Gönderen Konu: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım  (Okunma sayısı 344951 defa)

Çevrimdışı shadow166

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #98 : 19 Nisan 2011, 11:44:16 »
ELINE SAGLIK..

Logged

Çevrimdışı sniper947

  • İleti: 48
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #99 : 30 Nisan 2011, 17:41:03 »

Öncelikle İyigünler 2000 Model Polo Clasik 1,6 Otomatik Vites Arbam Mevcuttur. Kendim Afyonda Oturuyorum.
Arabam Lpg İdi. Lpg Varken Arabamda Stop Etme 2 Veya 3 Marşta Çalışıyordu. Arabımı Burada Serviste Götürdüm .Bana Lamda Sensörü Bozuk Gaz Kelebegi Bozuk Dendi. Afyonda Özel Bir Ustaya Götürdüm
Bilgisaya Baglayamadı. Arabanın Sol Tarafındaki Silecek Altındaki Beyin Veya Kontrol Ünitesi Neyse Onu Söktü Oranın Oksitlendigini Gördük Oraya Balata Spreyi İle Temizledi  Arabanın Sesi Falan Düzelti
Yalnız Ertesi Gün Araba Hiç Çalışmadı.
Bende Aracı Eskişehirdeki Özel Servise Götürdüm.Bilgisayarda Aynı Arızayı Verdi. Yeni Gaz Kelebegi Taktılar Ben Oradaa İken Fakat Adapdasyon Yapmadı.Bana Arabamı Bırakmamı Söylediler.ARABAMI BIRAKTIM
Arabanın Lamda Sensörü Sigorta Kutusu Harartet Müşürü Termostat Müşürü Degişti.Fakat Arabadaki Tüpün Ayarı Bozdugu Yeniden Tüp Tesisatı Kurulması Gerektigi Söylendi.
Arabaya 1 Ve 2 Ay Lpg Bindim  Titremeye Başladı 1 0002 Ayda Benzinde Bindim Yine Titreme Sabahaları Çalışmama Var  En Son Olorak Şuan Tüpü Söktürdüm Tamamen.
Arabanın Çalışması Güzel Stop Etmiyor benzinda Fakat P Ve N Aldıgımda Devir 3000 Kadar Kendi Kendine Bazen Çıkıyor Bazende Çıkmıyor. Bu arada Bujileri Degiştirdim .Eskiden Km De Benzin 3 650 000 İken 600 000 İle 650 000 Arsı yakıyordu Bujiden Sonra  Benzini 4 000 000 Alıyorum Km De 400 000 İle 450 000 Arası Yakıyor benzede binerken

 Şimdi Sorum Şu
Aracımın Kontrol Ünitesimi Arızalı Yoksa Gaz Kelebegimi
İkincisi Disbiritor Kapagında Çatlak Gördüm Bugun Oda Arıza Yaparmı
  İlginize Şimdiden Teşekkür Ederim



Çevrimdışı alper19

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 2284
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #100 : 12 Haziran 2011, 00:09:55 »
merhaba 2 gün önce 2006 1.4 trendlain aldık otomatik tüplü bugun benzinliğe girdik  lpg aldık cıktık benzinikten 100 metre gittik frene bastım kırmzı ışıkta durmak için durdum yeşl yandi gaz pedalına bastım araba hiç tepki vermedi ne oldunu anlamadım bi daha pedala sonuna kadar bastım gene tepki yok bu sırada araçin stop edip etmedii anlamadım konta kapattım araci p ye aldım tekrar marşa bastım d ye aldım vitesi peedela bastım hiç bi şey olmamiş gibi devam etti yola araç eve gldim bi daha dişari çikım araçi çaliştırdım 100 metre gittim gene araç tepki vermedi gaza basınca konta kapattım tekrar caliştırdım gaza bastım gittim sizce bu sorun boğaz kelebeğinden kaynaklanıyor olabilirmi
senin problemin bobin olabilr arkadasim

Çevrimdışı alper19

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 2284
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #101 : 12 Haziran 2011, 00:11:28 »
bu saydıgınız problemlerın hepsı bende de mevcut,dun maslakta bılgısayara bagladık,kelebek arızası verdı,arızayı sıldık ama kelebek adaptasyona ızın vermedı,usta yenısını al gel dedı 3 yer dolastım,fıyatlar 400-387-360 vdo sıemens,daha ucuzu yok,bende haftaya gelırım dedım dukkandan ayrıldım,bırazdan sokup son bıkez temızlıycem,bıde salı gunu baska bı usta denıycem olmadı mecbur 360 tl verıcez,ama usttekı yorumlardan bırınde arkadas yenısını aldım 2 ay sonra yıne aynı demıs,elektronık parcanın ne garantısı ne de ıadesı var,yenı kelebek alıpta ıkı gun sonra yıne aynı olursa yandım...
abi zaten temizletme isi 2 3 defa ise yariyo sonra kurtaramiysun degistirmek sart oluyo

