2003 otomatik caravelle var t4 kasa. araç seyir halindeyken turboyu bi açıo bi kapıo çekiş çokkk düşüor sebebi nedir?yaşayan başına gelen vede çözebilen varmı bu sorunu..
Merhaba yasin arkadaşım bilmiyorum sorununu çözdürdünmü ama ben yinede olası ihtimalleri söyliyeyim.
1.Turbo egsoz gazı kurumunedeniyle vesgate adı verilen turbo sınırlama mekanizması sıkışması sonucu aşırı besleme yaparak turbo basıncını max seviyelere çıkarır bu durumda turbo basınç ayarlama selenoid valfi kontrol ünitesine turbo çok hava basıyor şuna bir dur demen gerekiyor der ve kontrol üniteside turboyu iptal eder bu durumda araç 2.5 dı olarak kalır çekiş çok fazla düşer taaki siz aracı stop edip tekrar çalıştırana kadar.
2.Turbo basınç ayarlama valfinde veya hortumlarında kopukluk,çatlak,kaçak olması neticesinde Wesgate mekanizması açık kalarak eksoz manifoldundaki debi yi düşürür ve turbo basıncı zayıflar.
3.Kontrol ünitesi arızalıdır ( Zayıf bir ihtimal ama olası )