Gönderen Konu: Buji yuvalarındaki motor yağı  (Okunma sayısı 35463 defa)

Çevrimdışı degauss

  • İleti: 32
  • 2012 Polo 6R
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2012 Polo 6R
  • Şehir: Edirne
Buji yuvalarındaki motor yağı
« : 29 Ekim 2008, 15:46:31 »
Merhabalar, gecen günlerde bujilere bir bakayım dedim. kabloları söktüğümle buji yuvalarında bayağı bir yağ biriktiğini gördüm. pek hayra alamet birşey olmadığı belli. elle yokladım, bujilerin azcık daha sıkma payı varmış, biraz daha sıktım. ancak bu yağın nereden gelmiş olabileceği konusunda bir fikrim yok. silindirden mi çıkmıştır yoksa supap baslarinin orada arada conta gibi bisey mi var oradan mı gelmiştir. bu konuda bir tecrubesi veya  fikri olan arkadaşlardan fikir almak istiyorum. henuz servise falan goturmedim zira yakın bir zamanda triger kayışı, buji, yağlar v.s. gibi komple bir bakım için zaten gorureceğim.




// resim eklemiştim ama nedense görünmedi ??
// simdi oldu galiba :)
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2008, 15:52:06 Gönderen: degauss »
2000 Polo 6N2 --> 2012 Polo 6R

Logged

Çevrimdışı alleyesonme

  • İleti: 236
  • Hatalarım stilimdiR!..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji yuvalarındaki motor yağı
« Yanıtla #1 : 29 Ekim 2008, 16:03:00 »
Kardes Senin için  bi araştırma yaptım ve bunları buldum inşallah işine yarar..


Bujiler, motorun yapım ve çalışma koşullarına göre, a) Sıcak, b) Soğuk tip olarak yapılırlar.

Sıcak buji orta elektrotunun porselen boyu uzun yapılmıştır. Soğuk bujide ise, porselen daha kısadır.

Soğuk buji yüksek devirli taşıtlarda, sıcak bujilerde düşük devirli taşıtlarda daha verimli olurlar.

((( Bujilerde yağ görülmesi; yağlama donanımın bozuk olduğunu gösterir. )))

Tırnaklarda açık kahverengi artıkların bulunması, elektrotların düzgün aşındığını, motorun iyi çalıştığını gösterir. Tırnaklarda beyaz tozlar, yakıtın çok kurşunlu olduğu anlamına gelir.

Buji üzerinde kuru, siyahımsı, kadife renkli artıklar isa; yakıt düzeninin ve motorun normal işlemediğinin belirtileridir.

Buji porseleninin beyaz bir görünüşte yanışı ise, soğutma donanımının yeterince çalışmadığını gösterir.

((( Buji sıcaklığı düşerse, elektrotlar yağlanır, motor tekler. )))

Çevrimdışı saydam

  • İleti: 445
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji yuvalarındaki motor yağı
« Yanıtla #2 : 29 Ekim 2008, 16:26:39 »
büyük ihtimal segmanların aşınmış olabilir, yada subap lastiklerin aşınmış ise aşağı doğru bujilere yağı sızdırma olasılığı çok yüksek.
sabahları aracı çalıştırdığında nasıl çalışıyor? tekleme veya pırpırlama varmı?

Çevrimdışı saydam

  • İleti: 445
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji yuvalarındaki motor yağı
« Yanıtla #3 : 29 Ekim 2008, 16:35:43 »
yalnız çok özür dilerim bujilerin üstündemi içindemi anlayamadım ???

Çevrimdışı outro

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji yuvalarındaki motor yağı
« Yanıtla #4 : 29 Ekim 2008, 22:55:00 »
aynı sorun bendede oldu bujileri değiştirdiğimde yağ birikintisi vardı usta üst kapak contasından olabilir dedi ama pek anlam veremedm. şimdi yine kontrol ettim yağ birikintisi yok. sorunun neden olduğunu tam bilem warmı
PoLo BiR Ya$aM TarzıdıR.!