Çevrimdışı korurölmez

  • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #102 : 27 Temmuz 2011, 17:35:06 »
bu işlem ne sıklıkta yapılmalı???
http://

Çevrimdışı caucasian

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #103 : 12 Eylül 2011, 11:06:24 »
Herkese merhaba... benim de benzer bir sorunum var. aracın problemlerini aşağıda belirttim. benim sorum şu olacak. Özel servisimin boğaz kelebeğine adaptasyon yapılamıyor o yuzden değişmesi lazım tavsiyesine uyup boğaz kelebeği değiştirsem aynı sorun ile karşılaşır mıyım. (Servis boğaz kelebeğini temizledi ancak adaptasyon yapamadı) Hatta boğaz kelebeği değiştirmeden evvel yapabileceğim daha ucuz mudahaleler var mıdır. Araçta  Atiker LPG vardır. Ekim 2010'da taktırdım...geçtiğimiz ay ateşleme bobinini değiştirdim. 4000 km evvel bujilerim değişti. vs.vs....yardımlarınız için teşekkür ederim.

*Motoru ilk çalıştırdığım zaman rölanti devri resmen sürünüyor...Isınmasını bekliyorum ya da gaz vererek bir an evvel rölanti devrinin toparlanmasına uğraşıyorum.
*Motor rölantide iken klima açtığım zaman stop etmiyor ancak rölanti 200 devir civarlarına iniyor. biraz gaz verip eşiği geçireyim diyorum. gaza dokunup 2000 devir civarlarını görüyorum ayağımı gazdan çektiğim vakit devir o kadar hızlı düşüyor ki, devri sabitleyim desem bile yetişemiyorum ve motor stop ediyor.
*Rölanti devrinde klimayı kaçıncı kademede açarsam açayım (1-2-3-4) farketmiyor aynı sorunu veriyor...
*Araç seyir  halinde iken rölanti devri normale dönüyor. Ancak klima açtığım zaman devri 1200 civarlarından aşağı düşürürsem, araç seyir halinde iken stop ediyor.
« Son Düzenleme: 12 Eylül 2011, 11:08:30 Gönderen: caucasian »

Çevrimdışı alper19

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 2284
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #104 : 24 Eylül 2011, 23:37:26 »
Herkese merhaba... benim de benzer bir sorunum var. aracın problemlerini aşağıda belirttim. benim sorum şu olacak. Özel servisimin boğaz kelebeğine adaptasyon yapılamıyor o yuzden değişmesi lazım tavsiyesine uyup boğaz kelebeği değiştirsem aynı sorun ile karşılaşır mıyım. (Servis boğaz kelebeğini temizledi ancak adaptasyon yapamadı) Hatta boğaz kelebeği değiştirmeden evvel yapabileceğim daha ucuz mudahaleler var mıdır. Araçta  Atiker LPG vardır. Ekim 2010'da taktırdım...geçtiğimiz ay ateşleme bobinini değiştirdim. 4000 km evvel bujilerim değişti. vs.vs....yardımlarınız için teşekkür ederim.

*Motoru ilk çalıştırdığım zaman rölanti devri resmen sürünüyor...Isınmasını bekliyorum ya da gaz vererek bir an evvel rölanti devrinin toparlanmasına uğraşıyorum.
*Motor rölantide iken klima açtığım zaman stop etmiyor ancak rölanti 200 devir civarlarına iniyor. biraz gaz verip eşiği geçireyim diyorum. gaza dokunup 2000 devir civarlarını görüyorum ayağımı gazdan çektiğim vakit devir o kadar hızlı düşüyor ki, devri sabitleyim desem bile yetişemiyorum ve motor stop ediyor.
*Rölanti devrinde klimayı kaçıncı kademede açarsam açayım (1-2-3-4) farketmiyor aynı sorunu veriyor...
*Araç seyir  halinde iken rölanti devri normale dönüyor. Ancak klima açtığım zaman devri 1200 civarlarından aşağı düşürürsem, araç seyir halinde iken stop ediyor.
bu sölediklerini sadece gazdami yapiyo yoksa benzindede yapiyomu

Çevrimdışı uygaraga

  • İleti: 813
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #105 : 07 Mart 2012, 07:56:33 »
ELİNE SAĞLIK ÇOK YARDIMCI OLDUN RESİMLİ
 ANLATIM SÜPER

Çevrimdışı sniper

  • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #106 : 03 Temmuz 2012, 19:44:50 »
ustad benim su karterden gelen hortum yırtık bi zararı olmaz diyorlar sizce zararı olurmu?

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #107 : 06 Temmuz 2012, 22:38:59 »
ustad benim su karterden gelen hortum yırtık bi zararı olmaz diyorlar sizce zararı olurmu?

