1.6 ya uygulanmış hali İstanbulda mevcut. 1.3 e aşırı gereksiz olur, çünkü 1.6 da bile kalkışta aşırı yüklenirsen boğma yapabilior. En yüksek randımanı 1.8 ve 2.0 larda veriyor çünkü hacim büyük..
yeri burası değil belki ama soralım.çift weberi sadece 2,0 lt bus ve poshe motorlarınamı uygulayabiliyoruz.1,3 ve 1,6 vos motorlarınada uygulanabilirmi.
Açıklayıcı bir bilgi olmasını umuyorum anlatacaklarımın inşaalah yararı olması dileğiyle sözlerime başlıyorum. Çift weber uygulamasını sadece porsche ve 2.0 bus motoru haricinde standart vos motorlarına 1.3 1.6 cc lere uygulayabilirsin fakat bu uygulamanın zaten yapılma amacı makinanın performansını arttırmak ve bir nevi makinaya serilik ve hız kazandırmaktır . bunun içinde standart 1.3 1.6 motorlara direk olarak uygulanması pek yarar sağlamıyacaktır. Sebebine gelirsek orjinal bir 1.6 vosvos motoru 85.5mm pistona ve buna uygun gömlek ve diğer ekipmanlara sahiptir.(krank mili , silindir kapakları vs) siz bu motora direk olarak çift weber kaçlık olduğu önemli değil uygularsanız motora vereceğiniz hava yakıt karışım oranını değiştireceksiniz. orjinal karbüratörüyle verimli olarak yaktığı yakıtı siz motora fazla hava vererek yakmamasına sebebiyet vereceksiniz. çünkü pistonlarınız bu hava oranı ile başa çıkacak boyutta değildir. yani alacağınız güçten çok yakıt ve performansı kıyaslarsak sınıfta kalacak bir uygulama olacak. Ama gerekli ekipmanlarla piston gömlek takımı kapaklar krank mili dereceli ekzantirik kullanarak motoru büyütme yoluna giderseniz uygulayacağınız weber sistemi de daha mantıklı olacak ve sizide tatmin edecektir. Tabiki bu tür uygulamalar ülkemizde nadir olarak yapılmaktadır , yurt dışından getirme vs masraflarıda çoktur. Açıklayıcı olduysam ne mutlu.