Gönderen Konu: Polo Boğaz Kelebeği  (Okunma sayısı 592867 defa)

Çevrimdışı freedom

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #252 : 03 Aralık 2007, 10:57:31 »
bana 2 ci bir mail geldi arkadaşlar.
30.11.2007

VW-2007/11-132931

Dear Mr. Yilmaz,

Thank you for your email.

Issues of this nature are investigated by the responsible Importer of the country concerned and decided according to the circumstances. Contrary to us, our Importers can investigate such matters on the spot. We have been informed by our importer that it would be best to contact directly an authorized Volkswagen dealership or our importer in Turkey:

Dogus Otomotiv
Servis ve Ticaret A.S.
Bueyuekdere Caddesi 65
34390 Maslak-Istanbul
Tel. ++90-212-335-3636
[email protected]

Yours sincerely,
i.V. Michelina Lauriola Maenza i.V. Fabio Angeloni

Volkswagen AG
38436 Wolfsburg
Tel      +49 (0) 1805 865579*
Fax      +49 (0) 1805 329865*
Mail to      [email protected]
Homepage   Volkswagen Deutschland
* 14 Cent/Min. aus dem Netz der Dt. Telekom

VOLKSWAGEN AG
Sitz/Domicile: Wolfsburg
Registergericht/Court of Registry: Amtsgericht Braunschweig HRB Nr./. Commercial Register No.: 100484 Vorsitzender des Aufsichtsrats/Chairman of the Supervisory Board: Ferdinand Piëch Vorstand/Board of Management: Martin Winterkorn (Vorsitzender/Chairman), Francisco J. Garcia Sanz, Jochem Heizmann, Horst Neumann, Hans Dieter Poetsch

Wichtiger Hinweis: Die vorgenannten Angaben werden jeder E-Mail automatisch hinzugefuegt und lassen keine Rueckschluesse auf den Rechtscharakter der E-Mail zu.
Important Notice: The above information is automatically added to this e-mail. This addition does not constitute a representation that the content of this e-mail is legally relevant and/or is intended to be legally binding upon VOLKSWAGEN AG.




Logged

Çevrimdışı freedom

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #253 : 03 Aralık 2007, 10:58:51 »
yine aynı şeyi diyormuş doğuşu arayın ilgilensinler diyoır. Bunu ikinci kere neden mail attılar onuda bilmiyorum.

Çevrimdışı ozmo

  • İleti: 1197
  • 96 Polo 1.6
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #254 : 04 Aralık 2007, 17:51:47 »
Ne zamandır kelebeği temizlemiyordum bugün bir temizlik yaptım baya kirlenmiş namussuz her ay yapmak şart oldu artık birde yağ değişim zamanı geldiğinde daha çabuk kirleniyor kelebek

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #255 : 05 Aralık 2007, 13:43:31 »
arkadaslar affınıza sıgınarak ne kelebekmiş diyorum.. sonucta sizinle ilgilenmesi gereken doğus otomotiv ama oda ilgilenmiyor kesin düşünce artık çarelerini kendiniz bulun anlamına getiriyorlar kesin...

kelebegin bir ömrü sadece bir gün değil mi...araçların boğaz kelebeğide bu mantıkla yapılmış olsa gerek.

saygılar...
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı vosvos

  • İleti: 14
  • 98 6n ac 101000km
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #256 : 03 Ocak 2008, 13:13:18 »
Arkadaşlar, aranıza yeni katıldım. Bu konuyu baştan okudum.  2 aydır da forumu takip ediyorum ancak kayıt olamıyordum. Yeni olabildim. Benim 6n 98 model otomatik vites polom var. Rölanti 1000 devirle 2000 devir arasında gidip geliyordu. Söylendiği gibi temizlik işlemini yaptırdım. Balata temizleyicisiyle epey pislik çıktı. Yerine taktık, sorun çözülmedi. Bilgisayara bağladık. 3 hata mesajı vardı boğaz kelebeğiyle ilgili. Bilgisayardan bu mesajları sildi usta. Sonrasında sorun çözüldü. :) Ancak tüm bu işlemler bana sabah 9:30`dan 15:00`e kadar zamana (Motorun soğuması için 3 saat bekledik) ve 50 YTL gibi bir masrafa yol açtı. :) İnşallah artık aynı sorunla karşılaşmam ve böyle devam eder.
Kalın sağlıcakla...

Çevrimdışı mr_sdt

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #257 : 06 Ocak 2008, 23:50:53 »
Aynı dert benim arabamdada vardı enjeksiyonları temizlettim sorun çözüldü :) artık stop etmiyor ...

