Kapak taşlama ile sıkıştırmanın artmasından bahsediyorsun yani iyide fabrikadan çıkan bir arabanın kapağı niye taşlansın, zaten istenilen sıkıştırma oranına göre yapılıyor kapak, yani sonradan taşlanma diye bir şey yok. AFH üst kapak zaten direk bu motor için üretilmiş farklı bir motordan alınma değil, yani farklı bir motorun geliştirilmiş versiyonu değil. Her motorun sıkıştırma oranı belirlenip ona göre üretiliyordur sıkıştırmada piston ve contanın kalınlığıda belirliyor..
Kapak taşlama derken, emme yada egzos portlarının taşlanması, sıkıştırma ile oynamak hangisinden bahsettiğini anlamak istedim,
emme portlarıda pürüzlü çıkıyor fabrikadan daha sonradan bunları parlatarak hava akışını hızlandırabilirsin,
kapağın yüzeyinden alınarakta rektefiye edilir ve sıkıştırma oranını artırabilirsin, ama fabrikada kimse ürettiği kapağı tekrar taşlamıyor, kapak amaçlanan sıkıştırmaya uygun şekilde diğer sıkıştırmayı belirleyen etkenler göz önünde bulundurularak üretiliyor.
Yardımcı olmuşumdur umarım,