Gönderen Konu: AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU  (Okunma sayısı 34660 defa)

Çevrimdışı acarkan

  • İleti: 190
  • Efsaneler Bitmez Sadece Şekil Değiştirir
    • Profili Görüntüle
AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU
« : 08 Nisan 2008, 12:13:22 »
 :-[

Logged

Çevrimdışı acarkan

  • İleti: 190
  • Efsaneler Bitmez Sadece Şekil Değiştirir
    • Profili Görüntüle
Ynt: AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU
« Yanıtla #1 : 08 Nisan 2008, 12:18:54 »
Arkadaşlar aracım 99 model golf 4 otomatik vites
Arıza, her zaman yapmıyor ama sıklaşmaya başladı. aracımı çalıştırıyorum devir saati10 u gösteriyor bir müddet sonra 9 a düşüyor normal, ama bazen de boşta ya da park pozisyonunda devir saati bir den 14 e çıkıyor 11 e düşüyor devamlı böyle dururken. aracı yürüme konumuna alınca devir saati tekrar 9 a düşüyor servise gittim bir şey yok dediler yaparsa karbiratör kelebeği değişecek yok o da değilse beyni istanbul a göndereceğiz dediler bana yardımcı olacak varmı

Çevrimdışı corrado

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2328
  • amca
    • Profili Görüntüle
Ynt: AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU
« Yanıtla #2 : 08 Nisan 2008, 13:07:38 »
merhaba.
herhangi bir arıza ışığı yanıyormu araçta.
hangi ildesiniz yetkili veya elinde vag com cihazı veya türevi olan bir servis varmı.
varsa cihaza bağlayıp arıza arayın.
arıza yoksa kablo ve sensorleri kontrol edin.boşluk olmasın.
aracınız karbıratorlu değil.
en son birde boğaz kelebeğini temizletin işi bilen ustaya.
hala devam ederse sorun ;başka yol düşünürüz.
ara. başka bir yerden hava alıyordur.
detaaylı iş.
ama dediğim gibi basit bir çözümüde olabilir.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı acarkan

  • İleti: 190
  • Efsaneler Bitmez Sadece Şekil Değiştirir
    • Profili Görüntüle
Ynt: AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU
« Yanıtla #3 : 08 Nisan 2008, 13:52:12 »
Konya'da oturmaktayım araçta herhangi bir arıza ışığı yanmıyor, boğaz kelebeği 20 gün önce temizlettim., kablo ve sensorleri kontrol edin diyorsunuz kusura bakma yabancıyım sensor dediklerin neler teşekkürler cevabın içinde

Çevrimdışı acarkan

  • İleti: 190
  • Efsaneler Bitmez Sadece Şekil Değiştirir
    • Profili Görüntüle
Rölanti Ayar Sensörü
« Yanıtla #4 : 08 Nisan 2008, 20:13:15 »
golf 4 rölanti ayar sensörü nerede bulunur nasıl ayarlanır kendim yapabilirmiyim aracım otamatik vites boşta dururken rölanti ayarı yükseliyor 14 ile 11 arasında oynuyor nedeni bu olabilir mi gaz kelebeği temizliği yapıldı 20 gün önce ve ekranda arıza lambası yanmıyor

Çevrimdışı Dr_EmrE

  • İleti: 1225
  • Pre-tuned in Deutschland :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU
« Yanıtla #5 : 08 Nisan 2008, 21:56:10 »
vag.com cihazı ve obd II kablosu olacak ve anlayan birisi hata aricak arabada..

Çevrimdışı tunal

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU
« Yanıtla #6 : 12 Nisan 2008, 23:49:59 »
Selamlar,
Bende golf4,2002,benzinli,düz vites var.Aynı sorunu çok az farklılıkla ben de yaşıyorum şu anda.
Aslında 1,5 sene önce filandı galiba ilk karşılaştığımda.Trafik ışığında durduğumda farketmiştim.
Arabanın devri 1000-1500 arasında gidip geliyordu.Çok sık yapmıyordu.Serviste boğaz kelebeği temizlendi bir süre
düzeldi 2-3 ay sonra tekrar başladı.Bu sefer bobin çatlamış dediler bir bobin değiştirdiler.Yine 2-3 ay idare etti.
1 ay önce lpg taktırdım.(Lovato marka).Sorun Lpg den sonra biraz daha belirginleşti.
Şöyle ki; İlk çalıştırmada motor devri 1100 oluyor,
Giderken arabayı boşa alıp hızı 40km nin altına düşürünce devir 1100-1500 arasında gidip geliyor.
Çok nadir de olsa stop ediyor veya çalışırken gaza basınca motor tepki vermiyor.(Bu olay benzinde kullanırken de oluyor.)
Tekrar kelebek temizliği, egr borusu temizliği,emiş park sensörü(umarım doğru hatırlıyorumdur) temizliği yapıldı.
Ancak hala çözülmedi.
Geçen hafta triger kayışı değişirken tekrar hatırlattım servise motoru indirmişken bir bakın diye,
kesin emin olmamakla birlikte emme manifoldunda çatlak olduğunu söylediler.Umarım yanlış tahmindir.
Çünkü orjinali 900ytl civarında bu nesnenin :(.Zaten triger kayışı, baskı balata, bakım derken 1300ytl bayıldım geçen hafta.
Manifold u silikonladır ama nafile.Şimdi çıkma manifold bekliyoruz denemek için :(

Ell bilgisayarları ile bağlandıklarında arabaya şu hatayı veriyor : 17961 P1553 035.
Açıklaması :'yükseklik göstergesi emme manifold basıncı uygun olmayan orantıda'

Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Teşekkürler
tunal-Ankara

Çevrimdışı psh

  • İleti: 129
    • Profili Görüntüle
Ynt: AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU
« Yanıtla #7 : 05 Mayıs 2009, 19:28:17 »
benim aracımda 2002 bcb motor bendede benzer bir sorun bende cözemedim ve bu sebebten arabayı satmayı dusunuyorum :D bı ıkı aydır bende ugrasıyorum rolantide calısırken arac tıtrıyor ama baska turlu hıssetmıyorum...ben bulamdım bulabilen biri bılgılendırıse sevınırım bende...

