Gönderen Konu: YENİ JETTA ALICAM YARDIM  (Okunma sayısı 33011 defa)

Çevrimdışı Dr_EmrE

  • İleti: 1225
  • Pre-tuned in Deutschland :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #14 : 17 Nisan 2008, 01:57:04 »
Yakıt konusunda motor hacmi değilde ürettigi güç önemli.. Basit mantık = Ne kadar beygir , o kadar arpa :D

Logged

Çevrimdışı ramcho®

  • İleti: 1094
  • Mangal Sonu
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #15 : 17 Nisan 2008, 11:46:37 »
1,4TSİ aracımda var yaktığı yakıt şehir içi 10 lt..fsi aracımda var yaktiği yakıt 75 ytl benzin 350 km şehir içi yol...hesapla bakayım ne kadar fark varmiş....motor hacmi yükseldikçe şehir içi kullanım yakıtı o kadar düşer.herşeyden önce jetta 1,4tsi 122 hp kasaya göre ağir kalan bi motor bunu vw teknisyenleri de sölüyo TSİ alcaksan ya 140 ya da 170 alacaksın...

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #16 : 18 Nisan 2008, 21:39:53 »
Arkadaslar teknik verileri incelemenizi tavsiye ederim.
Muhakkak ki teknik verileri gunluk yasamda tutturmak zor ama sunu soyleyebilirim 1.4 tsi 122 passat Antalya sehir icinde normal kullanimda 8.5 litre civari ortalamasi var.1.4 tsi 140 hp golf ise 8 litre ortalama tutturabiliyor.
Yakit konusunda kesinlikle tsi fsi ye oranla cok daha iddiali.
Tek sorun dayaniklilik.Son gunlerde tsi hakkinda olumsuz seyler duyuyorum.Dun Antalya da idim ve tsi satislari patlamis diyebilirim.Tabi buna oranla kullanici sorunlari da artiyor.Zaten soyle bir durum var tsi de onemli bir kronik sorun ortaya cikarsa vw firmasi batabilir.Yeni cikardigi fsi den tsi ye gecti.Belki de fsi ye harcadigi teknoloji masrafini daha tam olarak bile cikaramadan tsi ye gecti.Su anda sifir km de dusuk hacimli fsi alanlarin sayisi oldukca az.
Biraz ileriyi dusunun.Aldiginiz fsi bir kac yil sonra ikinci elde para etmeyecek cunku ortada fsi diye birsey kalmayacak.Yuksek hacimli olsa sorun degil ama bahsettiginiz motor secenegi 1.6. Ayrica ikinci elde deger kaybetmiyor diye birsey yok.Gecen sene bu zamanlar 2006 model passat fsi ler ortalama 42-43 bin ytl arasindaydi.Su anda 40 bin ytl nin altina dustu sayilir genel anlamda.Haa tabi 2006 model araca 46-47 bin ytl fiyat cekenlerde var.Aynen jetta da durum bu sekilde.Deger kaybi hep var hep olacak.
Genel anlamda ikinci el almak mantikli diye birsey yok.Kisinin beklenti ve ihtiyaclarina gore degisir.
Ben halen tsi den yana kullanirim secimimi fakat son gunlerde artik korkmaya basladim.Herhangi bir kronik sorun cikarir da mahcup olurum diye :)

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #17 : 18 Nisan 2008, 22:02:52 »
bence de aracın teknik verilerine bakarak yorum yapalım.
 



