Gönderen Konu: Oktan Meselesi (Fatih Altaylı Yazısı)  (Okunma sayısı 6881 defa)

Çevrimdışı ozmo

  • İleti: 1197
  • 96 Polo 1.6
    • Profili Görüntüle
Oktan Meselesi (Fatih Altaylı Yazısı)
« : 12 Mart 2008, 15:35:19 »
Oktan meselesi

Hafif konular yazmamam kızıyorsunuz ya.
Kızın o zaman.
Çünkü yazacağım konu hayli hafif.
Geçen gün eşimle benzincide durduk.
Pompadaki görevliye “97 oktan doldurun” dedi.
“Niye 97” diye sordum.
“Bu otomobil 98 oktanla çalışıyor. Ama 98 yok. O nedenle 97 koyuyorum” dedi.
“Haklısın 98’le çalışıyor. 97 ile değil. 97, 98 değildir” dedim.
Bu arada görevli elinde pompayla bizi izliyor. Biz de tartışıyoruz.
“97, 98’e 95’ten daha yakın. O yüzden 97 koyduruyorum” dedi.
“Yanlış yapıyorsun. 97 diye bir oktan olmaz. 95 vardır. 98 vardır. 97 burada uydurulmuş bir palavradır. Hiç bir işe yaramaz. Boşuna fazla para veriyorsun. 98 yoksa 95 koy. Boşuna para verme” dedim.
“Cimrisin” dedi.
“Cimri değilim. O zaman 100 oktan koydur. O bir işe yarar ama 97 bir işe yaramaz” dedim.
“Ben 97 istiyorum” dedi.
Gitti direksiyona oturdu.
Görevli de 97’yi doldurmaya başladı.
Sonra eşimin duymayacağından emin olunca bana doğru eğildi. “Fatih Abi çok haklısın. Bu 97 hiç bir işe yaramıyor ama nedense alıyorlar. Senin gibi işi bilen çok az. Allahtan da az. Yoksa biz bu 97’yi nasıl satarız” dedi.
Bunu niye mi yazdım.
Aklınızda bulunsun diye.
Eğer otomobilinizin motoru 98 oktanla çalışıyorsa 98 alın.
Yoksa 95.
Çünkü diğerinin size daha fazla para harcatmaktan başka önemli bir yararı yok.

Logged

Çevrimdışı Dr_EmrE

  • İleti: 1225
  • Pre-tuned in Deutschland :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Oktan Meselesi (Fatih Altaylı Yazısı)
« Yanıtla #1 : 14 Mart 2008, 02:12:26 »
Kesinlikle katılıyorum  :tamamdir

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: Oktan Meselesi (Fatih Altaylı Yazısı)
« Yanıtla #2 : 17 Mart 2008, 00:14:15 »
Bu 97 hiç bir işe yaramıyor ama nedense alıyorlar.

Hiçbir işe yaramayıp ta, aldığımız daha çok şey var.  :)

Çevrimdışı icedes

  • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Ynt: Oktan Meselesi (Fatih Altaylı Yazısı)
« Yanıtla #3 : 17 Mart 2008, 08:50:15 »
97 oktan benzinle daha az km yapıyorum o zmn bnde anladım hiç bi işe yaramadığını ama oyuncak veriyorlar diye alıyordum yiğenim için.

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: Oktan Meselesi (Fatih Altaylı Yazısı)
« Yanıtla #4 : 21 Mart 2008, 01:27:42 »
97 oktan benzinle daha az km yapıyorum o zmn bnde anladım hiç bi işe yaramadığını ama oyuncak veriyorlar diye alıyordum

İşte o oyuncakları ve türlü şeyleri, o yüzden veriyorlar zaten.  :)

Çevrimdışı cesimoglu

  • İleti: 246
    • Profili Görüntüle
Ynt: Oktan Meselesi (Fatih Altaylı Yazısı)
« Yanıtla #5 : 04 Aralık 2009, 16:33:20 »
başka para tuzakları;

CARBON CLEAN

CHİP UYGULAMASI

HAVA FİLTRESİNİN BEYGİR YÜKSELTECEĞİ KANISI

SON SUSTURUCUYU DFEĞİŞTİRİP BEYGİRLERİM OLACAK DENMESİ


Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Oktan Meselesi (Fatih Altaylı Yazısı)
« Yanıtla #6 : 04 Aralık 2009, 17:27:15 »
başka para tuzakları;

CARBON CLEAN

CHİP UYGULAMASI

HAVA FİLTRESİNİN BEYGİR YÜKSELTECEĞİ KANISI

SON SUSTURUCUYU DFEĞİŞTİRİP BEYGİRLERİM OLACAK DENMESİ




Söylediklerinizin hepsi etkili işlemlerdir. Uygulatmadığınız belli oluyor.

-Carbon Clean: Dizel araçlarda çok etkili bir enjektör temizleme yöntemi.

