onno ustayla mailleşiyoruz, ondan bana gün vermesini bekliyorum, bendeki parçalara motora ait sorular sordu, dyno üzerinde benim araca özel bir chip yapacağı için bana ona yaptırmak daha mantıklı geldi....
avcılar men tuning garage da dyno ölçümü 10 ytl, oraya gittim, ölçtük aracı 61,5 kw geldi, sonra enjektör temizliği, lamda sensörü değişimi, sente ayarı, debriyaj teli değişimi yapıldı, 63,5kw geldi, sonra motoru yanıltıcı direnç kondu, hava sensöründe 42C ekranda 10C ye ayarlandı, sonra ölçüldü 66,1 kw geldi, adamlar chip lazım dediler, ilk geldiğinde fakir karışım varmış, arabada colombo+ss header+sebring+simota kit var, adamın tüm aletleri bosch marka, ama yazıcısı bozuktu
çıktı veremedi, en son ölçümü de hazfızaya almadı, sabah girdim akşam çıktım, 63,5 kw geldiği zamanki değer hafızadaydı, max tork 163 nm çıktı, max hp nin alındığı noktada 150 nm göründü, orjinali 135 nm idi, 66,5 kw durumunda tork daha fazladır diye düşünüyorum, aracımın 3500 devir altında acayip güçö düşüklüğü var,( kat yerinde olmasına rağmen), 3500 sonrası ise gayet iyi hızlanıyor...5.vites 3000 deivirde 120km/h ile giderken araç hızlanmıyor, bayılıyor eğimli yolda, 4.vitese düşüp devri 3500 e alınca hızlanmaya başlıyor, daha da iyi olabileceğini gördüğüm için artık ikinci kez chip parası vermeyi göze aldım...çok direnmiştim ikinci chip parasını vermemeye (bende güncel olmayan ve teknik yetersizliklerden ötürü güncellenemeyen bir chip var)...