Yanlamak için Manuel normal kullanım için elektronik kontrolli Difflock var... Artık çoğu arabada standart olarak gelmekte elektronik kontrol buda aracın kaygan zeminlerde yol tutuşunu iyileştirme amaçlı...
Manuel kullanılanlar genelde Arazi taşıtlarında yada Drift gibi Oto
sporlarında kullanılmakta...
Otomatik ler ise artık yeni otomobillerin standart donanımına dahil edildiler ve tamamnen yol güvenliği amacı ile kullanılmakta...
Amacına gelince = Malum Diferansiyel icad edilmeseydi şuan araçlarımızı düz yolda bile 50km süratin üzerinde güvenli kullanamazdık... Diferansiyel Çekiş yapan tekerlekleri birbirinden bağımsız çekiş gücü vermesi için tasarlanan bir mekanik dişli gurubu... Diferansiyal kilidinin amacıda her çekiş yapan tekere eşit çekiş gücünü vermek yani 1 teker patinaja başladığı zaman diğer tekerinde dönmesini sağlayarak aracın yoluna devam etmesini sağlamak...