« Son Düzenleme: 18 Nisan 2008, 23:33:51 Gönderen: MK-IV 35 »

Çevrimdışı gökhan0640

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #18 : 18 Nisan 2008, 23:58:56 »
Arkadaslar teknik verileri incelemenizi tavsiye ederim.
Muhakkak ki teknik verileri gunluk yasamda tutturmak zor ama sunu soyleyebilirim 1.4 tsi 122 passat Antalya sehir icinde normal kullanimda 8.5 litre civari ortalamasi var.1.4 tsi 140 hp golf ise 8 litre ortalama tutturabiliyor.
Yakit konusunda kesinlikle tsi fsi ye oranla cok daha iddiali.
Tek sorun dayaniklilik.Son gunlerde tsi hakkinda olumsuz seyler duyuyorum.Dun Antalya da idim ve tsi satislari patlamis diyebilirim.Tabi buna oranla kullanici sorunlari da artiyor.Zaten soyle bir durum var tsi de onemli bir kronik sorun ortaya cikarsa vw firmasi batabilir.Yeni cikardigi fsi den tsi ye gecti.Belki de fsi ye harcadigi teknoloji masrafini daha tam olarak bile cikaramadan tsi ye gecti.Su anda sifir km de dusuk hacimli fsi alanlarin sayisi oldukca az.
Biraz ileriyi dusunun.Aldiginiz fsi bir kac yil sonra ikinci elde para etmeyecek cunku ortada fsi diye birsey kalmayacak.Yuksek hacimli olsa sorun degil ama bahsettiginiz motor secenegi 1.6. Ayrica ikinci elde deger kaybetmiyor diye birsey yok.Gecen sene bu zamanlar 2006 model passat fsi ler ortalama 42-43 bin ytl arasindaydi.Su anda 40 bin ytl nin altina dustu sayilir genel anlamda.Haa tabi 2006 model araca 46-47 bin ytl fiyat cekenlerde var.Aynen jetta da durum bu sekilde.Deger kaybi hep var hep olacak.
Genel anlamda ikinci el almak mantikli diye birsey yok.Kisinin beklenti ve ihtiyaclarina gore degisir.
Ben halen tsi den yana kullanirim secimimi fakat son gunlerde artik korkmaya basladim.Herhangi bir kronik sorun cikarir da mahcup olurum diye :)

Halil Bey görüş ve önerileriniz için çok teşekkür ediyorum. Ayrıntılı bir şekilde düşüncelerinizi izah etmişsiniz. Bugün Doğuşotoyu arayıp sordum, fsı motorlu 115 hp gücündeki jettaların , 102 hp lik ve 8 valflik jettalara oranla hem daha performanslı hemde daha ekonomik olduğu bilgisini aldım. fsı 115 hp 100 km de 8.7 lt benzin harcarken 102 hp 100 kmde 9.9 lt benzin harcıyor. Ve şuanda fsı ların sıfırnın satışlardan  kaldırıldığını sadece passatın triptonik vitesli, 1600 motor aracına takıldığını öğrendim ( bu arada o passatın fiyatı 57.000 ytl ) ben 1400 motor bir jetta düşünmüyorum. daha doğrusu sıfır araç düşünmüyorum yoksa 32 33 bine alacağım bir çok ikinci el araç piyasada mevcut. 2004 audi a4 ile 2006 jetta arasında kalmıştım ama jettada karar kıldım ve piyasayı araştırıyorum şuanda. Biz 2005 yılında megane sedan 1.5 dcı 80 hp almıştık en ful modeliydi ve sıfırdı 36.000 ytl para ödedik o zaman. araç 1 depo (60lt) mazot ile 1100 km yol gidiyordu.şubatta 32 bine sattık. 2. el piyasası enkötü olan araçtı, yani aynı aracı 25 bile alırdınız.Bizim şansımız yaver gitti demekki.  Çok ekonomik ve süper bir motordu.en son hızda 190 yapabildim dahasını  gitmiyor. araçta kullanılan iç kalite malzemesi sıfırdı. Kışın o göğüsten gelen seslerden çıldırıyordum, uzun yolda 90 100 km hızdan sonra kapılardan rüzgar sesi geliyordu, yol tutuşu berbattı, ama motoru süperdi. Şimdi jettada bu meganede olan kötü özellikler mevcutmu?
« Son Düzenleme: 19 Nisan 2008, 00:03:19 Gönderen: gökhan0640 »

Çevrimdışı gökhan0640

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #19 : 19 Nisan 2008, 00:00:42 »
Bu arada  fsı düşünüyorum. tsı düşünmememin nedeni ise sadece fiyatı. 34 35 milyara hiçbir hatası olmayan 1400 tsı bulsam kesinlikle alırım bu arada

