Gönderen Konu: Golf 3 ABF performans  (Okunma sayısı 15029 defa)

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Golf 3 ABF performans
« : 24 Mayıs 2008, 20:30:41 »
Ağalar benim oğlanın gidişini kuvvetlendirmek için neler yapabilirim,bunları nerede ve aşağı yukarı ne kadara gerçekleştirebilirim?Arabamın son sürati iyi ama ivmelenmesi yavaş  kalıyor ya da bana yavaş geliyor :) Dün akşam 1.8 kapak takılmış bir haylide oynanmış aşağı yukarı 180 hplik Corsa GSI ile denedik arabaları,belki arabanın hafifliğinin etkiside var ama araba çatır çatır devir çeviriyordu 2boy yedim :( Gerçi arabanın sahibi arkadaşım senin arabanında maşallahı var, Lexuhall'lı Astra gsi'lar gibi gidiyor dedi ama bana yetmiyor :-\ Önerilerinizi bekliyorum

Logged

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: Golf 3 ABF performans
« Yanıtla #1 : 24 Mayıs 2008, 21:12:33 »
180HP Corsa GSI bırakta devirsin seni. Nerden baksan 250-300kg hafif ve 30bg fazlası var. Kısa oranları da olması muhtemel... ;)

Yaklaşık 75hp gücü atmosferik nasıl almış merakta ettim açıkçası. Bildiğimiz 93-94 model Corsa GSI değil mi bahsettiğin? Dyno'ya çıkmışta mı 180hp diye kesin belirtiyor. ???
« Son Düzenleme: 24 Mayıs 2008, 21:18:45 Gönderen: G60 »
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 3 ABF performans
« Yanıtla #2 : 24 Mayıs 2008, 21:58:05 »
Yok abi,zaten standartı 120 hp. Arabada 1.8 blok var,açık hava,chip standart.Komple boru var egzos niyetine :) Pistonlarla oynanmış,dereceli egzantrik var.Beyin değişik.Benzin pompası,yağ pompası büyütülmüş. Benim bilmediğim ve anlamadığım birkaç işlem daha var elektronikle ve arabanın yazılımıyla ilgili değişlikler var. Araba hak,katten yüklü yani

Çevrimdışı MK2 GTİ

  • İleti: 621
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 3 ABF performans
« Yanıtla #3 : 24 Mayıs 2008, 22:27:58 »
yapacagın kr ust kapak 50mm emme manıfoldu ve headers
1982 MK1 EG GTİ
1986 MK2 EV GTİ
1983 MK1 DX GTİ 1994 MK3 ABF GTİ MY LİFE GOLF GTİ

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 3 ABF performans
« Yanıtla #4 : 24 Mayıs 2008, 23:47:36 »
 ;D peki bunları nereden temin edebilirim Ankara'da?

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: Golf 3 ABF performans
« Yanıtla #5 : 25 Mayıs 2008, 01:14:48 »
KR denilen Golf 2 GTI 'ın bir motor kodu. O da 16v, hurdacılarda bulunabilir. Ama onun enjeksiyon sistemi vs ciddi uğraş gerektirir, Gözüm yemez benim açıkçası.

Headers ebayden alıp adresine kadar gelenler var, ama gümrüğe takılma riski çok yüksek. Headers + komple egzos + chip bir süre tatmin edici olur. Ama bunlar seni gene gerçekten 180hp veren corsa ile yürüttürmez.

Vites oranlarını da kısaltmak lazım bizim araçların. Vites atıyoruz çay demliyip içiyoruz anca bitiyo...
1 bitene kadarı kuru pasta yiyoruz, 2 bitene kadar çay demliyip içiyoruz, 3 bitene kadar arkada mangalı yakıyoruz, 4 bitene kadar etler pişmiş oluyo, 5. vites zaten bitirebilen var mı bilmiyorum ama bittiğini varsayarsak yemeğimizi yiyip çoktan uykuya dalmış oluruz.
« Son Düzenleme: 25 Mayıs 2008, 01:21:03 Gönderen: G60 »
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 3 ABF performans
« Yanıtla #6 : 25 Mayıs 2008, 01:31:25 »
Açık hava filtresi, Varsa kat iptali yap, orta susturucuyu da sök, ses istemiyorsan stock son susturucunu kullan, böylece düşüklerin daha fazla bayılmasına da mani olursun. Bunların üzerine chip tune ile iyi rakamlar elde edersin...

Kat ve srta susturucu iptalli ile eksoz ve açık filtre ile yükseklerinde belirgin fark gözlemlersin ama uçmayı bekleme...

Daha güzel yollara da başvurabilirsin, ne kadar harcarsan o kadar güçlenir o melet... Ama burada hazır parçasını bulamk çok zor. Getirticen ya da imal edicen, olanıda arayıp tarayıp bulucan :)

ABF için ülkemzde uygun intake kit bulmak zor hatta ben bulamadım biz kendimiz oturduk uğraştık ABF için 1-1 uygun bir kit yaptık. Şu anda sorunsuz gerek işlevi gerek fotoğrafı 10 oldu.

Eski 1.6 GSİ ların (SFi ya da ECOtec) teknik verileri stcok hali ile Golf 3 GTi dan iyi değildir. Stock hali ile onu feyz alma yani. Kısa son dişli konusunda bişi diyemem bende zaten var :)
...

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 3 ABF performans
« Yanıtla #7 : 25 Mayıs 2008, 01:49:16 »
abi
KR denilen Golf 2 GTI 'ın bir motor kodu. O da 16v, hurdacılarda bulunabilir. Ama onun enjeksiyon sistemi vs ciddi uğraş gerektirir, Gözüm yemez benim açıkçası.

