Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 245198 defa)

Çevrimdışı aloha_klayn

  • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Merhaba
Voswogen Bora Confort Line Serisi Outo 1.6

Sol silecek tarafından aracım su aldı göstergeler vites ayırımını göstermiyor belirli bir süre sonra viteslerde D,2,3 e aldığım zaman geri vites lambalarını yakıyor Geri vitese aldığımda vurdurarak geçiyor.
175 nolu role oksitlenmişti onu değiştirdik viteslerde geri vites lambalarını artık yakmıyor fakat vites gostergesinde ayırım yapmıyor butun vitesleri gösteriyor.Birde aracı ilk çalıştırdığımızda göstergede ayak resmi çıkmıyor araçdaki arıza hakkında bilgisi olan arkadaslar varsa yardımcı olursanız sevinirim


Logged

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba
Voswogen Bora Confort Line Serisi Outo 1.6

Sol silecek tarafından aracım su aldı göstergeler vites ayırımını göstermiyor belirli bir süre sonra viteslerde D,2,3 e aldığım zaman geri vites lambalarını yakıyor Geri vitese aldığımda vurdurarak geçiyor.
175 nolu role oksitlenmişti onu değiştirdik viteslerde geri vites lambalarını artık yakmıyor fakat vites gostergesinde ayırım yapmıyor butun vitesleri gösteriyor.Birde aracı ilk çalıştırdığımızda göstergede ayak resmi çıkmıyor araçdaki arıza hakkında bilgisi olan arkadaslar varsa yardımcı olursanız sevinirim


Merhaba arkadasım aracınızın solundan su aldıgı zaman akan su sigorta kutusunun içine dogru gider ve orda oksitlenmelere neden olur siz roleyi değiştirmişsiniz fakat rolenin bağlandığı yerlerdede oksitlenme meydana gelmiş olabilir birde aracınızın sağ ön yolcu ayak paspasının altında şanzıman kontrol ünitesi var orayı açıp su veya nem varmı diye kontrol ettirin.Gösterdedeki tüm vites seçeneklerinin yanmasının sebebi şanzıman kontrol ünitesinin hafızasında arıza kaydı olmasından kaynaklanıyor test cihazına bağlayarak arızayı sildiğinizde gösterge normale dönecektir.Ayrıca fren göstergesi direk fren pedal müşiriyle alakalı oldugundan fren pedal musırını kontrool ettırın derım basılı kalmış veya arıza yapmış olabilir.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı aloha_klayn

  • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
herşey için öncelille tşk ederim kardeşim röleyi degiştirdim sizden sadece bir şey ögrenmek istiyorum bu ışıkları açma kapama düğmesinin o kısımda sigortalar varmış sigorta paneli haricinde nerede oldugunu biliyormusunuz ben bilğisayarla baktırdım bir kaç yere bana benin arızası dediler röleyi bile söylemediler en düşük çıkan masraf bana 600 ytl ben tamam dedim ve fiyat uçtu bende eski haline alın dedim kızdım röleleri kendim buldum şanzıman beyninde sorun olsa d otomatik vites geçişleri olmaz diye düşünüyorum kusura bamayın bilgim alanım değil ama sadece bu röle oksitlendikten sonra kısa devre yaptıktan sonra buna baglı bir sigortayı attırmış ola bilirmi sigorta panelindeki sigortalar atık degil ya rica edecem inan bunaldım arabamı seviyorum 4 ay oldu alalı yeriniz istanbuldaysa size getireyim aracımı yardım edin lütfen herşey için tşk ederim

Çevrimdışı Aertiezt

  • İleti: 41
  • VW TDI
    • Profili Görüntüle
Selamlar benim bir sorum olucak;
Aracimda iyi bir tesisat kullaniyordum senelerdir fakat artik hevesimi aldigimi dusunup ne var ne yoksa hepsini söktüm.Pioneer Deh-9700Mp ve orj kapi içi hoparlorlerim kaldi.Fakat bana onca buyuk bir tesisattan sonra aldigim ses cok zayif geldi ve bende  4 tane kapi içi comp almaya karar verdim,istedigim iyi bir bas ve temiz bir ses bunun için infinity'den (Infinity REF6520SCS) model hoparlorleri uygun buldum.Sorum suki bu hoparlorleri aldigim zaman arabama uyarmi,elimde patlamasini istemiyorum.Yurt disinda yasadigim için boyle malzemeler ismarlatilarak getirtiliyor ve degistirme imkani sunmuyorlar kesin olmam gerekiyor.16.5 cm çapi  derinligi ise 53mm arka camlarim otomatik degil bunuda belirteyim.Eninin uyacagina eminim ama dip derinligi uyarmi bilemiyorum,yardimlarinizi bekliyorum.
Saygilar..

