arac benım aracım tabıkı sevıyorum hos ama son 2 aydır arac uzerınde yasadıklarım benı sogutmaya basladı madem konu acıldı acılalım bıraderlerım...ha cok gormuyorum sonucda tıcarı ama ben 110 ıle onume cıkan bır parcadan kacmak ıcın yumusak bır manevra yaparken arka bı kaydı bu aracın teknık olarak arka yapılanmasından dolayı asfaltta yan yan gıttım allahdan onden cekıslıdı toparladım ama yuregım azıma geldı o hızdaa ole gıtmekk...yıne aracın arkasında yuk olmasına ragmen bır vırajda bu sorunu yasadım...ve fark ettıysenız yuk atıldıkdan sonra fren gucu yeterlı gelmıyor aracdaa yuk ıle deneym ettınız mı bılmıyorum ama benim aynı zamanda kamyonumda oldugu ıcın durumu daha rahat ıdrak edebılıyorum...ve vırajlarda hıc araca guvenmıyorum yok yanı bole bırsey vırajları olan bır memlekette yasıyosanız yada sureklı bole yollara gıdıyorsanız yorumlarınız yazmanızı beklerım bu konuda eger aksı bısı varsa ya ben cok hızlı gıdıyorum kı deıl yada bısey var yanı orjınal lastıklerınede takmıs durumdayın performansı cok ıı deıl bu yuzden lastıgını deıstıren ve daha ıyı bır lastıkde ne deneymler kazandınız ...
Burdaki sorun cady de ya da diger ticari araclar da degil.Sorun bizde...
Bu tur araclari bir binek arac gormemis, modifiye yapip daha sonra da trafikte c segmentinde araclara kafa tutmamizdan ya da altimizdaki ticariyi fiyati yuzunden, motor ozellikleri yuzunden bir otomobil gibi gormemizden kaynaklaniyor.
Doblo jtd yi ilk aldigimizda Burdur da c sgementi cogu aracla kalkis yaptim cogu da geride kaldi.Aynen b segmenti modifiyeli 1.4 araclar da aynada kayboldu gitti.Fakat durumun ne kadar tehlikeli oldugunu anlamam icin bazi seyler yasadim.Virajda aracin dengesini kaybederek sol arka tekerin yerden 10-15 cm kalktigini aynada gordugum zaman ne kadar tehlikeli isler yaptigimi farkettim.Buna benzer virajlarda cok sey yasadim ve gercekten de olumden kurtuldugum zamanlar cok oldu.Bu belki benim soforlugumle ya da araci tanimamla alakali bir durum olabilir ama sonucta fizik kurallarini bir yere kadar ihlal edebiliriz.
Aracin lastiklerini degistirmek cok olumlu sonuclar vermiyor.Burdaki caddy ci arkadaslarimin cogunda 205 tabanli 17" jantli lastikler kullaniyor.Bu lastikler aracin disina tasiyor resmen.Evet yol tutusta olumlu sonuclar aldilar ama hepsi de en az 2-3 kere araclarina balans ayari yaptirmak zorunda kaldilar.Simdi hepsinin aracini kullansam inanin balanslari yine bozuktur...120-130 dana sonra direksiyon tutulmayacak kadar titireme yapiyorlar.Yol tutusu iyilestirelim derken aracin yurur aksamini bozuyoruz.En guzeli orjinal ebatlari bunu kesinlikle iddia ediyorum.
Doblo yu cok kullanmiyorum artik ama kullandigim zamanlarda eskisi gibi gaza gelip sacma sapan seyler yapmiyorum sag seritten cool takiliyorum
Daha dogrusu boyle olmak zorunda.Bazen yine damarlarimdaki adrenalin sivilari artip sacma islere kalkisiyorum sonra da hep kil payi kurtulup cok sukur diyorum ama biliyorum ki bu bir yere kadar boyle gider.
Lutfen bu araclari bir c segmenti ya da b segmenti bir arac olarak gorup yola cikmayalim...
Saygilar.