Cihan bey öncelikle hoşgeldiniz, cebinizde paranız duruyorsa acele etmeyin piyasada istediğiniz gibi onlarca polo var, önemli olan en temiz kullanılmışını ve bakımlısını bulmak..Şayet ben size derimki dizel düşünmeyin, bahsettiğiniz model aralığında pololarda kullanılan dizel motorların tamamı 3 silindirli 75 hp güç üreten makinalar..3 silindirli makinalar malesefki sorundan başka birşey değil..Benim size tavsiyem benzinli bir model bakmanız olucaktır kendimce birkaç nedeni aşağıda sunuyorum..
*Dizele oranla daha uzun motor ömrü.
Özellikle bu 3 silindir makinalar ortalama 150-180 bin kmden sonra üfleme yapmaya başlıyor, yani ufaktan teklemeler başlıyor, halbuki düzgün kullanılmış bir benzinli polo motoruna güzel bakarsanız zorlanmadan 300 binleri görebilirsiniz..
** Artan dizel yakıt fiyatları ve ülkemizde kullanılan motorinin son derece kalitesiz olması sebebiyle benzinli ile yakıt tüketiminiz Ytl cinsinden değerlendirirseniz bir depoda ortalama 40 -50 ytl civarında fark edecek..
***Dizel araçların periyodik bakım masrafları benzinli araçlara oranla 2 katı daha yüksek..
***Vw'in tdi motorlarının gürültüsü tartışılmaz, oldukça gürültülü çalışan bir dizel..
***Dizell poloda almış olacağınız donanım seçeneği, benzinli motorların en düşük ve basit versiyonu bulunan trendline dır, az sayıda comfortline paketleri bulunsada genellikle trendline ağırlıklıdır fakat dizelden yine daha düşük bir fiyata alacağınız benzinli polo modelinde size ekstradan(trendline-comfortline farkı) gövde rengi yan çıtalar, kapı koları ve aynalar, aliminyum alaşım jantlar,ön sis farları, arka disk frenler, abs, yan hava yastıkları, climatronik(dijital klima) belki elektrikli arka camlar, yağmur sensörü ve kararan iç dikiz aynası bulunacaktır..
Ben sizin yerinizde olsam 9n kasa olarak tabir ettiğimiz, hem bütçenizede uygun bulunan 17,000 ytrl civarında piyasası bulunan 1.4 benzinli comfortline paketli aracı tercih ederdim, sonuçta çok yol yapan insanlar değilseniz bu şartlarda dizel almanızın bir mantığı yok..