Arabamdaki sorun,diğer arkadaşlarında belirttiği gibi kırmızı ışıkta durma,yavaşlama ve rölantide çalışırken motorun istop etme durumu.Benzer bir sitede Polo otomatik arabalarda bu hatanın fabrikasyon olduğu ve benzerlerinde de bunun sıkça rastlandığı belirtiliyordu.O yüzden sormuştum.

Çevrimdışı babacan1796

  • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #258 : 07 Ocak 2008, 18:23:27 »
arkadaşlar adam ne yaşamış bir okuyun.doğuş hakkında

başımdan gecen olay uzun. ama yazıcam kararlıyım 


74.000 km de satın aldığım 2000 model VW Golf Comfortline II 1.6 Marka aracımı ilk önce eski sahibinin de önceden götürmüş olduğu Aydınlar Otomotiv (Büyük sanayide VW özel servisi) götürdüm. Burda aracın hava filtresi, yağ filtresi, yağı değişti. Viteslerde biraz geçme zorluğu vardı ve bu yüzden de şanzuman yağı değişti. Ama o da ne daha sonradan yetkili servise (ERE Otomotiv) gittiğimde bu şanzuman yağının uygun olmadığı ve kalın olduğu soylendi. Fakat çok problem çıkarmayacağını ve bir süre böle kullanmamı söylediler. Daha sonra yetkili servislerde %30 indirim olduğunu öğrendim. Aracımın baştan aşağıya eskiyen parçalarını yenilemek istedim. Bunun için Ankara Konya yolu üzerindeki Doğuş Oto'ya gittim. 77.000 km de olmasına rağmen 4 yılı gectiği için tedbir olsun diye trger kayış setini değiştirdim. viraj cubukları, amortisör üst takozlarını ve bir sürü seyi daha değiştirdim. indirimli olarak 650 milyon fatura ödedim. Aracımı teslim alırken önceden söylediğim halde arka stop lambalarının birinin daha parlak birinin biraz sonuk yandığının düzelmemiş olduğunu gordum. mesai saati bitimi olduğundan daha sonra getirip onu da yaptıracağımı söyledim. Yola çıktım ve o da ne aracın direksiyonu duz giderken yamuk duruyordu. Sonradan geldiğimde bunu da yaptıracağımı düşünerek yoluma devam ettim. 2 gun sonra servise tekrar ugradım ve bu süre içinde aracım hiç kullanılmamıştı. aracımın direksiyonunu düzelteceklerini söylediler ve aracımı kullanarak dışarıya çıkardılar. Daha sonradan öğrendiğime göre servis içerisindeki rot-balans aracları calışmıyormuş ve en yakında bulunan rot-balans servisinde aracımı tamir edip tekrar geri getiriyorlarmış. ben bana haber verilmeden böyle bir işlem yapıldığından dolayı biraz sinirlenmiş olmama rağmen aracımı beklemeye devam ettim. Aracım geldi ve bana görevli ayağını gaz pedalında 5500d/d da sabit tutmuş olarak teslim etti. Ne oluyo diye sorduğumda aracın akusunun cok zayıf olduğu ve en kısa zamanda değiştirilmesi gerektiği söylendi. Bende önceden akuyle ilgili hiçbir problemim olmamasına ragmen daha sonra bunun için tekrar geleceğimi ve aküyü de değiştireceğimi söyledim. fakat yola çıktım aracımın direksiyonu HALA yamuktu. telefon açtım ve servis müdürüne durumu anlattım. bu sırada aracımı evin önüne park etmiştim. aracımı geri götürmek için çalıştırmak istedim ama aracın akusu bitmişti ve çalışmıyordu. Doğuş Oto yu tekrar aradım ve adresi verdim. Acil servis ekibi geldi ve aracı takviye ile çalıştırdık. servise gittik ve aracın akusunun değişmesi gerektiği soylendi. Servis sorumlusu kendi fiyatlarını soyledi ve istersek başka bi yerden de alabileceğimizi soyledi. fiyat olarak aynı akuyu dışarıdan daha ucuza bulduk ve satın aldık. Akünün garantisi için aldığımız yerdeki görevli aracımızı oraya goturmemi ve aracın şarj durumunun ölçülmesini daha sonra garanti belgesini imzalayacaklarını soyledi. AKu takıldıktan sonra garanti belgesini imzalatmak için akuyu aldığım yere gittim. Görevli bana aracın hiç şarj etmediğini ve sarj dinamosunun arızalı olduğunu soyledi. bende soluğu DOğuş Oto da aldım ve sorunumu anlattım. Halen aracın sarj ettiğini iddia ettiler ve ufak bir tartışma sonrasında elektirikçi ustalarının gelip sarj etmediğini söylemesi üzerine sarj dinamosuna bakıldı. Triger kayışı takılırken sokulen sarj dinamosu daha sonra takılırken iyi takılmamıştı ve vidası ark yaparak calışmıyordu. daha sonra bu duzeltildi ve benim doğus oto tarafından sarj dinamosu bağlanmamasından dolayı bozulan akumun sarj edilip bana geri verileceğini ve akuyu geri vermem soylendi. Aku satıcısıyla konuştuğumda ise benim akumun plkalarının coktuğu ve hiçbir sekilde işe yaramayacağı soylendi. birkaç tartışma sonrasında Doğuş Oto aracımın akusunu odemeyi kabul etti. Fakat olay burada bitmiyorr.... Bu olaydans onra tatile gittim ve 2 hafta kadar aracım hiç kullanılmadı. Sonrasında kullanmaya basladığımda aracımın AŞIRI yakıt tukettiğini ve performansınınASIRI düşük olduğunun farkına vardım. 