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #20 : 19 Nisan 2008, 10:49:09 »
Rica ederim Gokhan Bey.Ben tsi derken aceleniz yoksa diye demistim.Surda bir iki ay sonra piyasaya cok dusecektir aceleniz yoksa bekleyin demistim.Tabi ki fsi de iyi bir motor ama tsi varken tsi alinir :)
Jetta megane ye gore daha kaliteli bir arac tabi ki.Bunda herkes hemfikir olmali.Fakat ulkemiz acisindan dusunuldugunde megane nin yeri yabana atilmaz.Yeni kasa megane sahibi degiliz ve sizin kadar kullanmadigimda kesin ama sanirim sizin araciniz biraz problemli imis.Bircok arkadasim meganeII kullaniyor ve oldukca memnunlar.Sahsen bende megane oneririm alacak kimselere.Yalitim konusunda jetta daha iyi veriler elde ediyor.Fakat ic mekandaki plastik konusunda megane c segmentinde iyi sonuclar elde etmistir.Yumusak plastik nedeniyle konfor yonunden problemleri cok az.Ozellikle citirti konusundaki problemlerini cok az duydum.Tabi ulkemiz yollarinda en iyi denilecek malzeme kalitesindeki araclar bile zamanla deformasyona ugruyor orasi ayri.Sunu diyebilirim jetta ve megane de kullanilan ic mekandaki plastik kalitesi karsilastirildiginda bence megane daha iyi sonuclar verir.Ayrica megane yumusak suspansiyonlari sayesinde konforda daha ustun sonuclara imza atabiliyor fakat yol tutus derseniz jetta onde bitirir.Genel anlamda jetta daha iyi bir arac fakat cok sey beklemeyin.Meganeye oranla cok daha iyi sonuclar vermez.Sonucta ayni segmentte.
Araciniz simdiden hayirli olsun...

Çevrimdışı gökhan0640

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #21 : 19 Nisan 2008, 15:13:23 »
Rica ederim Gokhan Bey.Ben tsi derken aceleniz yoksa diye demistim.Surda bir iki ay sonra piyasaya cok dusecektir aceleniz yoksa bekleyin demistim.Tabi ki fsi de iyi bir motor ama tsi varken tsi alinir :)
Jetta megane ye gore daha kaliteli bir arac tabi ki.Bunda herkes hemfikir olmali.Fakat ulkemiz acisindan dusunuldugunde megane nin yeri yabana atilmaz.Yeni kasa megane sahibi degiliz ve sizin kadar kullanmadigimda kesin ama sanirim sizin araciniz biraz problemli imis.Bircok arkadasim meganeII kullaniyor ve oldukca memnunlar.Sahsen bende megane oneririm alacak kimselere.Yalitim konusunda jetta daha iyi veriler elde ediyor.Fakat ic mekandaki plastik konusunda megane c segmentinde iyi sonuclar elde etmistir.Yumusak plastik nedeniyle konfor yonunden problemleri cok az.Ozellikle citirti konusundaki problemlerini cok az duydum.Tabi ulkemiz yollarinda en iyi denilecek malzeme kalitesindeki araclar bile zamanla deformasyona ugruyor orasi ayri.Sunu diyebilirim jetta ve megane de kullanilan ic mekandaki plastik kalitesi karsilastirildiginda bence megane daha iyi sonuclar verir.Ayrica megane yumusak suspansiyonlari sayesinde konforda daha ustun sonuclara imza atabiliyor fakat yol tutus derseniz jetta onde bitirir.Genel anlamda jetta daha iyi bir arac fakat cok sey beklemeyin.Meganeye oranla cok daha iyi sonuclar vermez.Sonucta ayni segmentte.
Araciniz simdiden hayirli olsun...
Teşekkürler halil bey. megane araçların en kötü özelliği iç malzemesindeki kalite zayıflığı. kapıların iç taraftaki tutma yerleri zamanla kavladı ve garantdien değiştim, baskı balata 10.000 km de değişti servise gittim 2004-2005 de üretilen meganelerin frenlerinin problemli olduğunu ve garantiden değişeceklerini söylediler ve aracıma lagunanın baskı balata sistemini taktılar. ön konsoldaki teyp in düğmeleri ve üzerindeki yumuşak plastik kaplama zamanla aşınarak kavlamaya başladı. Bu arada aracıma bebek gibi bakarım, kesinlikle bilinçsiz bir şekilde kullanmam. Yine büyük sıkıntılarından birisi, ön konsol ile ön cam arasında bir sünger var, bu sünger zamanla kendi kendine parçalanmaya başlıyor. ön konsolu silerken sürekli parçalarını topluyorum , aynı is gibi. bu sünger zamanla aşınarak , dökülerek ön konsolun ön cama vurmasına sebep oluyor. ve içeride sevimsiz bir gürültü olmaya başlıyor. Ben jettada bu tür şikayetler olmadığını ve olamayacağını düşünerek jettaya yöneldim. Yani hiç öyle sandığınız gibi iç kalitesi yüksek bir araba değil jettanın içi ondan daha dayanıklı ve kaliteli buna emin olabilirsiniz.

