Gönderen Konu: Bu vosu görürseniz uzak durun :)  (Okunma sayısı 47090 defa)

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bu vosu görürseniz uzak durun :)
« Yanıtla #28 : 29 Ocak 2011, 14:34:39 »



O nadir uygulamalardan birine sahibim. 1.6 stok hacim + headers + dual dellorto 40 drla..   Sınıfta flnde kalmadık çok şükür. :)

Bu işlerde en önce dikkat edilecek husus, kulaktan duyduğumuza değil yaşayıp gördüğümüze inanmak.  Çünkü sınıfta kalır dediğiniz 1.6 stok makineye çift carb uygulaması 10-15 hp arası güç artışı sağlamakta. Buda stok hali 55 hp olan makinede ciddi bi oran.  Aircooled makinelere uygulanabilen weber 40idf yada dellorto drla serisi carblar enjeksiyon sisteminden önce üretilmiş son ve en gelişmiş carblar. En önemlisi her pistona eşit ve verimli karışım verebiliyorsunuz. Dolayısıyla verimsizlik gibi bi durum söz konusu değil. Burdaki en büyük püf nokta haciminize uygun venturi-main jet ve emilsiyon tube ölçülerini seçebilmeniz!!







Uygulama konusunda haklısınız uygulanarak elde edilen sonuç tabiki her zaman daha verimli olacaktır. Fakat ben araştırmalarım sonucu ve bir vw hayranı olarak okuduğum metinlerde ve bu metinlerden aldığım bilgiler doğrultusunda bişeyler yazıyorum yoksa . uygulama imkanımız şu an için yok. Benim zaten anlatmak istediğim yakıt performans için 1.6 makineye bu uygulamanın yapılmasının pek de gerekli olmadığı kanaatindeyim. Weber ve dellarto carblar her pistona eşit öçüde yakıt hava karışımı vermesi konusuna gelirsek 85.mm lik bir piston için üzerindeki standart karbüratörün temin ettiği yakıt hava karışımı zaten yeterli ölçülerde. siz karbüratörü orjinal pistonlu ve diğer ekipmanlı makinede büyütürseniz pistona kaldıramayacağı miktarda karıışım vereceksiniz ve bu da makinanın daha fazla yakıt tüketmesine sebebiyet verecektir. ve yakıt performans konusunda piston ve benzeri ekipmanları büyüterek gidilen uygulamayagöre çok daha az verim alacaksınız. 85mm bir pistonun verimli olarak yaktığı hava karışım oranı bellidir.tabiki makinede güç artışı olacaktır fakat bunu performans ve yakıt konusunda kıyaslarsanız orjinal karbüratör ve sistemin daha mantıklı olacağı aşikardır.

Sizin yapmış olduğunuz uygulamadan dolayı sizide tebrik ediyorum ülkemizde böyle Volkswagen lerine sahip çıkan ve  gözü gibi kıymet veren herkesi tebrik ediyorum..

İnşaallah bizede nasip olur  :)

Logged

Çevrimdışı kafeRS

  • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bu vosu görürseniz uzak durun :)
« Yanıtla #29 : 29 Ocak 2011, 21:24:58 »
Dostum öncelikle iyi dilek ve yorumun için teşekkürler. Fakat üst mesajdaki son cümlemi tekrar okumanı istiyorum senden..

İlk mesajında acabamı dediğim fakat 2. mesajından sonra emin olduğum nokta bu carblerın çalışma mantığı ve iç yapısı hakkında bilgin olmadığıdır.  Öncelikle aircooled type1 makinelerin (sizin tospa motoru die bildiğiniz) orjinal manifolt ve carb düzeneği son derece verimsiz tasarlanmıştır, zira aracın tasarımı performansa değil ekonomiye yönelik olduğundan ve motor yapısı itibariylede başka tasarım imkanı bulunmamaktadır. Bu motorlardaki manifolt tasarımı _|_  şeklindedir. Ve üste monteli carbdan geçen benzin düz duvara çarpıp gayet orantısız bi şekilde dağılarak pistonlara gider. Her birinin emişi değişiktir ve dolayısıylada düzensiz aşınır motorlar zaman içerisinde. Buna sebep olan çok şey daha var tabiki ama konu dışı olduğundan kalabalığa gerek yok.

Israrla üzerine basarak sölediğin pistona fazla benzin hava karışımı verildiği kısmına gelelim. Bu carblar 40 lık die geçiyor değilmi? Yani çiftli uygularsak piston başına düşen emiş boğaz çapı 40mm.  Bunu bu şekilde bağlarsak 2000cc hacimde dahi yürüyemeyiz. Bu yüzden venturi dediğimiz değişken ölçüye sahip boğazlar vardır carbın içinde. Misal bende 28 venturi var. Noldu boğaz çapımız 28 e düştü. Hava emişini daralttık, sıra geldi fazla benzin gider dediğiniz bölüme. Onuda içteki main jet ölçüleriyle ayarlıyoruz. Dolayısıyla şu an orjinal sisteme göre bariz ekonomik, bariz güçlü ve bariz stabil bir düzeneğe sahibiz. Dolayısıyla orjinal karbüratörlü düzeneğin daha mantıklı olduğu değil daha verimsiz olduğudur aşikar olan.. :)

Ha nie herkez takmıo bunları derseniz, carblar manifoltlar lingage ve setupları, vede iç takımlar 1500 liranında üzerine çıkmaktadır ama o böğürtüye değer sonuçta.. :)

Ayrıca kafanıza takılan bişey varsa yardımcı olayım.. :)  


« Son Düzenleme: 29 Ocak 2011, 21:33:58 Gönderen: ozgurozdemirr »
http://farm8.staticflickr.com/7175/6421471177_d6c7403e0a_o.jpg

(o\_!_/o) 79 T2 campeR • 75 kafeRS (o\_!_/o)

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bu vosu görürseniz uzak durun :)
« Yanıtla #30 : 29 Ocak 2011, 21:40:17 »
orj karbüratörleri çok dandik zaten kaferların solex kullanmışlar bir benzer karb. de bende var ve bir kaç arkadaşımdada adam etmeye çalışıyoruz stok karb leri ama her zaman dual weber i düşlüyoruz kısmet olur inş.
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin

Çevrimdışı kafeRS

  • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bu vosu görürseniz uzak durun :)
« Yanıtla #31 : 29 Ocak 2011, 22:07:33 »
Dellorto kovala, weberden daha sağlam..  :tamamdir  Weberin adı var, ağıza yerleşmiş.. :)
http://farm8.staticflickr.com/7175/6421471177_d6c7403e0a_o.jpg

(o\_!_/o) 79 T2 campeR • 75 kafeRS (o\_!_/o)