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Selamlar benim bir sorum olucak;
Aracimda iyi bir tesisat kullaniyordum senelerdir fakat artik hevesimi aldigimi dusunup ne var ne yoksa hepsini söktüm.Pioneer Deh-9700Mp ve orj kapi içi hoparlorlerim kaldi.Fakat bana onca buyuk bir tesisattan sonra aldigim ses cok zayif geldi ve bende  4 tane kapi içi comp almaya karar verdim,istedigim iyi bir bas ve temiz bir ses bunun için infinity'den (Infinity REF6520SCS) model hoparlorleri uygun buldum.Sorum suki bu hoparlorleri aldigim zaman arabama uyarmi,elimde patlamasini istemiyorum.Yurt disinda yasadigim için boyle malzemeler ismarlatilarak getirtiliyor ve degistirme imkani sunmuyorlar kesin olmam gerekiyor.16.5 cm çapi  derinligi ise 53mm arka camlarim otomatik degil bunuda belirteyim.Eninin uyacagina eminim ama dip derinligi uyarmi bilemiyorum,yardimlarinizi bekliyorum.
Saygilar..

merhaba bahsettiğiniz comp.az çok tahmın edebılıyorum arka kısmının ne kadar çıkıntılı oldugunu bende kendı aracıma comp. taktım fakat biraz meşakatli oldu arka kısma cam çok yakından geçiyor o nedenle yaklaşık 2cm kalınlığında mdf ile    kolonların dışa çıkmasını sağladım ve orjinal körüklerini silikonla kolonun çerçevesine yapıştırdım bu sayede sesin kapı panzotunda dağılmasını önlemiş oldum ve çok net bir ses elde ettim.Seninde yapmak gereken bu şekilde.başka türlü montaj yapamazsın ve 16,5 ebatı uygun eğer imkanın olursa komple cam mekanızmasını söküp kapı sacına içerden cam elyafı döşettir buda baslarda sesin dağılmasını büyük ölçüde etkileyecektir.Benim tavsiyelerim bu şekilde umarım yardımcı olabılmışımdır.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı evrim0626

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
merhaba. ben 2000 model bora tredline kullanıyorum. benimde hararet sorunum var. araçla uzun yol yaptım sürat yaptım hiçbir sorun olmadı 90 da kaldı sürekli hararet ama tarfiğe girince çok çabuk hararet yükseliyor ve ikaz lambası yanıyor. ankarada trafik pek fazla olmaz gün içinde. bugün mesai saatinde bi yarım saat trafikde kaldım dur kalk yokuş yukarı. bi anda ikaz lambası yandı hararet 130a dayandı! aynsıı geçenlerde de olmuştu bu kez düz yolda. bunun nedeni nedir yani bana anormal geldi çünkü yarım saatlik trafikde hararet bu kadar yükseliyorsa istanbulda bu arabaya hiç binilmez! nerden kaynaklanıyor olabilir ne yapmamız gerekebilir? teşekkürler

