Egzostunda patlak varsa yakıtı etkiliyor ama çok fazla değil sendeki son susturucu sanırım... Senin sorunun bence ayarsız yakıt sistemin.
3000 rpm de o rakam çok fazla 100km de 50 YTL yakıt ... İyi bir usta bul ve sistemi ayarlattırmaya bak... Şuan senin aracınla benim aracım arasında yarı yarıya fark var... 2500-3500 rpm bizim araçlarda low seviye devir...
Evet benim bahsettiğim son susturucu kısmı ama ön tarafta da patlak var mı bilmiyorum. Diğer arabalara göre içersi bir hayli gürültülü gerçi ama bu beni rahatsız etmiyor. Egzosu değiştirtince patlak var mı ona da bir baktırtıcam.
Ankarada arabayı aldığım kişinin önerdiği Mehmet UÇAR var VW ustası. Arabayı ona gösterdim. Benzin filtresi çıkışlarına 2 adet basınç ölçer bağlayıp çok ince alyen tarzı bir anahtarla ayarları yaptı, hatta fotoğrafları da var o gün çekmiştim. Pompanın çıkışından sonra motorun ön kısmında Mehmet Usta nın regülatör diye bahsettiği bir parça var, hatta 2 ayrı benzin hortumu da o parçaya giriyor. O parçanın bozuk olduğunu söyledi, bulabilirsen kış gelmeden al dedi. Benzin basınç ayarlarını da rölanti seviyesi ortalamanın biraz üstü olacak şekilde ayarladı. Bozuk olduğunu söylediği parçanın tip nu marası Bosch 0 468 140 073. Ebay da bakıyorum ama bulamadım.
Bir de aracın lastiklerini bir önceki sahibi değiştirmiş. Orjinal fabrika çıkışı 170 70 R13 olan lastikleri 185 60 R13 yapmış. Lastikleri genişletmiş yani.
Bütün bunlar yakıt sarfiyatını sizinkine oranla 2 kat artırır mı acaba?
Sizin motor ustanız nerede ve ayarları nasıl yapıyor?