Çevrimdışı bahadır

  • İleti: 74
  • KONTROLSÜZ GÜÇ GÜÇ DEĞİLDİR
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji yuvalarındaki motor yağı
« Yanıtla #5 : 29 Ekim 2008, 23:32:03 »
resımde goruldugu üzere tek buji yuvasında yaglama görünüyor.
yazında bujinin daha sıkma payı olduğunu belirtmişsin;bana kalırsa buji gevşemeye başlamış yada bir onceki sökülüp tkıldıgında tam torkunda sıkıllmamış yada diş kaptırılmış.
piston silindir içinde İŞ zamanını gerceklestirirken yakıt hava karısımının bır kısmını gevşek buji dişleri arasından vermiş oda zamanla orada birikim yapmış.iyi zamanında tespit etmişsin;benim bir arkadşımın palio nun bujisinin birini torkun da sıkmayı unutmuşlar buji kaputu delme safasına kadar hasar vermişti.
madem bakım yaptıracaksın teni buji takımlarını torkunda sıktır birde o silindirin  kapak üzerindeki dişlerini kontrol ettir gerekirse tekrardan klavuzla diş çelsinler derim :tamamdir

Çevrimdışı polo35

  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji yuvalarındaki motor yağı
« Yanıtla #6 : 30 Ekim 2008, 15:53:45 »
merhaba birkac arkadasa ozeldende msj attim bir soru soracagim izninizle..neyse...gecenlerde servis oil yazisini kendim sildim.dun arabayla giderken benzin yemiyor gibi oluyordu.1-2 tekledi bende kenara cektim.istop ettirdim.bidaha calismadi.neyse yolda kaldim yagmurda.ustayi getirttim.benzin filtresi tikanmis!neyse hallettik sorunu fakat dunden beri gaz pedalindayken zaman zaman gaz pedalinin titredigini hissediyorum.arnavut kaldirimdan dolayi degil yani duz yolda da yapiyor.bir soruna isaretmidir yoksa bana mi bi haller oldu?bu arada buji yuvalarindaki yaglanma konusunda yardimci olabilirmisiniz bilmiyorum...15-20 gun once ozellikle sabahlari motor tekleyerek calisiyor hatta nadiren de olsa ilkinde yemiyor!bogaz kelebegini temizlettim usta beyni ariza veriyor dedi.bu arada zaman zaman rolantideyken devri artiyordu.temizlendikten sonra rolanti devri duzeldi fakat sabahlari hala tekleyerek calisiyor ve beni korkutuyor!gecen kis karda bile tik diye calisan araba son bir aydir nerdeyse tekleyerek calisiyor.bujilerin yaglanmasini okurken forumda aklima geldi.ben bujilere baktirmistim15-20 gun once.biri cok yagliydi, temizlettim.ayrica bazen benzin kokusu geliyor burnuma park ederken ve arabadan inince.acaba bujilerdeki yaglanma nedendir?segman ayarimi yaptirmaliyim?degistireyimmi bujileri?sabahlari calistirirken ki teklemede gecermi acaba?tesekkur ederim

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji yuvalarındaki motor yağı
« Yanıtla #7 : 01 Kasım 2008, 01:48:36 »
BUjin iyi sıkılmadığı için kayaklanmış bir problem yuvadaki yağ, iyi sıkmak lazım :)
Zamanla vibrasyondan gevşer doğru sıkılmassa...
Eğer tam sıkılıysa ve gene yapıyorsa, kürpütör kapağı olarak adlandırılan, egzantrikleri kapatan kapak ile silindir kapağı arasındaki lastik conta eskimiştir, değişirsin düzelir...

Motorun bitik olduğunu yada srunlu olduğu manasına gelebilmesi için:
Bujinin tırnağı üzerinde yağ artığı yada yanığı gözlemek lazım... Zaten ona kalmadan gidişindeki kötülük ve trafikteki burnuna gelen yağ kokusundan anlayabilirsin. Yağ yakan motor aynı zamanda komprasyon sonrası gaza basmanda ve gaza yüklenlerinde mavi duman yapar.

Şu anda endişelenmeni gerektirecek bir durum gözükmüyor. Fırsat bu fırsat 4 tane yeni buji alıp iyice sıktırmanı öneririm :)
...

Çevrimdışı polo35

  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji yuvalarındaki motor yağı
« Yanıtla #8 : 01 Kasım 2008, 11:26:00 »
tesekkur ederim Sile-R

Çevrimdışı polo35

  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji yuvalarındaki motor yağı
« Yanıtla #9 : 01 Kasım 2008, 21:33:47 »
arkadaslar bujilerdeki yagin nedenini anlamak icin motoru indirmek mi gerekir illa???