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
merhaba. ben 2000 model bora tredline kullanıyorum. benimde hararet sorunum var. araçla uzun yol yaptım sürat yaptım hiçbir sorun olmadı 90 da kaldı sürekli hararet ama tarfiğe girince çok çabuk hararet yükseliyor ve ikaz lambası yanıyor. ankarada trafik pek fazla olmaz gün içinde. bugün mesai saatinde bi yarım saat trafikde kaldım dur kalk yokuş yukarı. bi anda ikaz lambası yandı hararet 130a dayandı! aynsıı geçenlerde de olmuştu bu kez düz yolda. bunun nedeni nedir yani bana anormal geldi çünkü yarım saatlik trafikde hararet bu kadar yükseliyorsa istanbulda bu arabaya hiç binilmez! nerden kaynaklanıyor olabilir ne yapmamız gerekebilir? teşekkürler
Aracınızın fanları çalışıyormu ? yüksek süratte radyarör  ön kısımdan gelen rüzgar sayesinde rahatlıkla soğuyabilir bu nedenle fanların çalışmasına gerek kalmaz fakat düşük düratte ve yogun trafıkte radyatördeki su yeteri kadar soğutulamazsa hararet yapmaya başlar aracınızın hararet yaptığı zaman aracın kaputunu açıp bakın bakalım fanlar çalışıyormu eğer çalışmıyorsa klimayı açın ve soguk konuma getırın bu sayede klıma fanı çalışacaktır azda olsa su radyatorununde sogumasını saglar.eğer fanlarınız sorunsuz çalısıyorsa sorun termostat veya su pompasındadır bunların testi zahmetlıdır bu nedenle bir ustaya gösterin derim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Merhabalar mekatronik kardeşim.Öncelikle verdiğiniz bilgi ve açıklamalarınız için sonsuz teşekkür ederim size.Birde gerçek isminizi bağışlarsanız sanırım daha samimi olacaktır.Boralar güzel arabalar fakat bakarsan bağ bakmazsan dağ hesabı biraz ilgi gerektiren araçlar.Bende de 2001  otomatik aeh motor bora var.Şu an başlıca sorunum süspansiyon fakat deneme süresinde olduğumdan biraz zaman geçtikten sonra size döneceğim.Aracım şöför ve şöför arkasında ayak basma yerinde su birikiyor bu arabalar tam olarak nereden su alır acaba teşekkür ederim.Görüşmek dileğiyle.
03.06.2005

Çevrimdışı evrim0626

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
valla ben kaloriferi açıp son seviyede öle soğuttum:) düşürdü onun sayesinde.ama fanlara bakmadım açıkcası tekrar hararret olduğunda bi bakayım. arabam lpg li onun bi retksii olurmu acaba? verdiğiniz bilgiler için teşekkürler

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
valla ben kaloriferi açıp son seviyede öle soğuttum:) düşürdü onun sayesinde.ama fanlara bakmadım açıkcası tekrar hararret olduğunda bi bakayım. arabam lpg li onun bi retksii olurmu acaba? verdiğiniz bilgiler için teşekkürler

sayın evrim0626 arkadaşım aracı da LPG var demişsiniz.
Aracınızda hangi marka LPG kiti var?
Aracınızdaki LPG kitinden memnunmusnuz?
Yakıt değerleriniz nedir?
Kiti ne zaman ne kadar taktırdınız?
Memnun değilseniz tavside edebileceğiniz bir marka kiti var mı?

Kusura bakmayın çok soru sordum aracıma lpg taktıracağım.Artık benzine güç yetmiyor...

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhabalar mekatronik kardeşim.Öncelikle verdiğiniz bilgi ve açıklamalarınız için sonsuz teşekkür ederim size.Birde gerçek isminizi bağışlarsanız sanırım daha samimi olacaktır.Boralar güzel arabalar fakat bakarsan bağ bakmazsan dağ hesabı biraz ilgi gerektiren araçlar.Bende de 2001  otomatik aeh motor bora var.Şu an başlıca sorunum süspansiyon fakat deneme süresinde olduğumdan biraz zaman geçtikten sonra size döneceğim.Aracım şöför ve şöför arkasında ayak basma yerinde su birikiyor bu arabalar tam olarak nereden su alır acaba teşekkür ederim.Görüşmek dileğiyle.
Benim ismim Eyüp
Aracınızda sanroof varmı eğer varsa onun su kanalları tıkanmıştır.Eğer sanroof yoksa aracınızın altındaki tapaları kontrol ettirin onlardan bir veya birkaçtanesi düşmüş olabilir.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
valla ben kaloriferi açıp son seviyede öle soğuttum:) düşürdü onun sayesinde.ama fanlara bakmadım açıkcası tekrar hararret olduğunda bi bakayım. arabam lpg li onun bi retksii olurmu acaba? verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
Hayır LPG hararet yaptırmaz aksine LPG yoğunlaştırıcısı motor suyunun soğumasına neden olur.Kaloriferi  açtığınızda hararet düştüğüne göre su pompası çalısıyor demektir geriye en büyük ihtimalle radyatör fanı ikinci olarak termostat kalıyor.Bu iş gecikmeye gelmez bence siz hararet yapmasını beklemyin en yakın servise gidip fanlarınızın testini ve fan müşirinin testini yaptırın.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
Merhaba tüm VW BORA,GOLF kullanıcıları benim bu konuyu açmamdaki en büyük neden malesef yalan yanlış yapılan onarımlar ve yanlış bilgilendirme sonucu harcana paralar bunların önüne geçerek ustalara fazladan vereceginiz paraları araçlarınızın temizliği için harcayın VW lar hep temiz kalsın istiyorum.Bana yaşadığınız arızaları çözümlenemeyen arızaları bilmediğiniz özellikleri ve araç alamk için tavsiyelerinizi yazarsanız sizlere memnuniyetle yardımcı olurum.
Sorularınıza mümkün olduğu kadar kısa zamanda cevap vermeye çalışıcağım umarım kimse aracından dolayı sorun yaşamaz VW kullanıcıları hep mutlu kalır.
    hocam öncelikle böle bir bölüm açarak, herkese yardımcı olmaya çalıştığınız için tebrik ederim. bende 2000 model golf var. araç 1.6 AKL motor.alalı 1.5 sene oldu ve araçtan çok memnunum. 2-3 sene kullanıp ilerde satarım diyordum ama araca aşık oldum ve araca elimden geldiği kadar iyi bakıp uzun süre kullanmak istiyorum. aracın triger seti 2005 yılında 4 yıl önce 67000 de iken değişmiş. şu an 99000 de. sizce ne zaman değişmeli ve bu set olarak ve devir daim ile değişmeli diyenler var, siz ne önerirsiniz.
    uzun olacak ama trabzonda chip tuning diye bi yer varmış, aracın beyni(yazılımı) ile oynayarak ekstra güç alındığı gibi yakıttan da tasarruf sağlıyorlarmış.bunun motor ömrüne veya başka bir kısma zararı varmıdır.
   son olarak aynı şeyleri bor denen katkı maddesi içinde diyorlar.
   bayağı uzun oldu ama bu konularda fikirlerinizi ve deneyimlerinizi bekliyorum. şimdiden teşekkürler. :saygılar