Çevrimdışı gökhan0640

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #22 : 19 Nisan 2008, 15:15:08 »
bu ay içerisinde alacağız ancak bir tsı ile fsı arasında 7,8 ilyar fark var. Bu benim için fazla. eğer bir iki ay içinde bir tsı comfortline  33 bin olacaksa tabiki beklerim .

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #23 : 19 Nisan 2008, 16:37:34 »
Gokhan bey bahsetmis oldugunuz problemleri ilk defa sizden duyuyorum.Oncelikle gecmis olsun.MeganeII araclarin test editorlerinden de en fazla puan aldigi nokta aslinda plastik kalitesidir.Gercektende diger firmalarin kullandigi sert plastige nazaran yumusak ve dayanikli plastik kalitesi ile hep puan toplamistir.Megane kullanan arkadaslarimdan da boyle bir problem daha once duymamistim.Bilgiler icin tesekkurler.
Su anda jetta icin 1.6 fsi secenegi sifir km olarak sunulmuyor.Belki bir kac galerinin elinde varsa halen satiliyordur ama galerinin elinde yoksa 1.6 fsi jetta siparisi vermiyorlar artik.Dusunun eski nesil 1.6 102 hp ler halen satista ama 1.6 fsi ler su anda satilmiyor jettada sunulmuyor.
1.4 tsi 122 hp comfortline 47 bin ytl liste fiyati.Benim Antalya dan bir arkadasim aldi 45700 ytl odedi.Yani cok iyi bir pazarlikla sifir km 45500 e kadar inilebilir.Su anda 122 hp ler ikinci elde sanirim yok ama bu ay ve onumuzdeki ay ile birlikte 122 hp lerde patlama olacagini dusunuyorum ki 122 hp almak icin 3 ay siraya girenleri biliyorum.
Tabi satislar arttikca ikinci ele dusen 122 hp lerde artacaktir.45500 ytl sifir degeri olan jettalar bir kac ay sonra ikinci elde 36-37 ye kadar dusecektir.Tabi ki basta 40 bin ytl gibi fiyat vereceklerdir arac saticilari ama zamanla 36-37 civarina duser.En azindan yaz aylarinda boyle olur diye tahmin ediyorum.
jetta 1.4 tsi nin 33 civarina dusemesi belki de en az 1 seneden once olmayacaktir.1 senede bile belki dusmeyebilir.Bu biraz arz-talep meselesi ve memnuniyetle alakali bir durum.Diger mesajimda belirttigim gibi tsi beni korkutmaya basladi.Son bir aydir sikayetler epey artmis.Tabi satislar arttikca kullanici sayisi arttikca sikayetlerde artacaktir bu normal birsey ama kronik herhangi bir sorun cikarirca vw yandiii ::)
1.6 fsi yakit ve performans olarak 1.4 tsi 122 den pek geri kalmaz ama tabi ki arada 1 litreyi gecen fark olacaktir.Birde ara hizlanmalarda tsi daha iyi bir sonuc cikariyor.Tork nedeniyle sollamalarda da problem cikaracagini sanmiyorum.
Fsi almanizi istemedigim durum ilerde satarken problem yasamanizdan dolayidir.Dusunun 1.6 fsi jettayi aldiniz 2 sene kullandiniz aracinizi degistirmek istiyorsunuz her taraf tsi olmus fsi ye bakan yok.Tabi bu durumda aracinizin deger kaybi yukselecek ve satmak icin bekleyeceksiniz.Ama sonucta bir eksik bir fazla satarsiniz orasi ayri bir durum.
Jetta c segmentinde secilebilecek en duzgun araclardan birisi.Sahsen bende tercih yapacak olsaydim buyuk ihtimalle jetta alirdim ama tabi aklimin bir kosesinde de honda civic elegance yatmiyor degil :)

Çevrimdışı gökhan0640

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #24 : 20 Nisan 2008, 00:45:12 »
Halil Bey, wosvagenin jettada kullandığı 102 hp lik ve 8 valflik motor , passat ve golf araçlarındada kullanılıyor. Bu motor sizinde belirttiğiniz gibi wosvagenin en çok kullandığı motordur( Ancak Türkiyede). Ülkemizdeki yüksek vergiler sebeiyle araçların ülkemize girmesi ve kullanıcıların beklentisi genelde 1600 motordur. Fsı motorun sadece Türkiyedeki satışı durdurludu. Çünkü 102 beygirlik motor hem amerika hemde avrupa ülkelerinde en az kullanılan motor seçenekleri arasında yer alıyor. Amerikada satışa sunulan jettalarda 102 hp seçeneği bulunmamaktadır. Bu arada Jetta Amerikada en kısa sürede en fazla satış yapan otomobil olarak gösteriliyor. Demek istediğim wosvagen elinde ürettiği 102 beygirlik hem hantal hemde yakıt sarfiyatı çok olan 1600 motoru vergisinin dieğr motorlara nazaran düşük olması sebeiyle ülkemizde pazara sunuyor.

Ben sıfır araç almayı düşünmüyorum şimdiye kadar iki arabam oldu ikiside sıfırdı. opel astra classıc ve megane 2 . 1400 122 hp aracın fiyatının 45500 olduğunu ve birkaç ay sonra 36 37 civarına düşeceğini söylemişsiniz. Bu yazıdan sonra jettanın kesinlikle sıfırını almam ve zaten almayıda düşünmüyorum.

İkinci eldeki düşüşü çok çabuk yapmışsınız. Bir kaç ay sonra 45500 tyl lik bir araç en fazla 5 milyar değer kaybeder vw gibi bir aracın değerinin 10 milyara yakın bir değeri kaybına uğraması için en az 5 sene geçmesi lazımdırki bunun fazlası bile olabilir sene olarak. Bakın nette bir çok 2 el oto ilanlarına bakıyorum ve 1992 model bir golfe hemde tamamen boyanmış olarak 11.000 ytl istiyor. Bu aracı en fazla 1 ay içerisinde bu adam satar. Nedenmi , araç vw ikinci elde en az değer kaybeden araç 1) audı  2) volskwagen'dir.   1992 model bir Şahini doğanı 4 milyara alırken bir gofü 10 milyara alıyorsunuz. Bakın bu çok önemli bir tespittir.

