Gönderen Konu: Dizel'i GTI a Çevirmek  (Okunma sayısı 15507 defa)

Çevrimdışı car wolf

  • İleti: 2812
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #14 : 31 Mart 2008, 13:07:58 »
benzinliden dizele , dizelden benzinliye geçmek yasaklandı yanılmıyorsam 2004 yılında bu kanun çıktı çünkü eskiden benzinli motordan dizele geçiş çok idi hatta faturasız motor alıp kaçak fatura filen kesiyorlardı benim bildiğim. motoru atarsın atmasına ama ruhsata işletemezsin işletmeyip öyle dolaşırım dersen sana kalmış ama polis çevirme yaparsa ve sıkı denetime girerse işte ozaman yakar seni ozamanda çektiğin çileyede yaptığın masrafada  (para) yazık olur...  ;)
My Cars Audi & Vw Germany Style

Logged

Çevrimdışı mcsahan

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 1588
  • onsekiz at, onaltı valvit
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #15 : 31 Mart 2008, 13:32:02 »
      Dizelin farkını basitçe şöyle anlatıym.Benzinli Polo'su olan arkadaşlar şehiriçinde 1 depo benzinle 400 km  civarında yol yaptıklarını söylüyorlar.Polo ve Golf depolarının arasında fark var mı bilmiyorum ama olsa olsa 5 litre bi fark olur diye düşünüyorum.Ben 1 depo mazotla bu mesafenin en az 2 katını yaptığımı biliyorum.

1 depoyla 400km giden polo arızalı polodur.
96 model 6n'im bir depoyla 550 ila 600 km arası gidiyordu.
polo deposu 45, golf deposu 55 litre diye hatırlıyorum. 10 lt hatırı sayılır miktar.
elbette dizel tüketimde %30 avantaj sağlıyor. ''bence'' yılda 20bin km den az yapan için benzinli yada dizel fark etmez.
arkadaşın konusunu böldüğüm için kusura bakmayın :)

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #16 : 31 Mart 2008, 13:44:40 »
benzinliden dizele , dizelden benzinliye geçmek yasaklandı yanılmıyorsam 2004 yılında bu kanun çıktı çünkü eskiden benzinli motordan dizele geçiş çok idi hatta faturasız motor alıp kaçak fatura filen kesiyorlardı benim bildiğim. motoru atarsın atmasına ama ruhsata işletemezsin işletmeyip öyle dolaşırım dersen sana kalmış ama polis çevirme yaparsa ve sıkı denetime girerse işte ozaman yakar seni ozamanda çektiğin çileyede yaptığın masrafada  (para) yazık olur...  ;)

sedat o zaman çıkma motor alacagın için fatura alabilirsin sonucta çıkmacılarda ticari faliyet gösteriyor fatura kesiyorlar arabanın motoru öldü ne yapacam yani
almayım mı motor atayım mı çöpe dizel buldum dizel taktıracam vardır bi mevzuatı onun
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı car wolf

  • İleti: 2812
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #17 : 31 Mart 2008, 13:58:45 »
abi bizde eskiden çok motor attırdık audi 80 lere golflere ama kanun çıktıktan sonra bitti şuanda atarsın motor ama ruhsata işletemezsin. Dedin ya motor bitti onu bagajına koyucaksın yeni aldığın motoruda taktınmı arabaya gidiceksin yeni motoru işletemeye tabi attığın motor zıttı olmucak aynısı olucak ( dizel dizelle , benzinli binzinli ile ) hatta gazetede ve haberlerde şöyle demişlerdi artık araçlarda depo değişimi yasaklandı..!
« Son Düzenleme: 31 Mart 2008, 14:03:57 Gönderen: car wolf »
My Cars Audi & Vw Germany Style

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #18 : 31 Mart 2008, 14:45:38 »
allah allah fatura olduktan sonra bi durum olmaz sanıyorum neyse aksam arastıralım
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı car wolf

  • İleti: 2812
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #19 : 31 Mart 2008, 14:55:36 »
abi fatura şart zaten. Avrupanın gözünü seveyim böyle sorunlarmı var ya istediğin motoru at yeterki arabanın kasası düzgün olsun. Nizam abi msn den daha açıklayıcı bir şekilde görüşürüz  bu konuyu ;)
My Cars Audi & Vw Germany Style

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #20 : 31 Mart 2008, 15:23:34 »
abi fatura şart zaten. Avrupanın gözünü seveyim böyle sorunlarmı var ya istediğin motoru at yeterki arabanın kasası düzgün olsun. Nizam abi msn den daha açıklayıcı bir şekilde görüşürüz  bu konuyu ;)
:tamamdir
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #21 : 31 Mart 2008, 17:33:23 »
Evt motor değşimi yasaklandı dizeli benzinliye, Benzinlinliye dizele çevirmek yasak...    Bence hiç elleme aracına öğle orjinali gibi kalsın... Zaten değiştirmeye kalksan bi dünya Elektrik, Yürüyen ve karoserde oynama işi çıkacak. 
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #22 : 31 Mart 2008, 21:08:44 »
1 depoyla 400km giden polo arızalı polodur.
96 model 6n'im bir depoyla 550 ila 600 km arası gidiyordu.
polo deposu 45, golf deposu 55 litre diye hatırlıyorum. 10 lt hatırı sayılır miktar.
elbette dizel tüketimde %30 avantaj sağlıyor. ''bence'' yılda 20bin km den az yapan için benzinli yada dizel fark etmez.
arkadaşın konusunu böldüğüm için kusura bakmayın :)

Valla bilmiyom ama şehiriçinde eurodiesel ile 17 kuruş yakıyo benim dizel.
Uzun yolda normal dizel atsam demek ki bu 14 veya 15 kuruşa kadar iner.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #23 : 31 Mart 2008, 22:44:58 »
Ben tr şartlarında dizel araca binmem bakımı yada arızası çok fena geçiyor... Ama çok km yapılıyorsa ideal, Tabi son zamlarda var işin içinde, Benzine yetişmeye başladı dizelde artık... 

 Eğer ben motor değişimi yapacak olsam hiç acımam paraya gider fox un 1,4 benzinli yada golf ün 1,4 TSI ını takardım araca dizel araçtan aşa kalmıyolar cimrilikte ve safkan seri motorlar... GTI ı aratmaz...
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #24 : 31 Mart 2008, 23:07:11 »
Yakıt sarfiyatı, aracı kullanıma göre, hemde büyük farklarla değişebilir.

Çevrimdışı djtiko

  • İleti: 179
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #25 : 01 Nisan 2008, 09:09:20 »
o zaman masrafa gerek yoq diyorum bende..ya takas yapacagım ya aracımı satıp bi gtı alacagım.
OLD SCHOOL  MK2 ....

Çevrimdışı golf-line2

  • İleti: 2189
  • golf GTD
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #26 : 01 Nisan 2008, 09:29:20 »
o zaman masrafa gerek yoq diyorum bende..ya takas yapacagım ya aracımı satıp bi gtı alacagım.

 :tamamdir

Çevrimdışı saydam

  • İleti: 445
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel'i GTI a Çevirmek
« Yanıtla #27 : 01 Nisan 2008, 09:31:35 »
o zaman masrafa gerek yoq diyorum bende..ya takas yapacagım ya aracımı satıp bi gtı alacagım.
en güzelini yaparsın uğraşıp yorulduğuna deymez.