Gönderen Konu: Polo Performans Yükseltme Teknikleri  (Okunma sayısı 51760 defa)

Çevrimdışı Servan

  • İleti: 17
  • vw Bi Yaşam Tarzıdır :)
    • Profili Görüntüle
Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« : 18 Haziran 2008, 19:01:17 »
arkadaşlar sürekli konu olan şeyleri ve bildiklerimi paylaşmak istedim: performans artışı çok önemli bi o kadarda masraflı en önemlisi motordaki çip düzenlenerek yeni yazılım yükleniyor bu yaklaşık 300 ila 600 ytl arası yeterki ustanız olsun uygun yolla yapılır yararı özellikle dizelde oluyor %45 hp artışı %15 yakıt tasarrufu oluyor. İkincisi ise enjektör çipi buda 50 ytl civarında oluyor ve kafadan 10 hp artıyor üçüncüsü ise performans bujisi dediğimiz titanyum bujiler buda 70 ytl kadar birşey bunları yaptığınız zaman otomatikmen 75 hp lik aracınız 120-135 hp ye yükseliyor ama bunlar yetmez derseniz genelde polo classic 75 hp 8v motor manifolduna inip 16valf'a çıkar egsozst manifoldunada indiğiniz zaman muhteşem bir performans ve güç alırsınız. ama size en önemlisi güvenlik olarakta bi tavsiye edicem abs li olmayanlar yapmalarını şiddetle tavsiye etmiyorum. Absli kullanıcılara fren yetmediği zaman ise tornacıya gidip disklerine hava kanalı açtırdığı zaman buda 30-40 ytl arası en azından balatalarınız ısınmaz ve duruş mesafesi baya düşer ama Abs olmayan araçlarada yaptığınız zaman eğerki frendeki noktayı bilmezseniz anında kızaklama yapar. Bunlara istinaden yol tutuşu isteyenler ve fren mesafesinin biraz daha düşmesini isteyenler ise yay almalarını öneririm ama ona rağmen daha çok istiyorsanız arka lastik kamber ayarını yaptırdığınız zaman arabanıza bi kez daha aşık olacaksınız yanlız 10.000 km de bir lastiklerinizde yer değişikliği yapmanız lazım yoksa lastikleriniz içten yer. Umarım yazdıklarım yararlı olur...

Logged

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« Yanıtla #1 : 18 Haziran 2008, 19:08:35 »
Eline sağlık, güzel yazmışsın da o kadar çok beygir koşturuyor ki ortada dediklerinin hepsini yapınca kaç beygir oluyor anlayamadım.
Alt alta liste şeklinde yazsan daha anlaşılır sanki.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı merthpolo

  • İleti: 137
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« Yanıtla #2 : 18 Haziran 2008, 19:13:50 »
ilginç bızede gonder 3,5 tane beygır ::)
the polo gti`s little brother the 101 ps 1,4litre 16v Sportline

Çevrimdışı Servan

  • İleti: 17
  • vw Bi Yaşam Tarzıdır :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« Yanıtla #3 : 18 Haziran 2008, 19:17:00 »
sadece çipler,bujiler ve hava filtresi egsozt la 140 hp ye çıkıyor arkadaşım.. dahada uğraştınmı 106 Gtı , 206,306 Gtı Yalan olur :))

Merthpolo Paran Varsa Fazlasıyla alırsın beygirleri arkadaşım hani inanmıyorsan araştır sor ;)
« Son Düzenleme: 18 Haziran 2008, 19:19:56 Gönderen: Servan »

Çevrimdışı aliis

  • İleti: 456
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« Yanıtla #4 : 18 Haziran 2008, 19:42:39 »
sen yaptınmı 140 hp?

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« Yanıtla #5 : 18 Haziran 2008, 19:44:50 »
Hangi motordan ne bahsettiğin belli değil öncelikle. 1.6 8v 75hp motordan kat kat daha verimli olan 1.4 16v 101hp motor o güçleri hoplayarak zıplayarak alamıyor bahsettiğin kadar kolay. Türkiyedeki en güçlü atmosferik Polo 6n 16v burada, bu kadar güçlü olmak için neler neler yaptı.

75hp lik 8v motor nasıl 120 130 beygirleri atmosferik görüyor aklım almadı. Araştırmak sormaktan ziyade birebir içindeyiz, örnek bulamıyoruz dediklerine.
"polo classic 75 hp 8v motor manifolduna inip 16valf'a çıkar egsozst manifoldunada indiğiniz zaman"
kısmından da hiç bir şey anlamadım.