Sizin dediğiniz gibi ikinci elde bu araç 10 milyar değer kaybına uğramaz. motor ve donanımı ne olursa olsun en fazla sıfır ile arasında 4 yada 5 milyar oynar. Bunu sadece jetta için değil tüm wolsvagenler için söylüyorum.
Halil bey birde biz aracı hem ikinci el olarak almayı hemde minimum 6 -7 sene kullanmayı düşünüyoruz. doğuşotoyla geçenlerde görüştüm ve bana fsı motorun daha üstün olduğunu ve çok memlun kalacağımı söylediler. Ellerinde fsı motor olmamasına rağmen bu samimiyetle beni doğruya yöneltmeleri beni bu markaya dahada yaklaştırdı. Halbuki diyebilirlerdi, fsı kötü motor üretimi durdu 102 ye devam. Ama böyle demediler fsı motorun gerçetken kullanıcıyı tatmin eden ve beklentiyi fazlasıyla karşılayan bir motor olduğu nu söylediler. Bena sıfır bir 102 hp lik almaktansa  ikinci el temiz bir fsı almamı önerdiler.

yorumlarınız için çok teşekkürler tekrar. :)

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #25 : 20 Nisan 2008, 13:27:06 »
Hakan Bey 1.6 102 hp ile 1.6 fsi arasinda vergi acisindan bir fark yok.Her ikiside ayni vergide tabi tutluyor.Fsi den kullanicilar ne yazikki memnun degiller.Tabi genelleme yapiyorum.Gurultulu calisan motoru ve ariza cikarmasindan dolayi kafasi agriyan cok oldu.Haa bu her fsi nin oyle oldugunu gostermez.
Ikinci el rakamlarinda yanildigimi sanmiyorum cunku her zaman boyle olmustur.Ha bir eksik bir fazla tahmini rakamlardir.Internette ayni jetta icin 29 fiyat verenlerde var 36 verenler de var.Yani bu saticiyla alakali bir durum ben ortalamalardan bahsettim.Su anda ikinci el piyasasi mahvolmus durumda.Internette 35-36 yazan jettalari cok daha uygun kapatabilirsiniz.Ben kendimizden biliyorum piyasasi 33-34 bin ytl olan kamyonu su anda 28 e satamiyoruz...Piyasalar asiri kotu kimse birseye guvenipte arac almak istemiyor.Tabi pesin parasi olanlar haric.
Gecen sene bu donemlerde passat 1.6 fsi sifir km fiyati 54 bin ytl civarindaydi.Simdi ikinci elde bakinca ortalama 42-43 bin ytl civarinda 2007 model passatlar.Daha pazarlik da yapilabilir...Bir araci birakin 1 sene de 5 bin ytl dusmesini hemen simdi 45 bin ytl ye bir jetta alsaniz 1 hafta kullanip satmaya kalksaniz 40 bin ytl ye satamazsiniz...Cunku alici icin mantiksiz olacaktir.Devir isleri-kasko falan filan zaten aracin alimi icin 1500 ytl gibi bir fiyat odeniyor.Alacaginiz ikinciel aracin bakimi eksik yerleri tamamlanincaya kadar zaten bu 2000 ytl ye yaklasiyor.Yani 42 civarina geliyor.Sifiri ile 3 bin ytl fark varken ben sanmiyorum insan tutupta ikinci el arac alsin.Tabi tercih meselesidir.
Ben iddia ediyorum seneye bu zamanlar eger ekonomi bu haliyle devam ederse jetta 1.4 tsi fiyatlari ortalama 33-34 bin ytl olacaktir.Bu yaz aylarinda da yani onumuzdeki 2-3 ay icinde de hele ki yaz aylarinin sonuna dogru fiyatlari 36-38 arasinda degisecektir...
Sunu da belirteyim 1.6 102 hp lik motor kullanmak vw nin degil dogus otonun ayibidir.Kendilerine de surekli mail atip sikayetimi bildiriyorum.Vw gibi bir markanin halen boyle bir motor kullanmasi gercekten cok aci.Tabi tdi de durum bu sekilde...Rakiplerine gore bu konularda geri kaliyor tek avantaji tsi motor.Insallah o da onemli bir problem cikarmaz ki cikarirsa zaten olay biter...
Hosca kalin.