0 milyonluk benzinle 50 km gidebiliyordum. Dahasonra depoyu fulledim ve tekrar denedim. 177 km yol yaptım ve aracım 70 milyonluk benzin tuketti... Bu bir rekor!  Aracımın sabahları ilk çalıştırdığımda devir daim pompasından ses geldiğini duydum ve Doğuş Oto ya bunu soyledim. Aracımın önceki yaptırdığım buyuk bakımda gereken hersey değişsin dememe ragmen triger kayışı sokulmuş ancak devir daim pompası yenilenmemişti. bir süre idare edebileceğini ve daha sonra yenilemem gerektiği soylendi. bunun için 100 milyon sadece işçilik vermem gerektiği de soylendi. Aracım diagonostic cihazına baglandı ve lamda sensorü hatası verdi. Lambda sensorunund eğişmesi gerektiğini ve 300 milyon olduğu soylendi. buna ragmen ellerinde olmadığını ve istanbuldan gelmesini beklemem gerektiğini de soylediler. Fakat servis dışarısında taktırabileceğimi de soylediler. Bende Yetkili servis dışında en cok guvenebileceğim yer olan BOSCH Service e arabamı goturdum. (Erkayalar BOSCH Service) Ellerinde benim aracımın uzerindeki sensorun muadili olduunu soylediler ve fiyatının 100 milyon olduğunu soylediler. Bende tamam takın dedim ve kendi atolyelerinde sensor takıldı. fakat arıza halen devam ediyordu. sonra bu parcadan olmadığını ve eski sensorumu geri takmak istediğimi soyledim. neden fazla benzin yakabileceğini ve bu srounu neden vereceğini arastırdılar. oksijen sensoru, boğaz kelebeği temizliği, sente ayarı kontrolu vs vs.. en sonunda bunun enjektorlerimden olacağı soylendi ve temizletmem gerektiğini soylediler. bunun için 100 milyon ücret odemem gerekiyordu ve bende pek ikna olmadığım için tekrar yetkili servise gittim. yetkili serviste aracın motor kontrol unitesinden olabileceği soylendi. motor kontrol unitesi değiştirildi ve arızanın oradan olmadığı anlaşıldı. tesisatta kontrol edildikten sonra aracın sorunu halen cozulmemişti. Son çare olarak aracımı birgun Yetkili servis olan Doğuş Oto da bırakmam gerektiğini ve onlar arızayı bulacaklarını soylediler. bende aracın bana gerekli olduğunu soyleyerek aracımı daha sonra bırakacağımı soyledim. yetkili servisten çıktıktan sonra sanayide bir VW parcacısına ugradım. Önceden BOSCH Service de muadil olarak takılan sensor den olabileceğini düşündüğüm için orjinal VW lamda sensorunu denedim. Fakat sonuç halen aynıydı.. çıldırmak üzereydim ve en sonunda aklıma OPEL servisine gitmek geldi. Ustalığına çok guvendiğim ve bana rehber olacağına inandığım AKADEMİ OPEL özel servise gittim. burda bulut usta olabilecek nedenleri kontrol ederken aracın hava filtresinin bile tam olarak oturtulmadığını anladık ve onu bile duzelttik. en sonunda aracımı kullandı ve bu aracın hayati bir soununun olduğunu ve aracımın hiç gitmediğini söyledi. Hemen ilk iş olarak aracın sente ayarını kontrol etti ve aracın sentesi tam 1 diş İLERİDEYDİ!!!! Bunun ne kadar önemlibirsey olduğunu bildiğim için sadece güldüm. Ama sinirden... Sente ayarını düzelttikten sonra arac ile bir tecrubeye cıktım ve hersey duzelmişti. aracımın performansı cok iyiydi ve yol bilgisayarından okuduğum yakıt tuketimi de cok düşmüştü... teşekkür ederek ayrıldım.. Doğuş Oto gibi bir servisin GOLF 1.6 gibi çok satılan bir aracın triger setini değiştirmekten aciz olduğunu görmek beni çok şaşırtmıştı. tabi bu problemin bir OPEL servisi tarafından çözülmüş olması beni ayrı bir hayrete düşürdü..

