aslında konu uzunda kısaca anlatıyım.
motorun ilk çalışmasında tüm zamanlarda
hararet müşürü soğutma suyunun sıcaklığını bir taraftan göstergeye yani araç sürücüsüne iletirken,diğer taraftanda m.k ünitesine motor suyunun sıcaklığı hakkında bilgi verir...
hararet müşüründen alınan bilgi ile m.k.ünitesi boğaz kelebeği açısını ,ateşleme derecesini,enjektörlerin açık kalma sürelerini vs. ayarlayarak motorunuzun en verimli şekilde çalışmasını sağlar....
motor suyu sıcaklığınız 80 dereceye gelene kadar motorunuz jikle konumunda çalışır..
hararet müşürünüzün arızalı olduğu durumlarda m.k.ü ,soğuk iken sıcak ,sıcak iken soğuk bilgisi alabilir.bu durumda ilk çalıştırmada olması gereken zengin karışım yapılamaz aracınız geç çalışır....