Çevrimdışı G.T.I

  • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
Ynt: AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU
« Yanıtla #8 : 05 Mayıs 2009, 20:55:07 »
Bir ihtimal piyasada rolanti ayarlayıcı diye bilinen benzin regülatörüne bakmanızı tavsiye ederim. Çok fazla bozulan bir parça değildir ancak baktırmanızda fayda var enjektör rayının üstündedir. (Pompadan gelen yakıt  hortumunu takip edin bulursunuz)
çıkması 30ytl civarı. Bu tip arızalara neden olabiliyor.

MAF (hava kütle ölçer)  sensörü arızası olabilir. (Golf4 sensörlümü yoksa direk emişlimi bilmiyorum)
Manifoldun üstündedir emişe giren havanın miktarını belirler. Aızalanınca kimi araçlarda rolanti bozukluğuna sebep olur.

Manifolt çatlaması bence bu modelde bir araç için normal değil. ancak yazdığınız hatanın sebebi çatlak olması yada sökülüp takıldıysa yerine iyi monte edilemediğinden de olabilir. Değiştirmeden önce carbon testi yaptırıp çatlak varsa bulabilirsiniz. Yada manifoldu sökerek güzelce benzinle (varsa tazzikli hava tüpüyle) iyice içini temizleyin sonra ağzını siyah silikonla yeniden elden geçirebilirsiniz. Açık hava filtresi kullanıyorsanız tekrar kutu içi filtrenizi takmanızı tavsiye ederim.

Bu konuda bilgisi olan arkadaşlara ayıp olmasın benim bildiğim bazı bilgiler bunlar.


Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU
« Yanıtla #9 : 05 Mayıs 2009, 21:11:42 »
benim aracımda 2002 bcb motor bendede benzer bir sorun bende cözemedim ve bu sebebten arabayı satmayı dusunuyorum :D bı ıkı aydır bende ugrasıyorum rolantide calısırken arac tıtrıyor ama baska turlu hıssetmıyorum...ben bulamdım bulabilen biri bılgılendırıse sevınırım bende...
  aracının devir saatinde oynama yok ve titreşim hissediyorda bcb motor kodlu araçlarda aracının sol tarafında şanzumana bağlı  olan takozunun içine ,gaz verince vites kolu oynuyor şikayetlerinden dolayı o yıllarda silikon ile motor kulağının oynamasını kestik fakat buda bazı bazı kullanıcılarda titreşimi fazla hissediyoruz şikayetlerine döndü...senin titreşiminde bu şelilde bir titreşim olabilir mi?
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU
« Yanıtla #10 : 05 Mayıs 2009, 21:15:25 »
     diğer arızalar içinde araçlarınızın deneyimli ustalarca teşhiz cihazları ile tek tek detaylı kontrollerinin yapılması gerekir...
   
   bu işlerde ezber olmaz şikayetler aynı olsa bile onarımı farklı farklı yerden çıkabilir....
 
   
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı psh

  • İleti: 129
    • Profili Görüntüle
Ynt: AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU
« Yanıtla #11 : 06 Mayıs 2009, 10:29:51 »
yani sonucta arac hareket halinde iken motorun düzenli calısıp calsımadıgı cekişinden belli oluyorsa cekişinde hiç bir sorun yok bazen biraz daha fazla hissetriyo bazen ise daha hafif...gecenlerde polo aracta varmıs benzer sorun kımse bulamamıs sonra manıfoldta cok az bi catlak varmıs ve sorunu halletmısler manifoltun catlak olup olmadıgını nasıl anlarız ? benim aracta kompresyon kacagı vardı silindir kapagı acıldı kompresyon kacagı giderildi bu sefer bıraz farklı bı tıtrısım var acaba parcaların yerlerıne ıyı oturtulmamasından olabılır mı?

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU
« Yanıtla #12 : 06 Mayıs 2009, 11:09:53 »
silindir kapağı söküldüyse emme manifold contaları sızdırmazlık özelliğini kaybetmiş olabilir...fakat arızan buradan diyemeyiz .....
 
   rölantide devir saatin oynuyor mu
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı psh

  • İleti: 129
    • Profili Görüntüle
Ynt: AVANS MOTOR DEVİR AYAR BOZUKLUĞU
« Yanıtla #13 : 06 Mayıs 2009, 13:00:13 »
eet rolantide devir saati oyunuyor asagı düserken bıraz fazla inip sonra kendini topluyor..ama titreme devam ediyo ayrıca dikkatli bakınca devir saatine oda titrer gibi duruyo sanki yada ben artık herseyi tıtrer olraka görüyorum  :D
simdi ustamı aradım manıfioltta catlak olma ıhtımalı yok dedi cunku parcaların hepsi yıkananırken kontrolude yapıldı dedi...
en son gaz kelebegini denizcez bakalım nolucak...
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2009, 13:11:27 Gönderen: psh »