Volkswagen 411-412 saloon estates modelleri,
1968 yılında volkswagen 411 ve 412 adı altında bu modellerin üretimine başlamıştır. Bu yeni modelinde motor tarzını değiştirmeyerek vw nin o yıllarda sıklıkla kullandığı hava soğutmalı boxer (silindirlerin yatay bir düzlemde işlev görmesi) motor kullanılmıstır.Piyasaya 1679 cc ve 1795 cc iki motor seçeneği ile sunulmuştur.
Teknik özellikleri..
Karoser ve Boyutlar
Karoser Tipi 4/5S SAL
Kapı Sayısı 4
Dingil Mesafesi 2489 mm (98 in)
Ön İz Genişliği 1378 mm (54.3 in)
Arka İz Genişliği 1340 mm (52.8 in)
Uzunluk 4521 mm (178 in)
Genişlik 1638 mm (64.5 in)
Yükseklik 1486 mm (58.5 in)
Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1.82
Ağırlık 1030 kg (2268.7 lb)
Ağırlık Dağılımı (ön/arka) %45 / %55
Motor Özellikleri
Motor Üreticisi Volkswagen
Motor Yeri Arka
Motor Yerleşimi Uzunlamasına
Motor Yapısı
Soğutma Türü Hava
Motor Tipi OHV
Silindir Sayısı ve Yerleşimi F-4
Silindir Başına Subap Sayısı 2 (toplam 8 adet)
Motor Hacmi 1679 cc (102.46 cu in)
Çap 90 mm (3.54 in)
Strok 66 mm (2.6 in)
Çap / Strok Oranı 1.36
Silindir Başına Düşen Hacim 419.75 cc/silindir (25.61 cu in/silindir)
Krank Ana Yatak Sayısı
Sıkıştırma Oranı 8.2 : 1
Yakıt Besleme Tipi Bo fuel inj.
Hava Besleme Türü Normal
maksimum Motor Gücü 80 HP (59.7 kW)
Maksimum Güç Devri 4900 d/d
Maksimum Tork 131 N.m (96.7 lb.ft , 13.4 kg.m)
Maksimum Tork Devri 2800 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork 116.3 N.m (4900 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı 77.7 HP/ton (57.9 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı 47.6 HP/litre (35.5 kW/litre)
Şanzıman Türü 4M ( bazı modellerde otomatik)
Son Vites Dişlisi Oranı 1 : 1
Son Dişli Oranı 3.73 : 1
Aktarma RWD
Resimler....
devamı gelecek, iyi seyirler...