Valla senide tebrik ediyorum kos koca mühendisleri bir çırpıda hikaye ettin karburatorü yücelttin... Ne alakasız bir durum bu yahu... K-Jetronik in amacı kullanılan yakıt ve havayı en verimli şekilde araca uygulaması en küçük iğne deliği kadar bir yerden hava alsa yakıtı arttırır ama bu sistemin amacı gerektiğinde çok ekonomik bir şekilde kullandırtmak ve gerektiğindede yüksek performans değerlerine ayarlamak ama bunu aşırı yakıt beslemesi ile değil çok noktadan yeterli miktarlarla zengin karışımı sağlaması..... Eğerki Karburator bu kadar verimli bir parça idi neden üreticiler ekonomi ve performans değerleri için fabrikadan bu sistemin üretimine devam etmediler.. Aynı durum yakıtta GAZ içinde geçerli...
uthor=warlock link=topic=720.msg28814#msg28814 date=1189880250]
can performans konusunda demiş yalnız yakıt ve performans dememiş ;)sürekli bu işi iddilaşmanın anlamı yok bi sıra bir yerlerde görüşürsek dediklerimin doğru olduğunu kendinde görürsün ki yalanı sevmem sevsemde buna ndn olacak bir şey yok..k-jetronik ilk enjeksiyon sistemlerinden,eberde en gelişmiş karb.markası bunuda düşünmek lazım bence...iki sisteminde fabrikadan alıp aynı motorlarda denemesi yapılsa sadece yakıtta k-jetronik ufak farklarla öne çıkar oda kmde 2 kuruş felan olur en fazla tahminimce..
ayrıca jetronik faydayı çok noktadan sağlamaz tek faydası hava karışımını biraz daha fazla yapar karışım özelliğinden ve direk odaya püskürtmesinden fark yaratır..adı üzerinde tek nokta enjeksiyon..jetroniğin amacı senin dediğin gibi performansı daha az yakıtla yakalayabilmesi fakat ikimizinde yazdığı paralara bakılırsa senin aracın sağlıklıyken yaktığın yakıttan az yakıyorum.. " Aynı durum yakıtta GAZ içinde geçerli..."kelimesinden anladığım doğruysa gazdada yine jetronik az yakar diyorsun..bu düşüncen kesinlikle hem yanlış hem doğru..durum şu ki jetronikte gaz aslında emme manifoldunun dğıtıcısının ortasından verilir ve ve bu sebebten az yakabilir fakat trde daha o gazı valfle emme manifoldundan bağlayacak adam bulamadım sti a bile gaz taktılar ama bunla uğraşmak istemiyor kimse nedense...bu sekilde olsa az yakar bu bi kesin ama benzin dağıtıcısının ordan bağlantı yapıldığı için bizim araçlarda gaz beinden çıkıp dağıtıcıya ordan emmeye giden hava kanalımdan manifolda ordanda manifolt üzerinden odaya gidiyor bu noktada araç nerdeyse benzine yaklaşıyor ozaman işte..ama karbüratörde bu yol en fazla yarısı kadar oluyor hata daha kısa bu sebeblede jetronikten az yakıyorsun gazı...yazdıklarımı bilmişlik gibi algılama sadece yasadıklarımı tecrübelerimi yazıyorum jetroniği çıkarmadan evvel bende çok yol aradım nsl yaparım diye özellikle gazla jetroniği sağlıklı sekilde en fazla 5000-6000 km kullanırsın sonra sistem sapıtmaya başlar benzindede gazdada hem fazla yakar özelliklede benzinde dengesizleşir...