Gönderen Konu: MK1 Yakıt Sarfiyatı  (Okunma sayısı 23302 defa)

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #42 : 13 Eylül 2008, 13:42:56 »
Bende  Golf 2  89 Turbo dizel var. 3 gün önce 600 km uzun yol yaptım ve depom yarı çizgide.Yolda 100 - 110 km/s  arası gittim.Ankara Samsun yolu öyle pek düz de değildir.Uzun uzun rampalar da var.Yani bence gerçekten iyi yaktı .Ki ben yarım depoyla şehir.inde en kötü 350 km civarı yaparım.Tülü arabanın sağı solu belli olmuyor.Bi bakıyon km de 30 kuruş,40 kuruş yakıyo,masraflı,arabanın dengesini bozuyo...Neyse,kısaca ben dizelspor taraftarıyım:) Tereddütte kalan  arkadaşlara da dizeli tavsiye ederim.

Logged

Çevrimdışı ramon

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #43 : 13 Eylül 2008, 20:59:53 »
Egzostunda patlak varsa yakıtı etkiliyor ama çok fazla değil sendeki son susturucu sanırım...  Senin sorunun bence ayarsız yakıt sistemin.  

 3000 rpm de o rakam çok fazla 100km de 50 YTL yakıt ...  İyi bir usta bul ve sistemi ayarlattırmaya bak... Şuan senin aracınla benim aracım arasında yarı yarıya fark var... 2500-3500 rpm bizim araçlarda low seviye devir...

Evet benim bahsettiğim son susturucu kısmı ama ön tarafta da patlak var mı bilmiyorum. Diğer arabalara göre içersi bir hayli gürültülü gerçi ama bu beni rahatsız etmiyor. Egzosu değiştirtince patlak var mı ona da bir baktırtıcam.
Ankarada arabayı aldığım kişinin önerdiği Mehmet UÇAR var VW ustası. Arabayı ona gösterdim. Benzin filtresi çıkışlarına 2 adet basınç ölçer bağlayıp çok ince alyen tarzı bir anahtarla ayarları yaptı, hatta fotoğrafları da var o gün çekmiştim. Pompanın çıkışından sonra motorun ön kısmında Mehmet Usta nın regülatör diye bahsettiği bir parça var, hatta 2 ayrı benzin hortumu da o parçaya giriyor. O parçanın bozuk olduğunu söyledi, bulabilirsen kış gelmeden al dedi. Benzin basınç ayarlarını da  rölanti seviyesi ortalamanın biraz üstü olacak şekilde ayarladı. Bozuk olduğunu söylediği parçanın tip nu marası Bosch 0 468 140 073. Ebay da bakıyorum ama bulamadım.
Bir de aracın lastiklerini bir önceki sahibi değiştirmiş. Orjinal fabrika çıkışı 170 70 R13 olan lastikleri 185 60 R13 yapmış. Lastikleri genişletmiş yani.
Bütün bunlar yakıt sarfiyatını sizinkine oranla 2 kat artırır mı acaba?
Sizin motor ustanız nerede ve ayarları nasıl yapıyor?




Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: MK1 Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #44 : 13 Eylül 2008, 22:22:33 »
Alyan ile ayarlama yapılan yer K-Jetronik in üzerindeki hava ve benzin valfini senkron ediyor ve iyi ayarlanmalı...  Araç motor sesini çok içeri alıyor ise mutlaka patlak vardır cam açmadan son susturucu sesi duyulmuyor + Motor seside içeri almaz bi sorun yoksa....

 Evt o regulatör çok önemli bir parça sıfırı 570€ onun, Diper adı akışmetre ve onda bir sorun olsa aracın motoru 5 sn den fazla çalışmaz stop eder, O parçanın amacı benzini ısıtarak basıncı senkron etmek....

 K-Jetronik sistemde 4 önemli nokta var yakıt için...

 1= K-Jetronik üzerindeki Hava ve yakıt valf senkron ayarı...
 2= Distiribitor (Avans)
 3= Gaz kelebekleri (arka tarafında prinçten küçük bi ayar vidası var...
 4= Emme ve egzost manifold unun orada gene bir aparat var ondada bir sorun varsa etkiler....

 Unutmadan en önemlisi bizim motorlarda birsürü hortum var bunlardan 1 tanesi hava kaçırsa yakıtı anında etkiliyor buna Fren VSG si de dahil....

 170/70 ten 185/60 a geçmen yakıtını etkilemez dahada düşürür lastik çaptan düştüğü için...

 Kaputu açtığın zaman en küçük bir tıs lama sesi duymaman lazım...

 Ve sana tavsiye emisyon aygıtları olmadan hiçbir ayar vidasını çevirmeyin çok hassas bir yapı el kararı ile olacak iş değil...

 Benim motor ustam burda erdek te yani sana baya uzağım ben..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı MK2 GTİ

  • İleti: 621
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #45 : 30 Eylül 2008, 00:00:06 »

 k jetronıc te en onemlı nokta emiş hava kacagı hortumların sızdırmaz ayrıca enjektorlerının yatagı ve o rınglerı de saglam olmalı emme manıfoldunun contası ve arkasındakı yardımcı hava motorununda sızdırmaz olması gerekıyor aksı taktırde aracın çiğ yakar buna ek olarak depon pastan arınmıs enjektorlerınde temız olmalı kı mk1 ıcın cok zor basınc regulatoru ıse kolay kolay bozulacak bır parca degıl ıcınde bır yay orıng ve dırenc var elektrık tesısatında bır sıkıntı olabılır gelen ceyranı kontrol etmelısın mk1 gtı nın suankı degerlerde uzun yol 285ykr sehır ıcı 300ykr yakıt sarfıyatı var sehır içi 50ytl=150km sehırlerarası 100ytl 350km 90-100 kmh sabıt hızda
1982 MK1 EG GTİ
1986 MK2 EV GTİ
1983 MK1 DX GTİ 1994 MK3 ABF GTİ MY LİFE GOLF GTİ