Sonuç olarak şimdiye kadar sürekli OPEL ile içli dışlı oldum ve VW ve motorları hakkında hiçbir bilgiye sahip değildim. bu süre içinde VW i de öğrendim ve teknoloji olarak ne kadar geri olduğunu da. DOĞUŞ OTO içinse hiçbirsey soylemek istemiyorum. Sİz kendiniz içinizden soylemek istediğinizi soyleyin  :P Arabasını, kendini ve cebini seven de Doğuş Otoya goturmesin bence. Bu iş yüzünden yolara para sactım nerdeyse ve çözülmesi için toplamda benzin parası hariç 200 milyon para harcadım... ne diyim artık. TR de servisler ne zaman dam olacak merak ediyorum!!!!

Çevrimdışı babacan1796

  • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #259 : 07 Ocak 2008, 18:25:35 »
bunu nette dolaşırken buldum.bende sorun yaşadım doğuşla ama bunu yaşatıyorsa bişey demiyorum.onlar utansın.bizde diyoruz ki kelebek şöle kelebek böyle.allah bunları yaşatmasın

Çevrimdışı volksport

  • İleti: 3193
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #260 : 07 Ocak 2008, 18:35:41 »
  Bunu daha öncede okumuştum,Tamamen Arkadaşın gittiği servisin işgüzarlığından ve bilgisizliğinden kaynaklanan sorunlar bunlar, yani opel geldi sorunu çözdü diye bir olay yok, sonuç olarak kaliteli ustalarla çalışan herhangi bir servis dahil bu işi çözer, Doğuş yetkili servislerinin gerçekten bu konuda büyük eksiklikleri var...  :-\

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #261 : 07 Ocak 2008, 23:35:40 »
Doğuşun herzamanki hali müşterileri yolunacak tavuk gözüyle bakıyorlar.

Çevrimdışı Ouzoo

  • İleti: 3622
  • Bayılırım otobüs kokusuna
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #262 : 08 Ocak 2008, 00:03:47 »
Temizledik, makinayla adaptasyon yaptık cuk oturdu.İlk 5 dk 2 bin devirde çalışıyor jigleli uno gibi motor ısınınca normale dönüyor bikaçyüz km bu böyle sürecek sonra düzene gircek :)
Otomobil kullanmak asalaklıktır. Kurallara uygun kullanmak ise çağdaşlık. Lütfen trafik kurallarına uyun. Sinyal kullanmayı sevin. Yol verirken de cömert olun. Ki insan olmanın tadına varın..

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #263 : 08 Ocak 2008, 22:06:11 »
 Arkadaş çok haklı bence....
03.06.2005

Çevrimdışı ozmo

  • İleti: 1197
  • 96 Polo 1.6
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #264 : 08 Ocak 2008, 23:22:55 »
bugün egzostu yaptırırken hazır bu fırsat deyip temizleyiverdim ne adaptasyon ne başka bir şey kirlenene kadar devam nasıl olsa kirlendiğini belli ediyor ;D ;D

Çevrimdışı POLO

  • İleti: 210
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #265 : 12 Ocak 2008, 21:34:18 »
Bu iş için para vermeye değmez,filtre kutusunu boğazdan sökün,sonra uzun bir çubukla kelebeği ittirip (ben tornavidaya bez sarıyorum çizmesin diye) açın boğazı,sıkın balata spreyini tertemiz olsun!Ben bu işi kolonya ve bez ile yapıyorum bu biraz zahmetli ama bedava!Eğer kelebeğin ordaki fişi sökerseniz temizlikten sonra adaptasyon lazım,diğer türlü gerekmiyor! Yine mi sorun devam ediyor karbon clean yaptırın gerçekten farkediyor,ben 6 seneden beri açık hava filtresi kullanıyorum hiçbir sorunla karşılaşmadım,yani bunun filtre ile bir alakası yok!Bence en büyük sorun kranktan gelen yağ buharının hortumla filtre kutusuna bağlı olması bununda boğazı kirletmesi!Ben filtre ile krank filtresini ayrı kullanıyorum temizliği ise yaklaşık senede bir yapıyorum