Aynı durum bende de var. Elektrik bandı ile sardım o şekilde kullanıyorum.

Çevrimdışı soncengawer

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #108 : 06 Ağustos 2012, 18:44:19 »
Merhaba arkadaşlar 2001 model 6n2 polo highline sahibiyiz.Öncelikle OZMO ya verdiği bilgiler için teşekkür ediyorum. abenim hikaye bira trajikomik, çözebilene minnettar kalacağım.
        İlk olarak rolanti sorunu ile sanayide kelebeği temizlettik ancak ustalar soketi çıkartarak söktükleri için adaptasyon bozuldu ve şu anda adaptasyon tutmuyor , bilgisayara bağlandığında düşük milivolt yada düşük akım gibi arıza kodu veriyor. Bi süre böyle kullandık, bu arada filtreyi söküp bir detaylı temizlik de ben yaptım, rölanti şuan düzgün soğuk-sıcak farketmeden çalıştırdığımda normal çalışıyor motor sıcakken 800 devirde duruyor, İŞTE tam hareket edince bu noktada şaşırtıcı tepkiler veriyor araç. Vites boşta el frenini indirdiğimde yada ayağımı frenden çektiğimde araç yolun eğimiyle harekete geçince devir 1100 e  çıkıyor frene basıyorum araç durma noktasına gelince yine 800 devire iniyor. Aynı şekilde durduğu yerde sürekli fren pompalarsam devir 1100e  çıkıyor , pompalamayı bırakınca 800e iniyor. ve klimayı açınca 500 devire  inip aşırı sarsıntı oluşuyor. Yardımlarınız İçin Şimdiden Teşekkür Ederim.

Çevrimdışı goffo

  • İleti: 195
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #109 : 06 Ağustos 2012, 21:20:35 »
bana göre boğaz kelebeğini sökmüşken biraz zımpara ile kenarlarından alsaydın daha ii hava akışı sağlanırdı diye düşünyrm

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #110 : 07 Ağustos 2012, 16:17:46 »
Ben bugün boğaz kelebeğini söküp temizlerken civatanın bir tanesini manifoltun arasına düşürdüm, ve çıkaramadım. O da yetmezmiş gibi çıkarmaya çalışırken hepten bataklığa girdi orada kaldı. Artık gözle de görünmüyor  >:(

Çevrimdışı orko007

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği Temizliği Adım Adım Resimli Anlatım
« Yanıtla #111 : 20 Kasım 2012, 01:02:02 »
Aklınızda bulunsun bogaz kelebegi her zman temizlenmekle sonuç vermez temizlemek fayda etmedi ise sagındaki plastik kapagı sökün içinde 1 elektirik motoru 1 switch 2 de karbon potans var genelde bu potanslar sorun yaratıyor switch i ve potansları elektironik yaglı yada yağsız kontak sprey i sıkın zedelemeden peçete ile silin sonra  potanslara yağlı kontak sprey i sıkıp kapatın  kelebegi mekenik olarak potanslara bağlayan mili yağsız bırakmayınki hava almasın bu şekilde potanların durumuna göre baya dayanacaktır standart kelebekteki pisligide 10 binde temizlemek yeterli oluyor .Tamircilere gidince temizleyecegiz diyorlar iyi para kazanıyorlar kelebegi araçtan sökmeden yapılan temizlik bir çok zaman yeteli oluyor Elektironik bilgisi olmadan tamircilerin yaptıgı da sadece bu boşuna para vermeyin ozmonun anlattıgı gibi yapın olmadı ise benin dedigimi yapın orjinal alacagız diyede 600 para vermeyin alman Trow marka kelebek 250 civarı gayette güzel çalışıyor uzun zmandır kulanıyorum bu parçayı takmak 5 dakkalık iş 100 tl takma parası alırlar pazarlıka 50 ye düşerlerr bence kendiniz takın kafa yormayın tamircilerin eline düşerseniz yandınız
Yukardaki arkadaşların sorunuda şu hani kulandıysanız hatırlarsınız eskiden radyolarda çevirmeli ses düğmeleri vardı bunlar eskidigi zman sesi açıp kaparken çıtırtı kendikendine ses yükselmesi düşmesi yapardı işte sizin rölentinizinde yaptıgı bu çünkü aynı türden karbon potanlar var kelebeginizin içinde bunlar zedelendigi zman voltaj sabit kalamaz o yüzdende sabit bir rölenti tutturulamaz




birde şu adaptasyon garip geliyor bana ben kelebegi ümreniye sanayiden 240 aldım kendim taktım araç mükemmel  çalışıyor  adaptasyon falan yaptırmadım bu arada adaptasyonda 20 tl
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2012, 01:34:46 Gönderen: orko007 »