Gönderen Konu: Pistonlarin basincini olcmek  (Okunma sayısı 7625 defa)

Çevrimdışı aRIf

  • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
Pistonlarin basincini olcmek
« : 31 Mayıs 2008, 10:34:07 »
Gecenlerde icime kurt dustu sanki arabada bir problem var gibi dedim o zaman bi olcelim bakalim pistonlarin basinci olmasi gerektigi gibimi yoksa pistonlarda problemmi var.
 
Bu teste "Compression Test" deniyor ingilizcede.
 
Sonucta araba olmasi gerektiginden cok daha guc uretiyor cok daha fazla basincla, ne olacagi ne yazikki supriz oluyor.
 
Motor ne sicak nede soguk olmali, eger araba park halinde ise o zaman 10dk falan calistirin soguk ve sicak motorda alinan veriler tam dogru olmayabilir.
 
Oncelikle arabanin buji kablolarini sokup, butun bujileri yerinden cikariyoruz.
Buji kablolarini bir yere deymiyecek sekilde guvenli bir sekilde bir yere baglayin/sabitleyin.
 
Injectorlerinde butun elektrik kablolarini cikartin yoksa test sirasinda devamli benzin basariz silindirlere. 4 silindirli araba icin 4 tane kablo cikarmaniz lazim genelde kablolarla enjectorler arasini ufak metal bir klips tutar onu cekip cikarin sonra kabloyu cekip cikarabilirsiniz.
 

 
Buda test aletimiz;

 
Sira ile pistonlara takiyoruz ve arabayi calisitiryoruz tabiki araba calismiyor ama devamli crank ediyor. 5-6 kere yapip en yuksek degeri not ediyoruz. Sira ile diger pistonlarada bakiyoruz. Testi 2 kere yapmanin faydasi var karsilastirmak icin. Bu testi yaparken buyuk ihtimal CEL (Check engine light) motor ariza isigi yanacaktir onuda sondurmeniz gerekecek genelde akuyu 30dk ligina sokmek bu sorunu cozer.
 

 
Benim test degerlerim;
 
Parantez icindekiler ikinci testim
Ilk degerlerin biraz dusuk olmasinin sebebi bu isi ilk defa yaptigimdan cekindim, sonra dedim arif elini cekinden alistirma yap su isi dogru duzgun, ikinci testler daha gercekci oldu :)
 
| 0 | -> 175 (180)
| |
| 0 | -> 166 (170)
| |
| 0 | -> 164 (180)
| |
| 0 | -> 159 (186)
 
Arabanin orjinal degerleri yani fabrika cikis degerleri 10-13 bar yani 147-191psi. Eger pistonlarin basinci 7 bar veya 102 psi altinda ise o zaman problem var demektir. Benim degerler kisacasi benim eski arbanin hala fabrika cikis verilerinde calisitgini gosteriyor :) (Masallah diyelim)
 
Kendi arabanizin degerleri farkli olabilir tabiki endise etmeyin.
 
Benden bugunluk bukadar
 
Yapacaklara kolay gelsin :)

Logged

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pistonlarin basincini olcmek
« Yanıtla #1 : 31 Mayıs 2008, 10:37:06 »
vay hocam ne yaptın ya helal
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı cesimoglu

  • İleti: 246
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pistonlarin basincini olcmek
« Yanıtla #2 : 27 Şubat 2009, 18:53:35 »
iyi dedin hocamda bunu yapacak aletlerimiz yoksa ne yapalım...bunu tüm servisler yapabiliyormu acaba

Çevrimdışı vw6n

  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Pistonlarin basincini olcmek
« Yanıtla #3 : 27 Şubat 2009, 20:35:46 »
Motor toplayan çoğu tamircide var.

Çevrimdışı erdem2179

  • İleti: 1052
  • erdem2179
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf mk3 gti
  • Şehir: İzmir
Ynt: Pistonlarin basincini olcmek
« Yanıtla #4 : 27 Şubat 2009, 20:49:47 »
arif bunları sen mi yaptın...
Mk3 gti

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Pistonlarin basincini olcmek
« Yanıtla #5 : 05 Mart 2009, 14:21:50 »
Bu basınç ölçer her motor tamircisinde vardır ve ölçüm basittir... Benim aracımım fabrika verisi 9,5 bar mesala ama bu değer 9,5 un altına düşerse aracım küçük bir bakım istiyor demektir yok eğer 9 un altınada düşerse komple bir bakıma ihitiyaç duyuyordur... 

 Yukarıda 10 ila 13 bar arası normal denmiş bu normal bir değer değil çünki arasında çok uçurum bir basınç farkı var tam 3 bar gibi...
 Yukarıda mesala Son ölçümde 170 LBS yani 11,5 bar çıkan bi silindir var ve diğerleri 180 yani 12,5 bar sonucu var... Burda sonuç nekadar sağlıklı gözüksede 11,5 bar basan silindir yüzünden aracın yağ eksiltmesi gerekir... buda 200-300km yolda 4lt yağda 100 yada 200g gibi bir eksilmeye yol açar...
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pistonlarin basincini olcmek
« Yanıtla #6 : 05 Mart 2009, 21:29:44 »
Bu basınç ölçer her motor tamircisinde vardır ve ölçüm basittir... Benim aracımım fabrika verisi 9,5 bar mesala ama bu değer 9,5 un altına düşerse aracım küçük bir bakım istiyor demektir yok eğer 9 un altınada düşerse komple bir bakıma ihitiyaç duyuyordur... 

 Yukarıda 10 ila 13 bar arası normal denmiş bu normal bir değer değil çünki arasında çok uçurum bir basınç farkı var tam 3 bar gibi...
 Yukarıda mesala Son ölçümde 170 LBS yani 11,5 bar çıkan bi silindir var ve diğerleri 180 yani 12,5 bar sonucu var... Burda sonuç nekadar sağlıklı gözüksede 11,5 bar basan silindir yüzünden aracın yağ eksiltmesi gerekir... buda 200-300km yolda 4lt yağda 100 yada 200g gibi bir eksilmeye yol açar...
      :-\  kardeş sen ne iş yapıyorsun....
 
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Pistonlarin basincini olcmek
« Yanıtla #7 : 05 Mart 2009, 21:40:10 »
? ? ?
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pistonlarin basincini olcmek
« Yanıtla #8 : 05 Mart 2009, 22:12:06 »
silindirler arası 10lb/inç kare fark olması normal kabul edilebilir diye biliyorum ....fakat  4 .silindir 186  değilde 180 olsa yada 2.silindir 170 değilde 175 olsa motorda düzenli bir aşınma mevcut diyebiliriz....yani bu aracın motoru ileriki km lerde  de düzensiz aşınmaya devam ederse 2 silindirden sorun çıkarabilir....
              bence aradaki fark çok  çokta farklı değil....ama testi yapan arkadaş madem ki bu işlerle alakalı
186 lb/inç 16 lb nin nereye gittiğinede bi baksın... ;)
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pistonlarin basincini olcmek
« Yanıtla #9 : 05 Mart 2009, 22:15:43 »
düzeltme:
son satırımda 2.silindir ile 4.silindir arasındaki  farktan bahsettim
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon