Dünyanın çift şarjlı, direkt enjeksiyonlu ilk benzinli motoru TSI’da supercharge ( kompressör ) teknolojisinin düşük devirlerdeki gücü ve turgocharge’ın yüksek devirlerdeki üstün performansı biraraya getirilerek hem kesintisiz performans sağlanması hem de daha küçük motor hacmi ve daha az silindir sayısıyla güç ve torktan ödün vermeksizin yakıt tüketimini düşürmek hedefleniyor. 1.4 litre, 170 hp.’lik TSI motorun 100 km’deki yakıt tüketimi sadece 5,9 lt. ( Şehir dışı için, 99/100/EG ölçüm kriterlerine göredir.) Ayrıca TSI’ın 1.4 lt 140 hp’lik versiyonu da bulunuyor.
140 ve 170 hp.’lik TSI motorlar teknik olarak aynı özelliklere sahip. Motor hacminin küçültülmesi ve daha az sürtünme kaybı sayesinde hacim başına daha düşük yakıt tüketimi elde ediliyor ve böylece verim artıyor. Kompresör, düşük devirlerdeki zayıf hızlanmayı telafi ediyor. Turbo da, benzinli turbo motorlarda olduğu gibi, yüksek devirlerde destek sağlıyor. Bu şekilde her iki hava besleme tipinin seri üretimde bir araya getirilmesi dünyada ilk ve tek.
"2006 Yılının Uluslararası En İyi Yeni Motoru Ödülü" Volkswagen'ın Çift Şarjlı TSI motoruna verildi.
Yeni 125 kW (170 hp) gücündeki 1.4 litrelik motor "2006 Yılının Uluslararası Motoru Ödülleri"nde iki ödül birden aldı. Çift Şarjlı motor 1 litre ile 1.4 litre kategorisini kazanırken, jüri tarafından da "2006 Yılının En İyi Motoru" seçildi. Kompresör ve turbodan oluşan çift doldurma sistemini içeren yeni motor kavramı jüri üyeleri tarafından tam not aldı.
Şimdilik Jetta ve Golf’te...
TSI motor seçeneği, 140 ve 170 hp’lik versiyonları ile Jetta ve Golf modellerinde sunuluyor. Yakın zamanda diğer Volkswagen modellerinde de aynı motor teknolojisine geçilmesi planlanıyor.