ben kumhonun ecsta ku 712 modelini kullanıyorum,bu markanın ku 19 modeli autobild testlerinde birçok ünlü markayı geçerek 3. olmuştu,bende bu markanın imajında gelişme yapmıştı,bunun üzerine kumho üzerinde yoğunlaştım ama ku 712'yi bulabildim,ilk çıktığı dönemde iyi reklamı olmuştu ama sonradan adı sanı pek kalmadı,kumho dünyada tanınan bir marka üretim değerlerinde ilk 10 içinde ve dünyada F3 yarışlarının lastik sponsoru!ama gel gelelim yol tutuşu bakımından birçok arkadaştanda duyduğum kadarıyla ani yüklenmelerde boşa saran bir lastik bunda yol koşullarınında etkisi olsada diğer kullandığım markalarda böyle bir durumla karşılaşmadım...ama sağlamlığa gelirsek bence süper bir lastik 1kere jantı kırmama 2-3 kere yamultmama rağmen balon bile yapmamış bir lastik ki bu imajı bütün forumlardada görebilirsiniz...
Gelelim ucuz mal mevzusuna;autoshow da yayınlanan testleri takip ediyorsan ucuz malın olumsuzluklarını orada görebilirsin,en son kar lastikleri testi vardı maxxis,nexen,nankang gibi markalar(ki bunlar türkiyede de satılıyor)testi geçemedi,vw in yaptığı testte ise yüksek hızda paramparça oldular,100-0 fren mesafesinde iyi markalara göre 10 METRE farkla durabildiler,diğer klasmanlardada genelde en dipte idiler,ucuz markalar genelde testlerde sonları paylaşıyor,kumho bunlardan bir kademe daha iyi...
55 yanak derken 195/55 mi diyorsun? 185/55 mi? birde yanak profilinin aracın sarmasıyla alakası olduğunu zannetmiyorum,anca özellikle viraj performansında ve yol tutuşunda düşük profilin etkisi olur,düşük profilde yanak dar olduğundan esnem azaldığından...daha önceki kullandığım ebat 185/55 R14 dü ve bu 195 lerden kat kat iyi yol tutuyordu ama orada lastik etmeni daha çok belli oluyordu kullandığım lastik michelin'di ve yumuşak hamurluydu,daha sonra lassa impetusta kullandım 40bin km kadar başka bir araçta o da çok iyi bir lastikti ve yumuşak hamurluydu....sonuçta belirttiğiniz gibi benim sorunum sert hamurlu lastik kullanmam,bu yüzden kumholar uzun ömürlü ama bu uzun ömürün yanında hamur nedeniyle yol tutuştan biraz kırpılmış,bu lastiklerle iyi değerler elde etmek için pist asfaltında kullanmak lazım orada gerçekten yere basıyor!
Sonuç olarak bana yumuşak hamurlu bir lastik lazım fiyat araştırması yaptım dunlop sp 9000 var benim ölçüde 230,goodyear F1 var en son çıkan versiyonu gd3 mü neydi 240,Lassa da düşünmeye başladım 150YTL,bridgestone G3 ve diğer versiyonlarda 195/45 R15 yok...ilginiz için teşekkürler hala tekliflere açığım