Normalde o silindir kapağı yani subap kapağından gelen hortum krank filtresidir ve turbo araçlarda o hortuma bir krank filtresi takarlar, krank filtresini takarsanız sorun kalmaz, hem de o hortumdan içeri toz almaz. 2,4 D'ler de o hortum direk emme manifolduna bağlı. Bence oraya bir krank filtresi takın, sahibinden.com vs.. gibi sitelerde 5-10 TL'ye satılıyor. İlk gaza basışta zengin karışımdan dolayı ziyah duman atması normaldir.
O beyaz duman aslında buhardır, krank havalandırmasından dışarıya atılır, siz onu emme manifolduna bağlarsanız direkt egzostan dışarı atabilir diye düşünüyorum. Araç rölantide çalışırken o hortum açıkken gaza basın bakalım ne olacak.
Ayrıca araç rektefiye edildikten sonra hemen mi turbo takıldı, biliyorsunuz motorda ki talaşlar vs.. turbo bıçaklarını bozabiliyor. Siyah duman atması rektefiyeden sonra ya motorda tam temizlenmemiş kurumu egzos yoluyla dışarı atmaktan dolayı kaynaklanır, ya yüksek avanstan,ya da pompa enjektörden.Bir de eğer egzantrik bilyası değişmemişse ve bilyanın içi laçkalamışsa ondanda yapabilir.