Gönderen Konu: çok acil arabam çalışmıyor  (Okunma sayısı 16691 defa)

Çevrimdışı sossi

  • İleti: 450
    • Profili Görüntüle
Ynt: çok acil arabam çalışmıyor
« Yanıtla #14 : 12 Mayıs 2009, 11:00:59 »
Tekrar selam,

Triger konusu; aracı vurdurduğumuzda trigere normalde olduğundan fazla yük bindiği doğrudur.Ama öyle her vurdurulan araç trigeri koparır demek doğru olmaz.Sadece normalden fazla zorlamış oluruz o kadar.(vurdurma neticesinde diş atlatan araçlar görülmüştür. Fakat nedeni gerginin az olmasımı, kayışın artık miadını doldurmuş olmasımı orası muamma).

Far,fan v.s. içinse sanırım geç vakit olduğundan arkadaşımın aklı karıştı ki normal, Bu olay genelde aküsüz araç kullanma mecburiyeti (neden kullanılırsa artık?) veya takviye gibi durumlar için geçerlidir. Tavsiye ederim. Nedeni ise normalde şarj dinamosu 14 volt gibi bir voltaj üretir bu voltaj yüke bindiğinde 12-13 volta düşer. akü sökükken veya takviye yapılırken fazla gelecek olan voltajı yüke bindirip aracın elektronik kısımlarının zarar görmemesi için yapılan bir yöntemdir. Ki tavsiye ederim :))


Saygılar.
ama şimdi şöle bi durum var aküyü paralel bağlamadığın müddetçe istersen 10 aküyü birbirine bağla elde edeceğin voltaj 13.8 dir maximum,sadece amper yükselir onunda  bu durumda zararı olmaz zaten..ama paralel bağlarsan 24 volt olur..benim bagajımda 2.bi akü var o zaman ben şimdi kontağımı her açtığımda yüksek voltajla mı karşılaşıyorum demek oluyo..   ???
20 valve 2.0 5 silindir 175 hp

Logged

Çevrimdışı ozmo

  • İleti: 1197
  • 96 Polo 1.6
    • Profili Görüntüle
Ynt: çok acil arabam çalışmıyor
« Yanıtla #15 : 12 Mayıs 2009, 12:19:27 »
  vurdurmayı anladımda farları kaloriferi açmak ne işe yarar :) :-\ :o
alen açıklamış ama servisinde söylediği bu ben servistekilerin yalancısıyım  ;)

Çevrimdışı alen29

  • İleti: 78
  • Polo 6n1 1997 101hp 16v 1.4 tek kapı
    • Profili Görüntüle
Ynt: çok acil arabam çalışmıyor
« Yanıtla #16 : 12 Mayıs 2009, 12:43:43 »
paralel bağlamak 2 akünün aynı polariteli uçlarını birbirine bağlamaktır ve bu sayede amper yükselir voltaj aynı kalır. 2 aküyü seri bağlar iseniz voltaj artar akım seri kalır ki bu bağlantı aynı tip aküler için geçerlidir ve kamyonlarda kullanılmaktadır.

Yüksek voltajla karşılaşmış olmuyorsunuz. Yazımı tekrar okursanız daha açıklayıcı olacaktır.

Çevrimdışı ozmo

  • İleti: 1197
  • 96 Polo 1.6
    • Profili Görüntüle
Ynt: çok acil arabam çalışmıyor
« Yanıtla #17 : 12 Mayıs 2009, 13:33:05 »
mantık olarak arızalı akü şarj dinamosu yada telle sarılmış sigorta (millet olarak üşengeç olduğumuzdan 10 kuruşluk sigorta almak için benzinciye girmeye üşenip elimizin altındaki kaböoyu sıyırıp tel sarmayı marifet sayarız ya) üstünden geçebileceği varsayılan yüksek amperin verebileceği zararları minimuma indirmek için alınmış basit bir önlem olabilir bana mantıklı gelmişti

Çevrimdışı serkan_89

  • İleti: 53
  • eski adı:mc_serkan_126
    • Profili Görüntüle
Ynt: çok acil arabam çalışmıyor
« Yanıtla #18 : 12 Mayıs 2009, 20:37:40 »
paralel bağlamak 2 akünün aynı polariteli uçlarını birbirine bağlamaktır ve bu sayede amper yükselir voltaj aynı kalır. 2 aküyü seri bağlar iseniz voltaj artar akım seri kalır ki bu bağlantı aynı tip aküler için geçerlidir ve kamyonlarda kullanılmaktadır.

Yüksek voltajla karşılaşmış olmuyorsunuz. Yazımı tekrar okursanız daha açıklayıcı olacaktır.
aynen. paralel bağlamak amperi,  seri bağlamak voltajı artırır . babamın kışın çalışmayan as 900 doç una az mı takviye ile 24 yaptık