Gönderen Konu: Hidro Gaz  (Okunma sayısı 6673 defa)

Çevrimdışı desperado

  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Hidro Gaz
« : 28 Şubat 2008, 17:06:19 »

HİDROGAZ YAKIT TASARRUF SİSTEMİ NEDİR ?

SİSTEMİN TANIMI: Araç üzerinde elektroliz yöntemiyle suyun atomlarına ayrıştırılarak, elde edilen hidrojen (H2) gazının içten yanmalı motorlarda ek yakıt olarak kullanılmasını sağlayan sistemdir.

SİSTEMİN ÖZELLİKLERİ: İçten yanmalı motorlarda kullanılan yakıtın ortalama %30' u kinetik enerjiye dönüşmektedir. Geri kalan %70'i kısmen motor çeperlerine yapışarak karbonlaşma ve kabuklaşma oluşturmakta, kısmen de zehirli atıklar olarak ekzost yoluyla atmosfere atılmaktadır. Ayrıca yanma tam olarak gerçekleşmediğinden motorun ve motor yağının ömrü de kısalmaktadır.

Bu tespitten yola çıkılarak; geliştirilen HİDROGAZ Yakıt Tasarruf Sistemi sayesinde araçlarda kullanılan yakıtların büyük oranda yakılması sağlanarak; yakıtta maksimum tasarrufu, motorun performansını artırmayı ve dolayısıyla motorun ve yağın ömrünü artırmayı başarmış bulunmaktayız.
Araçlarda, alternatör sayesinde üretilen ve akü sayesinde depolanarak aracın ihtiyacı için kullanılan elektrik enerjisinin haricinde, geliştirdiğimiz ek bir sistemle aracın üretimini yaptığı normal elektrik enerjisinden bağımsız, hidrojen gazını üretmeye yeterli miktarda elektrik enerjisinin üretimini sağlamaktayız. İlave elektrik enerjisinin üretimi esnasında motora bir farın harcayacağı enerji kadar bir yük binmektedir.
Elektrosel ünitesi içerisine konulan orta sertlikteki suyun içerisine iyonlaşmanın hızlı olması ve direncin azaltılması için özel hazırlanmış kimyasal sıvı konulmaktadır. Bu kimyasal sıvı, tuz ve asit bazlı olmadığı için insan sağlığına, çevreye ve motora herhangi bir zarar vermemektedir. Motorun devriyle orantılı olarak elektrik üretimi yapıldığından aynı oranda hidrojen üretimi i gerçekleşmiş olup, düşük ve yüksek hızlarda veya devirlerde yeterli hidrojen üretimi sağlanmaktadır.
Sistemin arıza yapması veya suyunun tamamen bitmesi durumunda araç yolda kalmayıp yalnızca tasarruf yapmadan yoluna devam eder.
Üretilen Hidrojen gazı araç üzerinde depolanmadığından patlama tehlikesi söz konusu değildir. araç çalışmaya başladığı anda üretilen hidrojen anında tüketilmektedir..

HİDROGAZ yakıt tasarruf sistemi aşağıdaki parçalardan oluşmaktadır:

" Elektrosel ünitesi: Elektroliz olayının gerçekleştiği birim olup, içerisinde bulunan özel elektrotlar ve iyonlaşmayı artırıcı, özel hazırlanmış kimyasal sıvı sayesinde orta sertlikteki suyun hidrojen ve oksijen atomlarına ayrışmasını sağlamaktadır.
" İlave elektrik kaynağı: Alternatör haricinde, sistemin ihtiyacı olan elektrik üretimin gerçekleştiren sistem olup; 5 Volt'dan 200 Volt'a kadar DC ve 2 Amper'den 30 amper'e kadar akım üretimini gerçekleştirmektedir.
" İlave su deposu: Elektroliz ünitesinde azalacak suyu takviye yapmak için su konulan ve içerisinde su motoru bulunan 3-5 litrelik su kabıdır..
" Su pompası: Elektroliz ünitesine su kabından su ikmalini sağlayan pompadır
" Ampermetre: Elektroliz devresinden geçen elektrik akımını gösterir. Aracın iç mahalline yerleştirilerek araç sürücüsünün elektroliz olayını takip etmesini sağlar.
" Katalizör: Elektroliz ünitesinde iyonlaşmanın hızlı olabilmesi ve direncin azaltılması için elektroliz ünitesi içerisine konulan özel kimyasal sıvı olup; bu sıvı tuz ve asit olmayıp, motora, çevreye ve insan sağlığına herhangi bir zararı yoktur.
" Su ikaz cihazı: su kabındaki suyun azaldığını gösteren sistem olup ayrıca sesli uyarı yapmaktadır.
" Elektronik kontrol ünitesi: (ECU) Elektroliz sistemini kontrol eden sistem olup, su motorunu uyardığı gibi ilave su deposundaki suyun bitmekte olduğunu sürücüye ikaz ile bildirmektedir.

HİDROGAZ Yakıt Tasarruf Sistemi motorlara zarar vermemektedir.

Dünya üzerinde sistemimize benzer çalışmalar Türk Patent Enstitüsünden alınan bilgilere göre altı adet benzer çalışma olup (patentli), bizimkinin haricinde hiç birisi kullanılabilir değildir.
Elektroliz olayını Dünya bilmekte olup bu sistemdeki farklılıklarımız:
1. Yeterli miktarda hidrojen gazı üretmeye yeterli elektriğin araç üzerinde üretilmesini sağlamış bulunduğumuz gibi elektrik kayıplarını minimize etmiş durumdayız.
2. Katalizör olarak kullanılan kimyasalın motora, çevreye ve insan sağlığına herhangi bir zarar vermediği gibi elekteroliz ünitesinin içerisinde devamlı olarak kalabilmesi sağlanmıştır. Bu kimyasal sayesinde sudaki iyonlaşma en verimli seviyeye taşınmıştır.
3. Elektoliz ünitesinde kullanılan malzemelerin, cins, boyut ve birbirleriyle olan konfigürasyonlarının çok hassas bir şekilde belirlenerek ayarlanmasıdır.
4. Anot ve kadot olarak kullanılan elektrotların özellikli olmasıdır.
Bu sistem piyasaya çıkmış bulunan araçlara monte edilebildiği gibi, imalat aşamasında ki araçlara da monte edilebilir. Araçlara monte esnasında alternatör haricinde herhangi bir değişikliğe gidilmemekle birlikte motor aksamına dokunulmamaktadır. Yalnızca üretilen hidrojen gazının manifolt yardımıyla yanma odasına gönderilmesi sağlanmaktadır.

HİDROGAZ YAKIT TASARRUF SİSTEMİNİN
KULLANILDIĞI YERLER
 

A-MOTOR CİNSİNE GÖRE:
1. Her türlü içten yanmalı motorlarda (otto prensibi ile çalışan motorlarda)
2. Dizel motorlarda
3. Wankel motorlarda kullanılabilir.
B-MAKİNA CİNSİNE GÖRE:
1. Kara taşıtlarının tamamında..             (Taksi, kamyon, kamyonet, minibüs, otobüs, tır,...)
2. İş makineleri ................................. (Dozer, Greyder, Kompresör, Vinç, Forklift, Jeneratör,....)
3. Tarım araçlarında............................ (Traktör, sulama motorları, ...)
4. Askeri araçlar.................................. (Zırhlı araçlar, Tanklar, Taktik Araçları,......)
5. Deniz taşıtlarında ........................... ( Deniz otobüsleri, Sürat tekneleri, Yatlar,...)
6. Hava taşıtlarında ............................ (Uçak, Helikopter, ..."uyarlama çalışmaları tamamlanmalı")


Logged

Çevrimdışı temel2176

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidro Gaz
« Yanıtla #1 : 28 Şubat 2008, 23:10:47 »
Tamamen palavra

Çevrimdışı desperado

  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidro Gaz
« Yanıtla #2 : 01 Mart 2008, 20:56:06 »
hiç inandırıcı değil mi? bu sistemi BMW kullanıyor buna ne diyorsun? sence bizle dalga mı geçiyorlar!

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidro Gaz
« Yanıtla #3 : 03 Mart 2008, 01:16:17 »
Kullanılsa ne olacak, kullanılmasa ne olacak? Bildiğin gaz işte.  :)