Aynen bende de aynı problem var (problemse eğer) geri vitese aldığımda kavraması 3 sn. kadar suruyor bende normal oldugunu dusunuyorum,
Hazır otomatik şanzımandan konu acılmısken bende 2 soru sorayım
1- Aracım lpg'li motor ısınmamısken gaza kesik kesık basarsam, gaz yemiyor ve stop ediyor, otomatik aracın bu kadar rahat stop etmesı benı sasırtıyor,
2- 1-2-3 vites seceneklerinden 1 no'lu vitese aldıgımda vites gecişini saglayamadım hiç, gerçi çokta abanmadım gaza ama anlamadım, çok dik rampalarda alıyorum bazen olayı nedir ?
1- motorun gaz ve avans ayarının yapılması gerekiyor
2-Bak arkadaşım sırası ile yazıyorum:)
"P" Aracın difarensiyelini kilitler. Sadece uzun park yapacağın zaman kullan ve kullanmadan önce mutlaka el frenini çek.
"R" Bilindiği üzere geri vites
"N" aracı boşa alır motor ile tekerlekler arasındaki aktarmayı keser burası çok önemli şanzımandaki yağlanma durur. "R" konumu ile " D" konumu arasında olmasının çok öenmli bir nedeni vardır . "D" konumunda giderken Yanlışlıla "R" ye atmamak için. ışıklardaki veya trafikteki 30 sn ve üzeri duraklamalarınız için vitesi "N" konumun a almak yakıt sarfiyatında çok fark yaratır ve aracınız yormaz.
"3"
evet deneyebilirsiniz isterseniz ama arabanız sadece 3. vitese kadar vites değiştirir. şehir içi sıkışık trafikte kullanımı uygun olabilir şanzıman çok sık vites değiştrmek zorunda kalmaz.
"2" sadece 2. vitese kadar kullanım olur. aracınız yüklü ise ve rampa aşağı iniyorsanız güvenliğiniz için bu vitese alabilirsiniz.
"1" araba sadece 1. viteste gider çok dik rampalardan inerken kullanımı uygundur. bazı Şanzıman modellerinde ise çok dik rampalardan kaydırma yapmadan arabayı hareket ettirmek için kullanılabilir. bence çok gereksizdir olmasada olur. hatta 10 km ve yukarısı hızlara çıktığınızda vitesiniz "D" konumundan "1"konumuına geçiremezsiniz.
Otomatik vits ile ilgili olarak; vites geçişlerinin kısalığı veya uzunluğu sizin gaza ne kadar çok veya az yüklendiğiniz ile alakalıdır. Otomatik vites sanılanın aksine yakıt sarfiyatında çok fark yapmaz eğer kullanım aralığınız 2000 - 3500 devir arası kısıtlarsanız gerçekten çok az ykar çünkü normal vitesteki vites geçirme esnasında yaşanan devirin boşa çıkması ve zaman kaybı otomatik viteste olmaz bu bir artıdır. diğer olumlu yönü ise motorunuzu korur ve optimum seviyerlede vites değişimine olanak tanır. sıkışık trafikte otomatik vites kadar konforlu başka birşey yoktur.
Ama normal vitesten alınan zevk ve otomatik vitsten alınan zevk başkadır ikisininde kendine göre bir havası vardır.. Benim tercihim herzaman normal vitesten yanadır.