Tecrübe deneme sonra bilgi her zaman daha iyidir.
« Son Düzenleme: 18 Haziran 2008, 19:49:53 Gönderen: G60 »
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı qb5tp

  • İleti: 186
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« Yanıtla #6 : 18 Haziran 2008, 20:05:16 »
Fazlasıyla iyimser rakamlar :)

Çevrimdışı Servan

  • İleti: 17
  • vw Bi Yaşam Tarzıdır :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« Yanıtla #7 : 18 Haziran 2008, 22:49:59 »
Benim Arabam Şu Anda 110 Hp Ye Çıktı.
Ve manifolttan kastım 16 valf manifoldu taktırmak egsozt için ise otto egsozt sistemi var hocam eğerki inanmak zorsa buyrun gelin görün arabaları :)

Çevrimdışı Servan

  • İleti: 17
  • vw Bi Yaşam Tarzıdır :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« Yanıtla #8 : 18 Haziran 2008, 22:51:31 »
sen yaptınmı 140 hp?
Biraz Paraya İhtiyacım Var Ki Bende Yapıcam Hayırlısıyla

Çevrimdışı volksport

  • İleti: 3193
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« Yanıtla #9 : 18 Haziran 2008, 23:14:44 »
2 de sticker atarız vwtr.net diye onlarda 5 hp den etti 10 hp..  :saygılar

Çevrimdışı Servan

  • İleti: 17
  • vw Bi Yaşam Tarzıdır :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« Yanıtla #10 : 18 Haziran 2008, 23:48:28 »
Alıntı yapılan: volksport link=topic=6084.msg64140#msg64140 date=1213820084
2 de sticker atarız vwtr.net diye onlarda 5 hp den etti 10 hp..  :saygılar
Diyorum  ya İnanmak zorunda değilsiniz ama ki illa da inanmak istiyorum derseniz İstanbul/K.çekmece deyiz Buyrun gelin kapımız her zaman açık bu arada bunları yazdım ama size yorum yapasınız diye değil işinize gelirse uygularsınız randuman aldığınızda teşekkür edersiniz ki onu da istemiyorum ha illaki dalga geçip inanmıyorsanız buyrun gelin dedikce siz iyice uzattınız volksport buyur gel beklerim muhterem madem istanbuldasın gel misafirim ol...
ve 16 valf meselesi ise şu 8 valflık boğaz kelebeği girişini genişletip 16 valf manifoldunu taktırıp 16 valflık boğaz kelebeği taktırmak..
« Son Düzenleme: 18 Haziran 2008, 23:52:09 Gönderen: Servan »

Çevrimdışı merthpolo

  • İleti: 137
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« Yanıtla #11 : 18 Haziran 2008, 23:52:46 »
param var ama alamıyorum bı yol goster yardım edde 140hp yapalım benım makınayı
the polo gti`s little brother the 101 ps 1,4litre 16v Sportline

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« Yanıtla #12 : 18 Haziran 2008, 23:55:39 »
Eralp çekmecedeymiş arkadaş sana yakın bi dyno yapın müsait zamanda he nedersin.
770 ytl civarına 120-135 hp almak  çok iyiymiş :o
« Son Düzenleme: 18 Haziran 2008, 23:59:48 Gönderen: sortie34 »

Çevrimdışı volksport

  • İleti: 3193
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Performans Yükseltme Teknikleri
« Yanıtla #13 : 19 Haziran 2008, 00:17:57 »
Diyorum  ya İnanmak zorunda değilsiniz ama ki illa da inanmak istiyorum derseniz İstanbul/K.çekmece deyiz Buyrun gelin kapımız her zaman açık bu arada bunları yazdım ama size yorum yapasınız diye değil işinize gelirse uygularsınız randuman aldığınızda teşekkür edersiniz ki onu da istemiyorum ha illaki dalga geçip inanmıyorsanız buyrun gelin dedikce siz iyice uzattınız volksport buyur gel beklerim muhterem madem istanbuldasın gel misafirim ol...
ve 16 valf meselesi ise şu 8 valflık boğaz kelebeği girişini genişletip 16 valf manifoldunu taktırıp 16 valflık boğaz kelebeği taktırmak..

İstanbuldayım ve aynı zamanda K.çekmecedeyim, tamam hocam ugruycam... en kısa zamanda...  Görelim bakalım... Belki benim senden, yada senin benden ögreniceğin bişiyler olur forum bu bilgi paylasmakla artar...