi beni buyuledi.Tabi bu haliyle Turkiye ye gelir mi bilemem.Ama gelirse ticari aracta MPV araclari aratmayan ozellikleri bulabilmis olacagiz.
Aracin arka diz ve bas mesafesi fotolardan anlasildigi kadariyla epey genis.Ayrica on koltuklarin arkasi da islevsellik yonunden bu araca testlerde ekstra puan getirecektir.Dikkatinizi cekti mi bilemem ama su anki ticarilerin ozellikle arka kisimlari yolcular icin cok kullanissiz ve kalitesiz.Partner de on kapi iclerindeki kalite olsun kol dayama olsun arka kisimdaki cam kenarlarinin kaplamalari olsun koltuklarin sitili olsun bu siniftaki gelismeyi bize resmen gosteriyor.
Aracin cussesini tasiyabilmesi icin 1.6 HDI 75-90 ve 110 hp lik motorlar gorev alacak.Edindigim bir bilgiye gore de 308 modelinde yer alacak butun motorlar kullanilacakmis(dizellerden bahsediyorum)Tabi Turkiye ye hangi motorlar gelir bilemiyorum.Aracin bagaj hacmide hayli genis gorunuyor.Ticari araclarin ortalama bagaj hacimleriyle esdeger gibi.Tabi resimdeki goruntuye gore yorum yapiyorum gercek degerleri bende bilmiyorum.
Bir noktaya dikkatinizi cekmek isterim.O da bagaj alanindaki plastik kaplama.Bu bir ticari arac icin cok onemli bir mevzuu.Su anda ticari araclarin neredeyse hepsinde bagaj dosemesi ekstra olarak aliniyor(combo haric).Bu aracta ise standart olarak sunulmus.Tabi Turkiye de boyle olur mu bilemem ama boyle olmasini isterim.Izalasyon icin cok buyuk bir avantaj...
Ayrica Tepee modelinde Standart olarak ESP, ABS, REf sistemi kullanilacak.Yine ticari araclarda bir ilk olarak standartlarinda hiz sabitleme sistemi bulunacak.
Aracin boyutlarinda da onemli sayilabilecek duzeyde bir degisme yasanmis.Buyrun simdiki partner modelleriyle karsilastirmak isteyenler icin:
Sonuc olarak arac hakkinda edindigim bilgiler ve fotolara bakara bu aracin ticari araclar sinifinda yeni bir cigir acacagidir.Segmentine getirdigi yenilikler olsun-dis dizayniyla olsun ve donanimiyla olsun ticari araclar sinifinda MPV araclari aratmayacak yenilikleri partner getirecek gibi gorunuyor.
Fakat hepimizin bildigi gibi bu aracin satmasi tamamen marka imajina bagli...
Sahsen bir Peugeot araci almak istersen durup bir defa daha dusunmeliyim.Hem gurultulu hdi motorlari hem cikardigi arizalar hem servislerin durumu hemde marka kalitesinin dusuklugu nedeniyle Peugeot araclarina yaklasmak icin iyice dusunmek gerekiyor.
Temennim insallah 206 ve ozellikle 307 de yasanan problemlerin bu aracta yasanmamasi ve Peugeot un kendine ozgu bir kitleye hizmet etmesidir.
Arac hakkinda detaylara ulastikca bu topikte paylasimlara devam edecegim.
Sira sizlerin gorusunde...
Saygilar...