Headers ebayden alıp adresine kadar gelenler var, ama gümrüğe takılma riski çok yüksek. Headers + komple egzos + chip bir süre tatmin edici olur. Ama bunlar seni gene gerçekten 180hp veren corsa ile yürüttürmez.

Vites oranlarını da kısaltmak lazım bizim araçların. Vites atıyoruz çay demliyip içiyoruz anca bitiyo...
1 bitene kadarı kuru pasta yiyoruz, 2 bitene kadar çay demliyip içiyoruz, 3 bitene kadar arkada mangalı yakıyoruz, 4 bitene kadar etler pişmiş oluyo, 5. vites zaten bitirebilen var mı bilmiyorum ama bittiğini varsayarsak yemeğimizi yiyip çoktan uykuya dalmış oluruz.

abi ben bitirdim 5'i  ;D Adana otobanında hafifde meğil var zaten kadran vuruyo haberiniz olsun >:D

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 3 ABF performans
« Yanıtla #8 : 25 Mayıs 2008, 01:52:31 »
Açık hava filtresi, Varsa kat iptali yap, orta susturucuyu da sök, ses istemiyorsan stock son susturucunu kullan, böylece düşüklerin daha fazla bayılmasına da mani olursun. Bunların üzerine chip tune ile iyi rakamlar elde edersin...

Kat ve srta susturucu iptalli ile eksoz ve açık filtre ile yükseklerinde belirgin fark gözlemlersin ama uçmayı bekleme...

Daha güzel yollara da başvurabilirsin, ne kadar harcarsan o kadar güçlenir o melet... Ama burada hazır parçasını bulamk çok zor. Getirticen ya da imal edicen, olanıda arayıp tarayıp bulucan :)

ABF için ülkemzde uygun intake kit bulmak zor hatta ben bulamadım biz kendimiz oturduk uğraştık ABF için 1-1 uygun bir kit yaptık. Şu anda sorunsuz gerek işlevi gerek fotoğrafı 10 oldu.

Eski 1.6 GSİ ların (SFi ya da ECOtec) teknik verileri stcok hali ile Golf 3 GTi dan iyi değildir. Stock hali ile onu feyz alma yani. Kısa son dişli konusunda bişi diyemem bende zaten var :)

yani ne yaparsam yapayım Türkiye'de ben Golf'ümü uçuramıyacam  :( O zaman yapacak tek bişey var, askere kadar arabama standart binecem askere giderken babama devredip arabamı gelince başka bir araçla oynuyacam...

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: Golf 3 ABF performans
« Yanıtla #9 : 25 Mayıs 2008, 01:54:30 »
Cüzdanın kalınlığına bakar uçurmak, uçmayacak diye bir şey yok. Olabildiğince hafifletip, oranları kısaltmak bile ciddi performans getirir.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 3 ABF performans
« Yanıtla #10 : 25 Mayıs 2008, 01:56:00 »
ben arabamı seviyorum yinede tosbağam o benim :sevgi:

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 3 ABF performans
« Yanıtla #11 : 25 Mayıs 2008, 01:57:14 »
Kat ve orta susturucu iptalli ile eksoz ve açık filtre ile yükseklerinde belirgin fark gözlemlersin ama uçmayı bekleme...
 Demişim ben...Asla uçmaz diye bişi demedim.
...

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 3 ABF performans
« Yanıtla #12 : 25 Mayıs 2008, 02:58:40 »
Abi uçmaz değil,dpğrudur uçar ama bir Honda kadar veya Opel kadar rahat yüklenmiyor bizim arabalar.Belki yüklersem daha iyi sonuçlar elde edicem ama şu da var,ben 97 model hatasız 107000 km'de Golf'e biniyorum şu an.Honda veya Opel olsa piyasa çılgınlar gibi,ister motoru patlasın  ister darbesi olsun umurumda olmaz ama bu arabaya kıyamam ben.Kapağını değiştiriyim,ayar tutmasın üzülürüm.Şimdi bile bastıktan sonra motoru kapatmadan önce arabayı dinlendirip öyle kapatuyorum,sıcak motoru birden kapatıp zarar vermiyeyim diye.Benim gibi adamın böyle işlemlere girdiğimi düşünsene! Kafayı yerim :) En temizi dediğin gibi kat iptali ve son susturucu yapayım ben.Belki bide chip,idare ederim :)

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 3 ABF performans
« Yanıtla #13 : 25 Mayıs 2008, 03:33:20 »
Honda'nın amerika ve japonya gibi bir pazarda en çok modifiye edilen otomobil markalarından biri olması, hatta bu özelliğin ülkemizde de sürmesi modifiye amaçlı parça ithalatı yapanların özellikle bu otomobillere yüklenmesine sebep oluyor. Motor heryerde ve herzaman motordur, Honda ya da Opel için ne varsa VW içinde vardır, yapılanda yapılır ama ülkemizde VW zayıf kalıyor. Sonuçta gene 3-5 fazla para verip herşeyi getirtme imkanın var.

Seni geçen Opel in sahibi arakadaşın seni kandırmış ayrıca, 180HP Corsa B, 1.8 blok mu kapak mı oda önemli ikisinden de yazmışın sen vs...Orjinali de 120HP değil 102 ya da 104HP, Corsa  C lerin GSi ları 1.8 16v 125HP civarı olması lazım... Corsa B GSiın SFi ya da Ecotec 180HP ye yükselmesi öyle ya da böyle çok zor. O güçlere ulaşsa senle yaptığı denemede değil 2 boy, Uzay yolundaki gemi Atılganın ışık hızına ulaşması gibi uzar gider...

Arabaların sahipleri herzaman birşeyler söyler, ben de seni geçip bende W8 motor var derim...   ;)



...