Gönderen Konu: Polo Boğaz Kelebeği  (Okunma sayısı 589493 defa)

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #126 : 16 Ağustos 2007, 23:44:59 »
Peki parçayı değiştirdikten sonra ustan adaptasyon yaptımı bilgisayarla sadece parçayı takıp hadi işinemi dedi?Eğer pc'ye bağladıysa fakat sorun yine aynıysa başka biyerde başka bir problem olabilir fakat benim okadar bilgim yok sana bildiğim kadarıyla cevapladım bilen sorununu bilen arkadaşlarımız en kısa sürede mesajına cevap vereceklerdir.

Logged

Çevrimdışı volksport

  • İleti: 3193
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #127 : 16 Ağustos 2007, 23:48:10 »
4 ay  oldu  2000 polo 1.6 otomatik  (eski kasa yalnız  nasıl  oluyosa...:S)  aldım... bende aynı  problemi yaşıyorum...  usta temizledi 2  kez  bi  halt olmadı  bidaha olursa gel değiştirmemiz gerek dedi... o  parça  ömrünü tamamlamış dedi...  bugün gittim değiştirdim... 325 ytl bayıldım... yok  imansız  yine duruyor...  nedir lan  bu rewa mı  olayına  daldım kendimce.... lakin bi arkadaşın dediği  olaya katılmak istemesem de  bu  otomatiklerde sorunlu  sanırım... ee sorunlu da   koskoca volkswagen bunu  değiştirmeyi  toplatmayı  düşünmemiş... geçelim onu  da  bi arkadaş "ateşleme bobini" demiş.. biri  "rolanti  motoru"  demiş,  bunu deneye deneye  mi bulucaz  canımı  sıkıyor  yafuuu  böle iş olmaz....  haftaiçi  birdaha  gidicem  bobin rolanti  motoru  artık  ne hasba  ise  ustaya  bunlara da bi  bakıwer  diyim  de.......

Sayin attitut1 arkadasimiz, yasadiginiz zorluklari anlayabiliyoruz, fakat SIKINTI larinizi anlatirken Argo iceren sozcukler kullanmamaniz dilegi ile.Iyi Forumlar (Aksi takdirde mesajlariniz uyarilmadan silinecektir)
« Son Düzenleme: 16 Ağustos 2007, 23:49:52 Gönderen: volksport »

Çevrimdışı attitut1

  • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #128 : 17 Ağustos 2007, 03:19:23 »
evet sıkıntıdan sanayi ağzı yapmışız tüm günüm sanayide geçince forumda da aynı kelimeleri kullanmışız... özrümüzü dileriz  okadar da kabalaşmasak da....

pc-ye bağladı evet...

rölantide çalışırken araç 600-700  lerde geziniyor... sordum 900-1000 arası olmuyacakmı bunun seviyesi diye...
hayır dedi  sonuçta bilgisayar programlamasını yapıyor dedi....
katalizöre bakarız ya da başka nerede ise bulunucak o sorun dedi...  tam anlamasam da başka parçaların adını da telaffuz etti anlamadım...

aracın otomatik vites olmasındanmı kaynaklanıyor diye 4 aydır içim içimi yiyyor... forumu okuyunca bi anlamda içim rahatlasa da bu sorunla yaşamak da hoş bir durum değil sonuçta...

( bu arada benim araç ruhsatta 85bg   yazıyor.... hiç rastlamadım ama genelde 75 bg die biliyorum bu araçları... teknik verilerini site içinde arama  yaptım  benim araca uygunu tam bulamadım yani otomatik vitese uygun  teknik verileri bulamadım... nereden bilgi  edinebilirim... kafayı taktım herşeyini öğrenmek zorunda hissediyorum kendimi....)

Çevrimdışı arsenik

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo
  • Şehir: Konya
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #129 : 21 Ağustos 2007, 13:12:58 »
benim ruhsattada 100 beygir yazıyoo :D  ama benim araba kesinlikle 100 degil kac onuda bilmiyorum :p

Çevrimdışı babacan1796

  • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #130 : 22 Ağustos 2007, 09:39:19 »
üstat otomatik vites olmasından kaynaklanmıyor. emin ol. bir çoğunda bu sıkıntı var.benimkinide çözemediler. bazen saat gibi bazen rolanti inip çıkıyor. bence ya sensör hatası yada şu rolanti motoru. daha göremedim nette ne ye benzer bilmiyorum ama ankarada da anlayan biri yok.malesef.

