Ben defalarca yazdım yine yazayım.Hız felakettir desem bana bırak sosyal mesaj vermeyi diyebilirsiniz ve haklısınızdır biryerde sonuçta hepimiz ara sıra gaza gelebiliyoruz ve yüksek süretlere çıkıyoruz.
Altınızdaki aracın ticari olduğunu unutmayın.T5 in çok güzel yol tuttuğunu bende çok iyi biliyorum, T5 caravelle 174 hp aracımızı sık sık kullanıyorum.Hız yapmıyoruz da değil ama özellikle dayım bu aracı epey suratli kullanırdı ve bir gün aracın kontrolünü yitirdiğinde Çeltikçi Belin den aşağıya uçması için belki de santimetreler kalmıştı.Aracınıza istediğiniz kadar güvenin yoldaki bir küçük bir taş sizin ölümünüze neden olabilir.
2008 kasım ayında aldığım 2001 model passat aracımla çubuk belini inerken girdiğim virajda kontorlü kaybettim ve araç perte çıktı.Burnum kanamadı canım acımadı ama çok büyük şeylerden Allah korudu bizi.Kazaya gelirsek yoldaki küçük bir taşın aracın ön sol lastiğini tam virajın içinde yaralaması ve devamında lastiğin patlaması, viraj içinde direksiyon hakimeyetini kaybedip refuje uçarak takla atmaktan son adna kurtulup tekrar yola çıkmama sebebiyet verdi.Siz buna ister acemelik deyin, ister dikkatsizlik deyin, ister olacağı varmış olmuş deyin yani ne derseniz deyin sonuçta kaza oldu ve inanın çok çok kötü sonuçlar doğurabilirdi.Bunu kaza yapmayan kişiler anlamakta güçlük çekebilir gayet doğaldır.
T5 in güzel yol tutuşu demek aracın kontrolden çıktıktan sonra tekrar toplayabilmek anlamına gelmiyor.Aksine ticari araçla hızlı gitmeyin dememdeki kastı burda gizli.Belki binek aracı kontrolden çıktıktan sonra toplama şansınız olabilir ama ticari de bu durum belki de 10 kat daha risklidir.Tabi ki müsait düz yollarda herkes basar merak eder kaç yapacak diye ama bunu alışkanlık haline getirmeyin lütfen.Kadranın sona kadar dayanmasını görmek istiyorsanız aracınızı dyno ya sokun ya da ön lastikleri kaldırıp sona kadar basın kadranın sona gittiğini görüp rahatlayın