"koskoca muhendisler 175/13/65 lastik koymuş sen neden gidip 195 yapıyorsun?" gibilerinden. Bu kadar komik bir söylem olamaz. Adamlar 160 için onları takmış ben guvenliğimi biraz daha olsun koruyup 180 basabilmek için 195 takıyorum zaten. Ama buseferde yakıttan ve konfordan ödünvermiş oluyorum ki bu bizim tercihimizdir. Umarım anlatabilmişimdir...
Bu söylem için bir şey daha eklemek istiyorum.
Biliyorsunuz aldığımız arabalar yüzbün dolarlık arabalar değil. O nedenle üzerindeki jant\lastik'ler de aracın fiyatına göre en ideal seçilen donanımlar.
Ben gidip Audi s4'e takılan jant ve lastiği takıyorsam firmanın kaçındığı masrafı kendim sonradan karşılıyorum demekir.
dangerfield'in dediği gibi de ödün verdiğim yakıt ve konfordur.
Yok gidip de jant\lastik ikilisini çin işi ucuza getirip ağırlık ve güvenlik sınırlarının üstüne çıkıyorsanız da o sizin bileceğiniz iştir.
Kısacası ben 195x65x15'ten 225x45x17'ye çıktım. 15" 8kg olan jantlardan 17" 10kg olan jantlara çıktım. Zaten arabayı normalde yüksek devirde kullanıyordum, yakıtta hiçbir değişiklik görmedim. Yay takmadığım için de konfordan ödün vermedim. Ama yol tutuşu öyle bir değiştiki size anlatamam.
O nedenle yaptığınız her bir marka\model tercihi bahsettiğiniz performans/konfor ve yakıt parametrelerini doğrudan etkilemektedir. Bu yola baş koyduysanız da öncelikle nelerden ödün vermeyi göze aldığınızı iyi değerlendirmek gerekir.
Saygılarımla,
Koray
NOT: Amma gereksiz cümle kurmuşum be. İdare edin artık