Mk1 GTI lar zamanının şartlarına göre üstün kalite ve hassasiyet ile üretilmiş ve içine birazda safkan RUH eklenmiş bir model.... Serinin Spor modeli GTI adını taşıyor ve bu seride 2 motor kullanıldı Bunlardan 1 i EG 1600cc 82 sonlarına kadar diğeri DX 1800cc olarak 83 model... Fabrika dahilinde başka motor seçeneği üretilmedi sadece 3. parti üreticiler motor ve aksesuar üzerinde ilaveler yaptı bunlardan biriside Oettinger firması... Bu firmalar 16V üst kapak, Süpercharger ve Turbo gibi modlamalar ekledi ve bu serilere body kit gibi ilaveler yaptı....
Mk1 GTI larda 80 e kadar 4 ileri şanzuman sonrasında 5 ileri şanzuman kullanıldı....
Hiçbir Mk1 GTI da Hidrolik direksiyon kullanılmadı ama bunun nedeni o yıllarda hidrolik direksiyon sistemlerinin
spor kullanımda sorun yaratması idi ama merak etme hidrolik direksiyon gibi hafif ve süratlendikçe sertleşen bir yapıda...
Yol bilgisayarı ise serinin sadece PİRELLİ modelinde ilave edildi ondana digital saate birtakım ilaveler yapıldı diğer modellerde yoktu....
Yol tutuşu günümüzdeki araçlara bile hala ben sizden iyiyim dedirtecek kadar güzel...
LPG de sorun çıkartıyormu derseniz evet derim çünki orjinal sisteme 4 noktadan püskürtme takmadığınız sürece sorun var...
Isıtma sistemi bir alman arabasında nasıl olması gerekiyorsa öğle yani ısıtıyor (Tabi yazlık termostatı unutup kışın donuyorum diyorsanız benim gibi
)
Klima Avrupa modellerinde kullanılmadı sadece ABD modellerine uygulandı...
MK1 bir katır kadar sağlam araç yıllara herkonuda meydan okumuş ve bakımlarını yaptığınız sürecede devam edecektir...
81 sonrası karoser paslanmaz malzeme ilavesi ile üretildi buda önemli bir konu...
Tabi bir malın fanatiği olmak lazım onun sorunlarını görmezden gelmek için....