Çevrimdışı attitut1

  • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #131 : 23 Ağustos 2007, 20:28:48 »
arkadaşlar... geçen hafta boğaz kelebeği değişimi yapmıştım... pc-ye bağlandığında boğaz kelebeği sorunu görünüyordu artık görünmüyor.. lakin stoplama devam ediyordu... dün tekrar ustanın yanına gittim....  busefer de pc-yi araca bağlayıp bayağı bi tur attık. pc-de hiçbir sorun görünmedi araç saat gibi çalışıyor.. "BENZİN ROLESİ"-dir  ozaman kesinlikle dedi Ömer usta... onu da değiştirdim 25-ytl verip...:) şimdilik bi sorun yok bakalım... kendisi 45 yıllık volkswagen-ci.... şahsiyete güveniyorum kesinlikle inşallah bidaha o stoplama  stresini yaşamam.. bu arada arkadaşların söylemiş olduğu  "ateşleme bobini" ve "rolanti motoru" parçalarını da söyledim bu şekilde düzeltebilen arkadaşlar olmuş diye... pek kaale  almadı  söylemimi...  kesin benzin rolesi dedi...:):):):) 

kesin kelimesi insanı rahatlatsa da ilerleyen günler gösterecek... du  bakalım dedim bende...:):):):)

Çevrimdışı attitut1

  • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #132 : 29 Ağustos 2007, 13:20:32 »
yine stoplama var...:(:(:(:(

 :'(

Çevrimdışı nihat

  • İleti: 246
  • nihat
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #133 : 31 Ağustos 2007, 23:54:08 »
Öncelikle  yeni üye olmam nedeni ile  herkese merhaba.Ben de de 2000 model var dostlar.Bir yıldır kullanıyorum.Bu stop olayı ben de de üç defa oldu.En son uzun süre o şekilde kullandım.Sanırım yakıt sarfiyatını fazlalaştırıyor.Onun dışında bir soruun yok. 20 gün önce temizlettim şu anda harika.Ustam kötü benzinden olduğunu söyledi.Normalde de yirmibinde bir kere bu temizlik işlemini yapmam gerektiğini söyledi. Saygılar
http://<a href=" at Urlal.com src="http://i1101.hizliresim.com/2011/1/30/454.jpg"></a>

Çevrimdışı mc_serkan_126

  • İleti: 82
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #134 : 01 Eylül 2007, 15:48:09 »
arkadaşlar benim aracımda da rolantide istop etme sorunu vardı bu sitedeki bütün yazılanları okudum ve kendim temizlemeye karar verdim. boğaz kelebeği motorun hava emmesini sağlayan bir parçadır.üst kısmında bir kapak vardır ve bukapak gaz verilince açılır gazı kesince kapanır yani gaz verince araç normal çalışır sorun olmaz ama araç rolantideyken bu kapak kapalıdır ama kenarında rolantideyken hava emmesi için saç teli inceliğinde bir boşluk vardır. ama zamanla bu delik emilen havadaki tozların ağızda birikmesiyle araç gaz verince kapak açıldığı için normal çalışır ama gazı kesince kapak kapandığı için ve toz biriktiği için rolantide hava ememez ve istop eder. yapmanız gereken elinize sadece temiz bir bez almanız başka hiçbir temizleyiciye ihtiyaç yoktur. motorun üst plastik kapağını sökün ve zaten ortaya çıkar. motoru çalıştırın gaz verip kelebeği açın ve tozlu yerleri güzelce silin. parçayı sökmenize hiç gerek yoktur. bu iş en fazla yarım saat veya bir saatinizi alır.
lanet olsun içimdeki bu polo sevgisine

