Yabancı forumlardaki 9A ABF KR PL kodlu motorların aşırı besleme olayını bayadır inceliyorum. Daha önce bir konu daha açmıştım, pek verimli olmamıştı. Bu konuyu coştururuz inşallah bildiklerimizle.
Turbo uygulamaları için satılan hazır egzos manifoldları var T3/T4 dizaynlı. Kimisi orjinal emme manifoldunu kullanıyor, kimisi orjinal emme mafinoldunu kesip kısaltıp ters kaynaklıyor, kimisi de 1.8T motorlardan çıkan emme manifoldunu kullanıyor. Golf 2 lerde orjinal emme manifoldunu kullanmak turbo için pek yer sıkıntısı yaratmıyor. Ama Golf 3 lerde bu mesafe arkada daha dar gördüğüm kadarıyla. O yüzden emme manifoldunu orjinal kullanan az Golf 3 lerde.
Eaton uygulamalarında da hazır satılan bahnbrennerin tuzlu kitleri dışında hiç bir şey yok gibi. Bu uygulamaya gidenlerin çoğu Mini Cooper'dan çıkma M45 kullanmış. Bu aynı zamanda 1.4 TSI lerde kullanılan kompressör. Bazıları da M62 kullanmış. Bu model hangi araçlardan çıkıyor bilmiyorum. Kompressör klima motorunun yerine rahatça uygulanabilir gibi gözüküyor.
Sıkıştırma oranları her iki uygulamada da hazır piston ve kolları ile düşürülebilir, veya ucuza kaçıp fazla yüklenilmeyecekse conta ile düşürülebilir. Piston ve piston kolları ebayde var... Enjektörler, intercooler vs onlara girmiyorum. Beyin, yazılım olayı da varki onları hiç anlamıyorum.
Benim gibi aşırı güçlerde gözü olmayan biri için, bu durumda kompressör uygulaması daha ucuz gibi gözüküyor. Hem emme manifoldu, hem de egzos manifoldu masrafından kurtulunabiliyor. Amaç motorun limitlerini zorlamadan, 1 kereden yapılıp sorunsuz binilebilecek bir sistem.
Hem maliyet, hem uygulama kolaylığı, hem de verimlilik açısından sizce 16V motorlar için hangisi daha iyi bir uygulama olur ülkemiz şartlarında?