Gönderen Konu: devir saati 3000 üzeri???  (Okunma sayısı 19668 defa)

Çevrimdışı blueman6507

  • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
devir saati 3000 üzeri???
« : 08 Mart 2008, 00:55:41 »
100  süratde devir çubuğum  3100  devirde gösteriyor..şanzıman inmişti içindeki parçalar değişti dişliler falan..arabada ayrıca nasıl anlatsam zorlanıyor gibi sanki..5.viteste araba 120 süratle 3500 deviri aşıyor ..normalde kaç olması gerekir? servis devir saati bozuk olabilir dedi...

Logged

Çevrimdışı yakkir

  • İleti: 565
  • GAVURDAĞLI
    • Profili Görüntüle
Ynt: devir saati 3000 üzeri???
« Yanıtla #1 : 08 Mart 2008, 18:36:54 »
Genelde ekonomik devirde sürmeye özen gösteririm.Benim Polo da 5. viteste 3000 deviri geçmemek şartıyla 120-130 arası rahat yapıyor.
2000 1.6 HB 75 Hp
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı blueman6507

  • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Ynt: devir saati 3000 üzeri???
« Yanıtla #2 : 09 Mart 2008, 00:46:25 »
araba zorlanıyo gibi sanki 120 suratle 3500 deviri gösterince... bence servis yanlış söylüyo..aracı yapamadılar bence ...

Çevrimdışı yakkir

  • İleti: 565
  • GAVURDAĞLI
    • Profili Görüntüle
Ynt: devir saati 3000 üzeri???
« Yanıtla #3 : 09 Mart 2008, 17:38:21 »
araba zorlanıyo gibi sanki 120 suratle 3500 deviri gösterince... bence servis yanlış söylüyo..aracı yapamadılar bence ...

Ben bazen dalgınlıkla 3000 deviri geçiyorum o zaman hız doğal olarak 130 üzerine çıkıyor farketmemiş oluyorum.Sanırım sizin araçta bir sorun var gibi anlaşılıyor normalde hiç zorlanmaması gerekir.
Tecrübeli arkadaşlarda fikir beyan ederlerse daha aydınlatıcı olacaktır.
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı mitto

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: devir saati 3000 üzeri???
« Yanıtla #4 : 09 Mart 2008, 21:59:29 »
araba 6n hb ise brnim bildiğim 3000 devirde 120 yapması lazım

Çevrimdışı Suti

  • İleti: 249
  • VW Tech
    • Profili Görüntüle
Ynt: devir saati 3000 üzeri???
« Yanıtla #5 : 09 Mart 2008, 22:42:32 »
şanzımanı actıklarında eğer dişli grubunu falan değiştirdilerse daha kısa bişeyler takmış olabilirler, veya düşük ihtimalle debrajın tam ayırmıyodur falan

Çevrimdışı tiamol

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Ynt: devir saati 3000 üzeri???
« Yanıtla #6 : 09 Mart 2008, 22:53:21 »
aracin 1.4 ise 3000 devirde 110 olmasi lazim ama 100 de 3100 ise bi terslik var sanirim

Çevrimdışı polo35

  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
Ynt: devir saati 3000 üzeri???
« Yanıtla #7 : 01 Nisan 2008, 13:03:04 »
arkadaslar ben 5. viteste 100-110 ile gideken 3000 deviri rahat buluyor 120-130 da 3500 deviri geciyor.aracim 97 polo 1.4 sportline 100BG sorun varmi sizce?yazdiklariniza gore 120 ile giderken 3500 deviri gecmemesi lazim ne diyorsunuz

Çevrimdışı rffzm34

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: devir saati 3000 üzeri???
« Yanıtla #8 : 17 Temmuz 2008, 13:34:39 »
Valla kardeş işte bende de aynı sorun: Bende arabamın şanzımanı nı değiştirdim. Çıkma şanzıman taktık. Eskiden 3000 devir 5. viteste 120-130 yaparken şimdi ancak 100 yapıyo. Benim araba 1.6 idi. Şimdi 1.4 şanzımanı takmışlar gibi geliyor bana. Ama usta bana ebriyaj kaçırıyor diyor. Haftaya değiştirecem. İnşallah ondandır. Değilse debriyaj takımı boşa değişecek. sen anlayabilirsen sorunu bana da yaz

Çevrimdışı lamec061

  • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Ynt: devir saati 3000 üzeri???
« Yanıtla #9 : 17 Temmuz 2008, 22:32:50 »
bundan yaklaşık 6-7 ay önce şanzımanımda 1. vites ve 5. vites dişlilerinin ve bununla beraber bi kaç parçanın da değişmesi gerekiyordu. doğuş otoya gittim ve parçaları tek veremeyeceklerini komple şanzıman verebileceklerini ve fiyatının da 6000 ytl oldugunu söylediler. bende dışardan parçayı buldum ve taktırdım. eski 5. viteste 3000 devirde 100 km hızla giderken yeni dişlide 120 km ye yakın bi hızda gidiyorum. bu dişlinin boyutuyla alakalı. bunun debriyaj kaçırmasıyla alakası yok. benden söylemesi.
Valla kardeş işte bende de aynı sorun: Bende arabamın şanzımanı nı değiştirdim. Çıkma şanzıman taktık. Eskiden 3000 devir 5. viteste 120-130 yaparken şimdi ancak 100 yapıyo. Benim araba 1.6 idi. Şimdi 1.4 şanzımanı takmışlar gibi geliyor bana. Ama usta bana ebriyaj kaçırıyor diyor. Haftaya değiştirecem. İnşallah ondandır. Değilse debriyaj takımı boşa değişecek. sen anlayabilirsen sorunu bana da yaz

Çevrimdışı gulf

  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ynt: devir saati 3000 üzeri???
« Yanıtla #10 : 01 Mart 2010, 14:04:56 »
Arkadaşlar ben 2 hafta önce 2003 golf comfort aldım geçende bi 100 km lik yola gittiim 5. viteste 100km hızda devir 2400 2500 o aralrdı hatırladığım kadarıyla 2 gün sonra tekrar aynı yola gittim araba 5. viteste 100km hızda 3000 devirde gösteriyor 120'ye çıknıca da devir 4000 o aralar gelior sizce bu devir biraz falza değilmi bi problem mi var acaba??Yoksa normal mi arabayı  yeni aldığım için pek bilgim yok BİLGİLENDİRİRSENİZ SEVİNRİM ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: devir saati 3000 üzeri???
« Yanıtla #11 : 01 Mart 2010, 17:06:01 »
golf için birşey diyemiyeceğim ama benim arabanın da dişlileri değişmişti . 3500 devirde 100 km yi zor görüyor. 120 de 4000, 140 da 500 devire ulaşıyor
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı mrt611

  • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Ynt: devir saati 3000 üzeri???
« Yanıtla #12 : 01 Mart 2010, 21:25:10 »
polo 1.6 75 bg araçlarda olması gereken 5. vites 3000 d/d da 120 km hız.  farklı devir gösterenlerin ya şanzıman yada devir saatinde problem vardır.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: devir saati 3000 üzeri???
« Yanıtla #13 : 01 Mart 2010, 22:44:53 »
 Aracın devir saati ile hız dengesi 3 seçenekte bir sorun olduğunda değişir..

1 = Baskı balata kaçırmasında.
2 = Şanzıman değşimi yada dişli takımı değişimlerinde..
3 = Aracın sente ayarında bir sorun olduğunda..

 Yazılanlarda bakıyorum çoğu arkadaşımız Şanzıman tamiri yada değişimi gördükten sonra bu devir sorunu ortaya çıkmış ve buda akla hemen Dişli oranlarının küçük tutulmasından kaynaklı... TR de yaşıyoruz ve gerçekten ben yetkili servislerin itinalı bir iş yaparak parça değişimi yaptıklarını sanmıyorum mutlaka farklı oranda dişli gurubu kullanılmıştır..

 Unutmadan söylemek istiyorum VW araçlarında çok farklı dişli oranlı şanzımanlar kullnmıştır aynı part number şanzımanda farklı dişli seçenekleri vardır ama bu şanzımanların içinde dişli değişimi yapılırken şanzımanın part number ı ile parça değişimi yapmak doğru değil değişecek dişli takımının numaraları önemlidir..
« Son Düzenleme: 01 Mart 2010, 22:46:35 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"