Çevrimdışı yakkir

  • İleti: 565
  • GAVURDAĞLI
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #135 : 01 Eylül 2007, 18:46:34 »
arkadaşlar benim aracımda da rolantide istop etme sorunu vardı bu sitedeki bütün yazılanları okudum ve kendim temizlemeye karar verdim. boğaz kelebeği motorun hava emmesini sağlayan bir parçadır.üst kısmında bir kapak vardır ve bukapak gaz verilince açılır gazı kesince kapanır yani gaz verince araç normal çalışır sorun olmaz ama araç rolantideyken bu kapak kapalıdır ama kenarında rolantideyken hava emmesi için saç teli inceliğinde bir boşluk vardır. ama zamanla bu delik emilen havadaki tozların ağızda birikmesiyle araç gaz verince kapak açıldığı için normal çalışır ama gazı kesince kapak kapandığı için ve toz biriktiği için rolantide hava ememez ve istop eder. yapmanız gereken elinize sadece temiz bir bez almanız başka hiçbir temizleyiciye ihtiyaç yoktur. motorun üst plastik kapağını sökün ve zaten ortaya çıkar. motoru çalıştırın gaz verip kelebeği açın ve tozlu yerleri güzelce silin. parçayı sökmenize hiç gerek yoktur. bu iş en fazla yarım saat veya bir saatinizi alır.

Faydalı bir açıklama teşekkürler
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı polo ladie

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #136 : 04 Eylül 2007, 01:42:10 »
Arkadaşlar ben 1,5 yıldır 2006 model polo 1.4 kullanıyorum ve son 2 aya kadar da gayet memnundum.Geçen ay 1 kerelik bişeydir diye üstünde durmadığım stop etme kabusunu bugün ne yazı k rölantideykeni tekrar yaşadım.Üstüne üstlük bir arkadaşım otomatik arabada bunun çok normal olmadığını acilen bir servise götürmemi söyledi.Halbuki yıllık bakım için arabam zaten servisdeydi 2 ay önce.bakımdan sonra 2ayda 2 kez yaşadım bunu.Sorunu kendimde ararken ve ne yaptım da sebep oldu diye araştırırken bu siteyi keşfettim ve gördüm ki bu sorun çok eski ve ortak bir sorun ben de sanırım son kurban :) Yazılanlardan kimine göre arabanın boğaz kelebeğini (bu terimi bir bayan olarak ilk kez duyuyorum ama sanırım artık çok duyucam) 20000de ya da kimine göre de 8000de 1 temizletmek hatta değiştirmek gerekiyo,ateşleme bobini,rölanti motoru,kötü benzin,fabrikasyon hatası da alternatifler arasında.benim şimdi merak ettiğim bütün bunlar sonrasında bu kabusun bitme garantisi var mı bari yoksa bu stresi yaşayarak mı öğreniceğiz??ayrıca çok alakasız olabilir ama merak ediyorum bunda, çok hızlı giderken ani ve sert fren yapmış olmanın bir rolü olabilir mi umuyorum yoktur :)en kısa zamanda aydınlatmanızı rica ediyorum lütfen bu sorundan dolayı araba kullanma keyfi kalmıyo insanın...şimdiden teşekkürler ve herkese stopsuz sürüşler diliyorum...  ;)

Çevrimdışı VWR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 230
  • Polo on Full Throttle...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #137 : 04 Eylül 2007, 06:39:21 »
Bobin arizasinda araba bir daha calismaz.

Gaz kelebek arizasinda stop etmenin yaninda rolanti duzensizligi de yasanabilir.

Rolanti motoru ya da regulatoru pololarda yok. ( %95 eminim % 5 yanilma payimi konuya serh olarak dusuyorum)

Temizlemek icin kelebegi tamamen sokup karburator temizleyicisi ile oldukca sokucu bir temizleyicidir. Altini ustunu ayna yapmak gibi sorunu belli bir sure hallediyor.
Anlayana Sivrisinek Saz; Anlamayana Davul, Zurna Az...

Çevrimdışı polo ladie

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #138 : 05 Eylül 2007, 21:09:01 »

açıklama için teşekkürler...ama sanırım en uygun zamanda servise gidip arabayı göstermem benim için en mantıklısı çünkü düzelteyim derken arabanın başka yerlerine zarar vermek istemiyorum, boğaz kelebeği diye gidip başka bi parçayı temizlemeyeyim :)

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #139 : 05 Eylül 2007, 22:03:51 »
Bak ben temizlemiştim resimler burda bunlardan parçayı tanıya bilirsin parçanın üzerinde siyah yuvarlak bir kapakvar(hava filtresi) onu söküp başlaya bilirsin temizliğe kelebeği yerinden sökmeden yapabilirsin.
Onarım Modu