Gönderen Konu: Chip tuning  (Okunma sayısı 25864 defa)

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Chip tuning
« Yanıtla #28 : 03 Temmuz 2008, 12:55:47 »
Kapak taşlama ile sıkıştırmanın artmasından bahsediyorsun yani iyide fabrikadan çıkan bir arabanın kapağı niye taşlansın, zaten istenilen sıkıştırma oranına göre yapılıyor kapak, yani sonradan taşlanma diye bir şey yok. AFH üst kapak zaten direk bu motor için üretilmiş farklı bir motordan alınma değil, yani farklı bir motorun geliştirilmiş versiyonu değil. Her motorun sıkıştırma oranı belirlenip ona göre üretiliyordur sıkıştırmada piston ve contanın kalınlığıda belirliyor..
Kapak taşlama derken, emme yada egzos portlarının taşlanması, sıkıştırma ile oynamak hangisinden bahsettiğini anlamak istedim,
emme portlarıda pürüzlü çıkıyor fabrikadan daha sonradan bunları parlatarak hava akışını hızlandırabilirsin,
kapağın yüzeyinden alınarakta rektefiye edilir ve sıkıştırma oranını artırabilirsin, ama fabrikada kimse ürettiği kapağı tekrar taşlamıyor, kapak amaçlanan sıkıştırmaya uygun şekilde diğer sıkıştırmayı belirleyen etkenler göz önünde bulundurularak üretiliyor.
Yardımcı olmuşumdur umarım,

Logged

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: Chip tuning
« Yanıtla #29 : 03 Temmuz 2008, 13:05:40 »
Her motorda her markada hesaplanıyor dediğin olay.  Üst kapak ve conta kalınlığına göre belirleniyor olması gereken sıkıştırma. Yani anlatmak istediğim, hadi biz sıkıştırmayı artıralım kapak taşlayalım, güç gelsin denmiyor fabrikada, uygun sıkıştırma oranı seçiliyor.

Örnek vermek gerekirse,

Golf MK3 GTI 16V sıkıştırma oranı 10.5:1
Polo 6n 1.4 16V sıkıştırma oranı 10.5:1
2003 Opel Astra 1.6 sıkıştırma oranı 10.5:1

Astra'nın da fabrikadan kapağın taşlandığı falan yok, aynı sıkıştırma oranı.



Düzenleme, benden önce Erhan yazmış aynı anda bahsettiğim olay için. :)
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı 34Sportline

  • İleti: 105
  • LESS IS MORE
    • Profili Görüntüle
Ynt: Chip tuning
« Yanıtla #30 : 03 Temmuz 2008, 14:04:18 »
Bendeki bilgi Alman Auto Bild dergisindendi. Seneler önce okumuştum. Diğer 16V 1.4 motordaki kapakla aynı kapağı işleyerek Sportline'lara takıyorlarmış. Skoda'da da aynı şekilde yapılıyormuş. "Fabrikada neden taşlansın ki, kapak yaparlar" sorusu mantıklı olmakla beraber yeni bir kapak yapmak için yeni bir kalıp üretilmesi gerekiyor. Fabrikada üretilen motor parçalarının kalıpları 3. parti firmalara yaptırılıyor, bu da çok maliyetli bir iş. Yeni bir kalıp üretim bandında yeni bir düzenleme demek ve kalıp maliyetleri ile birlikte düşününce mevcut kapağı işlemek (taşlamak) üretimdeki optimizasyon ve verimlilik açısından daha mantıklı. Sanırım bu nedenle VW zaten az üretilen Sportline serisi için mevcut kapağı taşlama yöntemini seçmiş.
Lütfen saygıyı elden bırakmayalım ve Türkçe'ye özen göstermeye çalışalım.

Çevrimdışı aliis

  • İleti: 456
    • Profili Görüntüle
Ynt: Chip tuning
« Yanıtla #31 : 03 Temmuz 2008, 14:52:55 »
sonuc olarak sportlineların fabrikasyon sıkıstırma oranı yüksek diyebilriz

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Chip tuning
« Yanıtla #32 : 03 Temmuz 2008, 16:53:34 »
Erdem, AFH nin üst kapağı yeni, hiç bir kapağın geliştirmişi taşlanmışı değil. O zamana kadar da 8v di pololar. Kapak olarak tamamen kendine özgü bir motor...

1.4 16v 75hp motorların mı geliştirilmişi olduğunu düşünüyosun bilmiyorum ama onlarda 6n2 den itibaren kullanılmaya başlandı.


http://www.vwtr.net/forum/polo-ve-lupo/butun-pololarin-motor-kodlari-ve-teknik-bilgiler-t949.0.html
The New 16v

Çevrimdışı aliis

  • İleti: 456
    • Profili Görüntüle
Ynt: Chip tuning
« Yanıtla #33 : 03 Temmuz 2008, 22:23:19 »
elinize sağlık linkte cok güzel bilgiler mevcut