-Chip Uygulaması: İşi bilen biri uyguladığında ya da hazır Ecu takıldığında aracın tepkilerini, akreliasyonunu, devir bandını adeta yeniden yaratan bir uygulama.

-20 TL'ye satılan filtreler hiç bir işe yaramaz. eğer performans artışı bekleniyorsa kaliteli bir cold air intake kit uygulanmalıdır, fiyatları 250 TL'den başlıyor. Bu da tek başına çok verimli olmaz, öncelikle chip (remapping) uygulaması gerekir ki beyin emme manifolduna daha fazla hava emmesi konusunda emir versin.

-Yine her köşe başında satılan merdiven altı üretim son susturucular hiç bir işe yaramaz ses dışında. Performans için en azından Borla, Magnaflow, Aero, Supersprint gibi son susturucular hatta komple egsoz sistemleri uygulanmalıdır. Yalnızca son susturucuların fiyatı 350 TL'den başlar.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Oktan Meselesi (Fatih Altaylı Yazısı)
« Yanıtla #7 : 04 Aralık 2009, 17:53:09 »
Polemik ve tartışılması gereken konular...

1= Oktan meselesi... Motor hangi oktana göre ayarlı ise o oktan o aracın hem daha ekonomik hem daha performanslı olmasını sağlar ama bu EU da yaşayanlar için geçerli bizim gibi kaçak yakıta solvent atılıp çart oktan çurt oktan deyip cebimizi soyan bir politikayla değil... 

2= Karbon Clean =  Genelde emme manifoldu silindir kapağı içi buna enjektörlerde dahil ve gaz kelebeği bölgleri. Karbon (yakıt kurumlaşması) Clean (Temizlik)   Adını oluşturuyor ve ister bunu kitlerle ister bu saydığım parçaları tek tek sökerek yapılır ve özellik ilede enjeksiyonlu (dizelde dahil) yapılması şart olan bir temizliktir.. Dediğim gibi temizlik için ister carbon clean adı verilen gene tiner bazlı temizleme kiti kullanın isterseniz direk tiner ile temizleyin ama mutlaka yapılması şart aracınızın kurumlara tesilm olmasına izin vermeyin...

3= Chip Tuning= Her yiğidin harcı değildir... Piyasadakiler sadece para tuzağı, Amatör ve pro uygulamalar zaten sadece programla bitmiyor...

4= Hava Filtresi= Sanayilerde sadece ses amaçlı takılır 5 tl yede var ama sadece görüntü gerisi sorunlar yumağı... Araç performansı içi sadece hava filtresi yeterli değildir.. Performans filtresi uygulanan aracın yakıt ayarlarıınında yapılması gerekir bu hem mekanik hem elektronik(chip Tuning) olamalıdır , Tabi motoru Beslerken rahatlattın ya boşaltımı naptın oda gene egzost sisteminde yapılacak değişiklik ile ayarlanması gerek... Yani hepsi birbiri ile orantılıdır eğer yapmassan gene birdünya sorun yumağı..

5= Egzos = yukardaki listede zaten gerekli açıklama var gerisi hikaye ses ve görüntü bırakın beygir almayı beygirleri kaçırmaktan başka bişey değil :)
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Oktan Meselesi (Fatih Altaylı Yazısı)
« Yanıtla #8 : 04 Aralık 2009, 18:39:02 »
5= Egzos = yukardaki listede zaten gerekli açıklama var gerisi hikaye ses ve görüntü bırakın beygir almayı beygirleri kaçırmaktan başka bişey değil :)

Abi bazı markaların gerçek performans egsozları var. Zaten bu egsozlar da ses çıkarmıyor, ve fiyatı 2000 $ civarı. İşi yalnızca performans artışı. Ama tabi ki standart bir araca tek başına bu egsozu takarsan bir işe yaramaz. bu işler karışık işler, hesap kitap işi. Motorun ne kadar yüklü olduğuna göre, besleme sistemine göre, emme ve egsoz manifolduna göre, beyin yazılımına göre hesaplanıp, giriş ve çıkış çapı araca en uygun şekilde belirneip uygulanır. Gidip de 51 mm çapında borunun ucuna performans almak için egsoz takılırsa buna ancak gülünür tabi  :)

Çevrimdışı corrado

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2328
  • amca
    • Profili Görüntüle
Ynt: Oktan Meselesi (Fatih Altaylı Yazısı)
« Yanıtla #9 : 05 Aralık 2009, 22:24:52 »
oktan işinde hem doğruluk var hem yanlışlık.
97 yok ;98 oktana vergi gelince 97 diye satıyorlar ama 95 ile aynımıdır değilmidir,98 ile aynımıdır .incelemeden bilmeden sallamayayım şimdi.

asıl problem mazotta. 1000 ppm mazot satılıyor.kırsal motorin adı altında ithalatı serbest.bu bölgedede tr suriye ve tunustan başka bu motorini kullanan benim bildiğim ülke yok.
zaten çok oluyor ama diesellerde .enjektör ,pompa arızaları artar bu ara.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır