Arkadaşlar, benim araç genelde ikinci marşta çalışıp beni hasta ediyor. Bu sorunun ortaya çıkışı da garip aslında. Bi 5-6 ay önce sabah kalktım marşa bastım bastım çalışmadı onun öncesinde şak diye alıyordu. Tanıdığım bi usta vardı ona götürdüm röle yanmış dedi ve röleleri değiştirdi. Orada baktım güzel çalışıyor vb neyse aldım gittim bu defa da bu dediğim ikinci marşta çalışma sorunu başladı. Bunun üzerine geçenlerde Bosch serviste bi takım işlemler yaptırırken benzin pompasını da ölçtürdüm %40 az pompalıyor dediler. Değiştirmek istedim ama pompa komple satılıyor bu modellerde dediler (üst modellerde ayrıymış sanırım) bir ton para istediler (hatırladığım kadarıyla 250 YTL civarıydı) ben de yaptırmadım şimdilik. Sizin de fikrinizi sorayım şimdi:
1- İki defada çalışma sorunu benzin pompasından olur mu?
2- Şu an az pompalıyor olması pompanın tamamen bozulacağı anlamına geliyor mu?
3- Madem az pompalıyor neden marşta sorun yaratıyor da çalışırken sorun olmuyor?
4- Değiştirmek gerekiyorsa nereden almamı önerirsiniz (Ankara)?
5- Çıkma falan bulsam tavsiye eder misiniz?
6- Arızalı (eksik pompalayan) bir pompa yakıt sarfiyatına etki eder mi?
Aracımın detayları şöyle:
97 model 8V 1.6 Polo, benzinli (LPG yok), 68.000 km (orijinal).
Fikirlerinizi bekliyorum...