Kardes Senin için bi araştırma yaptım ve bunları buldum inşallah işine yarar..
Bujiler, motorun yapım ve çalışma koşullarına göre, a) Sıcak, b) Soğuk tip olarak yapılırlar.
Sıcak buji orta elektrotunun porselen boyu uzun yapılmıştır. Soğuk bujide ise, porselen daha kısadır.
Soğuk buji yüksek devirli taşıtlarda, sıcak bujilerde düşük devirli taşıtlarda daha verimli olurlar.
((( Bujilerde yağ görülmesi; yağlama donanımın bozuk olduğunu gösterir. )))
Tırnaklarda açık
kahverengi artıkların bulunması, elektrotların düzgün aşındığını, motorun iyi çalıştığını gösterir. Tırnaklarda beyaz tozlar, yakıtın çok kurşunlu olduğu anlamına gelir.
Buji üzerinde kuru, siyahımsı, kadife renkli artıklar isa; yakıt düzeninin ve motorun normal işlemediğinin belirtileridir.
Buji porseleninin beyaz bir görünüşte yanışı ise, soğutma donanımının yeterince çalışmadığını gösterir.
((( Buji sıcaklığı düşerse, elektrotlar yağlanır, motor tekler. )))