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
    hocam öncelikle böle bir bölüm açarak, herkese yardımcı olmaya çalıştığınız için tebrik ederim. bende 2000 model golf var. araç 1.6 AKL motor.alalı 1.5 sene oldu ve araçtan çok memnunum. 2-3 sene kullanıp ilerde satarım diyordum ama araca aşık oldum ve araca elimden geldiği kadar iyi bakıp uzun süre kullanmak istiyorum. aracın triger seti 2005 yılında 4 yıl önce 67000 de iken değişmiş. şu an 99000 de. sizce ne zaman değişmeli ve bu set olarak ve devir daim ile değişmeli diyenler var, siz ne önerirsiniz.
    uzun olacak ama trabzonda chip tuning diye bi yer varmış, aracın beyni(yazılımı) ile oynayarak ekstra güç alındığı gibi yakıttan da tasarruf sağlıyorlarmış.bunun motor ömrüne veya başka bir kısma zararı varmıdır.
   son olarak aynı şeyleri bor denen katkı maddesi içinde diyorlar.
   bayağı uzun oldu ama bu konularda fikirlerinizi ve deneyimlerinizi bekliyorum. şimdiden teşekkürler. :saygılar
Merhaba arkadasım
AKL motor vw da en sağlam motorlardan biridir ve birkaç kronik sorundan başka bişey yoktur yani seçimini doğru yapmışsın ;) Sormuş olduğun sorulara gelince bildiğim kadarıyla açıklıyayım.
1.Aracın triger seti 4 yıl 90bin km dir hangisi önce gelirse kesinlikle değiştirmek gerekir.4 yıl da triger içerisindeki kauçuk özelliğini yitirdiği için 4 yıl ömür biçilmiştir.devirdaim daha önce değişmediyse değiştirilsin ama değişmişse boşluk yoksa gerek yok bence.
2.Motorlar üretilirken kullanılan malzemeyi ez az deformasyon sevisesinde tutmak için çabalarlar uzun ömür kalite demektir ve bu nedenle optimum güçle çalışmasına olanak sağlanır.Eğer motor beyninde yazılım değiştirilecekse max 10 hp güç alırsın ve bence az yakmaz yakıt sarfiyatı çoğalır sadece kısmi gazlarda uzun yolda azalır.Ama sakın chip diye araya dereye aparat taktırma derim.Motorun aşınmasına gelince 10 hp lik bir artış ömrünü fazla kısaltmaz.
3.Son zamanlarda bor diye bi çılgınlık başladı haklısınız benim borun yapısıyla ilgili fazla bilgim yok fakat ben kullanıp test etmeden hiç bir yağ katkısını tavsiye edemem açıkçası.
Dikkat ısırır !!!