Çevrimdışı gökhan0640

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #26 : 20 Nisan 2008, 17:25:54 »
Halil bey fakat tsı motorla ilgili şikayette oldukça fazla 1400 motorun 122 hp olmasına rağmen araca 1400 motoun az geldiği gibi şikayetler var kullanıcılardan. fsı motoru passatta kullanıyor , hem passat hem golf hemde jettacılardan hiç bir şikayete rastlamadım ben. Benim 2001 de sıfır aldığım opel astrada ilk çalıştırıldığında biraz yüksek sesle çalışır ve yaklaşık bir dakika sonra araç ısınınca( yaz ayları için) hiç bir sesi duyulmuyordu. bmw haricindeki tüm alman araçlar buna mercedes , audıde dahildir ilk çalıştığında biraz motor sesi duyulur daha sonra ses kaybolur. ilk kalkışlarda biraz nazlıdır bu araçlar ancak devir saati 2000-2500 gördüğü anda bu araçlarla başedemessiniz. çok devirli araçlardır. ikincie l konusunda söylediklerinizden şunu anladım. İleriki aylarda oto piyayası düşecek.Ben buna kesinlikle katılmıyorum çünkü bizim millet sadece pikniğe gitmek için sadece tatile gitmek için araba alan bir toplumdur. Bu böyle olunca ikinci el piyasaı yıllardır olduğu gibi bu senenin sıcak günlerinde fiyatlarını bir kaç milyar yükseltecektir. ocak ayında 30.000 ytl olan aynı araç ile şuan satılan aynı araç arasında 2-3 milyar fak var . Fiyatlar yükseliyor. Tsı motorda söylediklerinize gelince 1400 morot 122 hp olan bir jetta 8.4 lt yakıyor 100 km de . fakat fsı 1600 motor ise 8.7 yakıyor şehir içinde.  Oto teslerinde okuduğum kadarıyla 115 hp ile 122 hp arasında öyle aman aman bir performans ve yakıt tasarrufu durumu yok. ikinci elde Tsı comforline 40 milyarın aşağısında olan araçlar mutlaka ya değişeni boyananı yada farklı problemler geçirmişler. şimdi ikinci el arasında 100/ 0,3 lt  den daşka hiçbir fark olmayan bir araç 40 bin yetl diğeri ise 33bin ytl Size soruyorum hangisini alırdınız. Ben Fsı alırdım , tsı motorda yapacaığım zarardan çok daha azını yapardım. tsı comfortline 48 milyar sıfırı.  tdı 1900 comfortline ise 47 milyar. gözüm kapalı dizel alırım şehir içi tsı gibi 8,4 değil,   6.6 yakıt yakarım. ikinci eldede tsı den pahalıya satarım.

Size idda ediyorum jettanın ikinci eldeki en ucuzdan pahalıya doğru şöyle olacak.
1) 1600 102 hp ( en ucuz)
2-3) 1400 122 hp TSI ------ 1600 115 hp FSI
4) 1900 105 hp TDI
5) 2000 140 hp TDI ( en pahalı)

Bu sıralama ister inanın ister inanmayın böyle olacak. Yani Tsı motor ile fsı aynı olacak . sıfırna 48 milyar verip alan tsı motorcu, fsı ile aynı fiyat olacak arasındaki 7 beygir ve daha düşük motor için kimse tsı motora gidip 8-9 milyar fazla vermez verirse çok yanlış yapar. Tsı motor 1400 olmasına karşın yaktığı yakıt 1600 ile aynı. bence Fsı... ;)

Sizin aracınız 1900 comfortline passat. Bence arabanın kralına biniiyorsunuz Sakın yanılıpta tsı falan almayın.

Teşekkürler Yorumlarınız için. :)
« Son Düzenleme: 20 Nisan 2008, 17:27:29 Gönderen: gökhan0640 »

Çevrimdışı gökhan0640

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: YENİ JETTA ALICAM YARDIM
« Yanıtla #27 : 20 Nisan 2008, 17:30:14 »
Bu arada Araçların Yurt dışından Girişlerinde kaç motor olduğu gibi kaç hp olduğuda çok önemli vergisi için . Yurt içinde hp olarak bir vergilendirme söz konusu değil . Sadece yurda girişlerinde ihracatçı firma tarafından ödenen vergidir bu.