öncelikle herkese selam siteye daha önce üye olmaya çalıştım ama üye alımı yoktu galiba moderasyondaydı
1979 model bi golf 1 satın aldım alırken satan kişi arkadaşım olduğu için hiç biyere göstermeden ve güvenerek aldım ama bir sürü sorunla karşılaştım
arabanın şasesinde çürüme vardı yaptırdım kaportada çürükler hala mevcut araç lpgli 1.6 gls 5 vites üzerindeki motor 84 model bi arabadan çıkarılıp takılmış ve enjeksiyonlu motor karbüratörlüye çevrilmiş
bunu tekrar enjeksiyona çevirebilirmiyiz yoksa değmezmi
ön akislerin değişmesi lazım ta tak vuruntu sesi ve uğuldama sesi var benzinle çalışmıyor kapı içlerinden çok fazla ses geliyor sanırım bu krikoların bozuk olmasından yada amortisörleri değiştirsem ses kesilme ihtimali varmıdır
arac dış görünüş olarak derli toplu duruyor fakat yolda giderken kaputun acılması sonucu kaputta ve bağlantı noktalarında biraz hasar oluştu
arac biraz yağ eksiltiyor ama motorun çekişinde herhangi bi düşüş yok ikinci viteste uzadığım zaman 110 km hıza ulaşıyor ve uzun mesafede ibre sona kadar dayanıyor
motorun ve karbüratörün fotosu bu karbüratörün neyin olduğu hakkında bilgisi olan varmı acaba?
birde bu modellerde radyör için yedek su kabı bulunuyormu yoksa benimki iptalmi edilmiş araba çalışıp belli bi ısıya geldiğinde hortumlar şişiyor radyatör kapağını açıp havasını boşaltıyorum bunun sebebi ne olabilir?
şimdi ben bu araca masraf yapmalıyım değermi yoksa elden çıkarıp daha toplu aracmı almamı tavsiye edersiniz ve satabileceğim fiyat aşşağı yukarı ne kadardır
ben golf1 in hastasıyım ama maddi olarak imkanım yok bu arabaya belli bi ölçüde yavaş yavaş masraf yaparak kullanabilirmiyim yoksa yaptırdıkça sorunlarmı çıkar
ve son olarak işini düzgün yapan ve bana gercekten yardımcı olabilecek alacağı parayı değilde yapacağı işi ön plana çıkaran bi usta tavsiye edebilirmisiniz
saygılarımla fatih.....
Kardeşim öncelikle hayırlı sürüşler kazadan beldan uzak günler dilerim...
Bence arabanın kaporta sağlamsa ufak tefek şeyler yaptır derim yani çürüğünü çatlağını falan; ama fazla ayrıntıya takılma.
Sanayiye girince işler her zaman dallanır budaklanır... Umduğundan fazla maliyetler çıkar karşına.
Aracının ruhsat bilgilerinin yanlış olması büyük problem değil. Benim aracım da 1500 cc 70 Hp 1981 mk1 olmasına rağmen 1800cc 90Hp 1980 Golf diyor. Bu yaşta araçlar için sorun değil yani...
Senin aracın karbüratör sorunu hava alması olabilir. Bunun bir sürü nedeni var. En basiti karbüratör contası olabilir. Karbüratör bağlantı millerinde sorun olabilir.
Bana sorarsan lpgyle devam et bir ara karbüratörü de göster yapılamıcak bi şeyse de acele etme değişmeye kalksan bir karbüratör sana 150-200+işçiliğe mal olur. Sürekli Lpgde sorun yaşamazsın tahminim. Havalar da ısınıyor. Zaten.
Bizim araçlarımızda radyatörün yedek su deposu yoktur. Radyatöre giden hortumun ucundaki su deposu tektir kardeşim. Çıkarılmamıştır yani. O konuda bir sıkıntı yok yani.
Özellikle ön takımdan gelen sesi hallet bence.
Direksiyonu kırınca lok lok lok diye bir ses geliyorsa aracın dış aks kafalarının değişmesi gerekiyor.
Uğuldama da varsa bilyelerde problem var demektir. Bu önemli bir sorun değildir başlangıçta; ancak zamanla sesler ve uğuldama artacak ve düz yolda da duyulacak hale gelecektir. Şu sıralar çoksa ses ve uğuldama ani kalkışlarıdan, hızlı direksiyon hareketlerinden kaçınmanı tavsiye ederim.
Araba belli bir hararete gelince hortumların bir miktar genişlemesi normaldir. Motor sıcakken de soğutma su kabını açmasan iyi edersin...
Hortumların aşırı şişmesi de sakıncalı bir durum, radyatörü temizletmeni öneririm. En kötü ihtimalle soğutma suyu devri daiminde problem vardır.
Motorun yağ eksiltmesi çok sorun yaratmaz. Ancak düzenli kontrol ve yağ ekleme yapman şartıyla.
İlk iş aks kafaları ve bilyeleri kontrol ettirmelisin bana göre...
Umarım sorunların kısa zamanda sona erer ve aracını gönül rahatlığıyla kullanırsın...