Audi 12 silindirli dizel motoru ile Q7'yi sunmaktan gurur duyuyor olmalı.Sanırım Audi dizel motor için yeni bir tarih sayfası açıyor.500PS ve 1000nm tork yeterli olsa gerek ! .
Q7'de görev alan motor daha önce Audi'nin Lemans yarışlarında rekorlara imza attığı araç "R10 Lemans Racing Car"'dan geliyor.Araç 100km/h hıza sadece 5.5 saniyede ulaşıyor.Son hız ise elektronik olarak 250km/h ile sonlandırılmış.Bu muhteşem araç maximum torku sadece 1750rpm devirde elde ediyor!.
Yüksek teknoloji dizel motor dünyada ilk defa "2,000 bar Bosch Common Rail system" ve yüksek kaliteli herdurumda güvenliği sağlayan parçalar donatılmıştır.(Anladığım kadarıyla aracın sessizliği yada sesliliği için özel bir sistem kullanılmış.)V12 TDI motoru 6ileri triptonik vites kutusu ve quattro teknolojisi kontrol ediyor.
R10 Lemans Racing Car:
V12 motor Audi V-Engine ailesine ait olmasına rağmen 60 derecelik açısıyla ayrılıyor.Turbo motor euro5 emisyon kurallarınada uyuyor.
Araç 100 kilometrede 11.9 litre mazot tüketerek bu gücü elde ediyor.
Yarış için üretilen bir teknolojiyi binek araçlara geçirmek Audi için artık bir gelenektir.R8'e başarılarını getiren FSI teknolojisi bunlara bir örnektir.S6 S8'in sahip olduğu V10, RS serisinin sahip olduğu V8 gibi.
Bu aracın kilometre taşları 1978 yılında Audi 100 ile buluştu.Dünyada ilk defe 5silindirli dizel motor Audi 100'de görev aldıı.1989'da tekrar geliştirilen TDI adındaki 2.5 Litre motor 120bhp ve 261nm tork üretiyordu.
1994'de ise yapılan bir uyarlama ile motor 140bhp güç elde edecek şekilde üretildi.Motor quattro teknolojisinin TDI ile ilk tanıştığı araçtaydı.